Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج شنبه در آیین افتتاح طرح های ملی حوزه وزارت نیرو در استان های هرمزگان، مازندران و خوزستان در شصت و پنجمین پویش تدبیر و امید برای جهش تولید، افتتاح های انجام شده در حوزه سد سازی، طرح های آبرسانی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب را برای تامین آب مورد نیاز مردم بسیار مهم و اساسی عنوان کرد و گفت در این دولت کارهای بسیار ارزشمندی در این زمینه انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با قدردانی از وزارت نیرو برای تلاش های انجام شده در زمینه تامین آب و برق مورد نیاز کشور، اظهار داشت: در سال های جنگ اقتصادی برخی از درآمدهای کشور کاهش زیادی یافت اما یکسری از درآمد های دیگر از جمله محصولات پتروشیمی  و همچنین  صادرات برق و گاز به میدان آمدند و به اقتصاد کشور کمک کردند.

رئیس جمهور با بیان اینکه بخش مهمی از اقتصاد را سرمایه گذاری تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: اگر سرمایه نباشد کار به خوبی پیش نمی رود و ما نیازمند سرمایه هستیم تا بتوانیم خود را به بازار رقابتی برسانیم .

روحانی با تاکید بر اینکه اگر جهش و رونق تولید و درآمدهای ارزی می خواهیم باید بازار خود را توسعه دهیم، تصریح کرد: تولید ما باید بیش از نیاز داخل باشد تا بتوانیم بازار صادراتی داشته باشیم و همچنین با توجه به بازار صادراتی، کمیت و کیفیت تولید داخلی را بالا ببریم.

رئیس جمهور با ابراز خرسندی از اینکه از آغاز سال 99 تا امروز به طور منظم و هفتگی شاهد افتتاح طرح‌های بزرگ و مهم عمرانی و خدماتی در کشور بوده‌ایم، گفت: امروز شاهد افتتاح پنجاه و سومین سد بزرگ ملی ، پنجاهمین تصفیه‌خانه آب و هشتاد و سومین تصفیه‌خانه فاضلاب در کشور بوده‌ایم که بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای کشوری مثل ایران که در اقلیم خشک قرار دارد بسیار مفید است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه تولید انرژی در کشور در دولت تدبیر و امید، اظهار داشت: درحالی که تا چند سال پیش بسیاری از فرآورده‌های نفتی از جمله گازوئیل و بنزین را وارد می‌کردیم امروز و پس از عبور موفق از 3 سال جنگ تمام عیار اقتصادی، صادرکننده گازوئیل و بنزین هستیم و در تولید و صادرات گاز نیز حتی در فصول سرد و پرمصرف سال به یک پایداری و ثبات رسیده‌ایم.

رئیس جمهور با بیان اینکه با اجرای برجام صادرات نفت ایران از حدود 1 میلیون بشکه در روز حتی در روزهایی به بیش از 2 میلیون و 600 هزار بشکه رسید، تصریح کرد: در آن ایام منابع خوبی از محل درآمد فروش نفت به صندوق توسعه ملی تزریق شد که به سرمایه‌گذاری در آبادانی کشور اختصاص یافت و بسیاری از پروژه‌هایی که امروز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند، حاصل همین سرمایه‌گذاری‌ها است.

روحانی در ادامه به آغاز پویش «الف، ب، ایران» از سوی وزارت نیرو از اواسط سال 98 اشاره کرد و گفت: در دولت تدبیر و امید همچنین تحول بزرگی در تولید برق از انرژی‌های تجدیدپذیر اتفاق افتاده و حدود 80 درصد از ظرفیت تولید برق کشور از این محل در این دولت ایجاد شده است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به گزارش وزیر نیرو، مبنی بر برنامه‌ریزی برای تداوم افتتاح پروژه‌های حوزه آب و برق تا پایان سال 1400، خاطر نشان کرد: بارها تکرار کرده‌ام که اگر چه دوره فعالیت دولت تدبیر و امید حدود 100 روز دیگر به پایان می‌رسد، اما ما نباید فقط به فکر برنامه ریزی برای این چند ماه باشیم و همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها باید معطوف به همه سال 1400 باشد چرا که بحث ما بحث این دولت و دولت بعد نیست، بلکه موضوع پیشرفت کشور و آسایش مردم است.

روحانی با اشاره به آمار تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب کشور و مقایسه آن با تصفیه‌خانه‌های آب و فاضلاب ساخته شده در دولت تدبیر و امید، تأکید کرد: این دستاوردها باید برای مردم تبیین شود تا ضدانقلاب فرصت نکند با تبلیغات دروغ و سوء، ذهن مردم را مشوش کرده و آنها را مأیوس کند

کد خبر 598115 برچسب‌ها دولت دوازدهم حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: دولت دوازدهم حسن روحانی دولت تدبیر و امید سرمایه گذاری رئیس جمهور تصفیه خانه انجام شده پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدعلی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در نشست شورای معاونان و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور با بیان اینکه نهاده‌های مورد نیاز کشور تا پایان شهریور ماه تامین است، گفت: در حالی که برای آرامش بازار و تامین نیاز مردم بیش از ۱۰۰ هزار تن از ذخایر گوشت و مرغ کشور در عید سال ۱۴۰۲ به بازار عرضه شده بود، از تیر ماه همان سال در ذخایر استراتژیک کنجاله، گوشت و مرغ به صفر رسیده بودیم اما با تلاش توانستیم مشکلات را پشت سر گذاشته و امروز با یک تجربه موفقیت‌آمیز می‌توانیم سال ۱۴۰۳ را با شرایط بسیار خوبی پیش ببریم.

وی افزود: امسال اجرای طرح‌های آبخیزداری و طرح‌های کوچک تامین آب، اولویت نخست و اجرای طرح‌های آب و خاک اولویت دوم برنامه‌های وزارتخانه است.

وی خطاب به روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌های سراسر کشور، گفت: مشارکت مردم را جدی بگیرید تا فعالیت‌های آبخیزداری و طرح‌های آب و خاک تقویت شود، آبخیزداری یعنی تولید آب و حفاظت از خاک و با توجه به اینکه دانش و اجرای طرح‌های آبخیزداری در حال حاضر در کشور بومی شده با ایجاد بستر مناسب برای مشارکت مردم، می‌توانیم به موفقیت‌های خوبی دست یابیم.

نیکبخت از اجرای طرح‌های شیلاتی شامل صید و صیادی، آبزی‌پروری، پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو و ماهیان سردآبی و گرمابی، به عنوان حوزه مناسب دیگری برای جذب سرمایه‌گذاری نام برد و تصریح کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی و صنایع غذایی از راهکارهای اصلی جلوگیری از ضایعات مواد غذایی است که با فرآوری و تبدیل محصولات درجه ۳ و ۴، علاوه بر ایجاد ارزش افزوده، می‌توان چرخه بازرگانی را به حرکت درآورد.

وی، همچنین به نقش و اهمیت توسعه گلخانه‌ها با توجه به محدودیت منابع آبی کشور و نیز عملکرد تولید و بهره‌وری غیرقابل مقایسه گلخانه‌ها با تولید در فضای باز اشاره و بر تسریع در صدور مجوزها و برداشتن موانع احداث گلخانه‌ها از پیش پای سرمایه‌گذاران و مردم تاکید کرد.

وزیر جهاد کشاورزی، از صنعت دام و طیور به عنوان چهارمین فرصت طلایی برای سرمایه‌گذاری و تولید محصولات صادراتی نام برد و گفت: در سال جهش تولید وظیفه داریم در محصولات کشاورزی به ویژه محصولات اساسی تولید حداکثری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نقش موسسه‌های علمی و دانش‌بنیان نخبگان و دانشجویان در طراحی و اجرای الگوهای مناسب کشت با توجه به اقلیم ۴ فصل کشور مهم است، افزود: در این راستا کارشناسان سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وظیفه خطیری برعهده دارند و تلاش می‌کنند با کمک تولیدکنندگان و کشاورزان، جهش تولید براساس علم و دانش پیش رود.

نیکبخت، حداکثرسازی تولید را راهبرد وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و گفت: ما هیچ محدودیت و توقفی در تولید نداریم، هم باید بتوانیم ذخایر استراتژیک را از محل تولید داخل تامین کنیم و هم باید مراقبت کرد که حلقه‌های فرآیند تولید تا صادرات با حداقل نوسان، حفظ شود.

به گفته وی، در این مسیر جذب سرمایه و ثروت مردم به عنوان سرمایه‌گذاران اصلی می‌تواند راهگشا باشد، بنابراین نباید این اندیشه وجود داشته باشد که صرفاً با تامین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه و تسهیلات بانکی می‌توان کشاورزی را توسعه داد که اگر این نگاه را داشته باشیم دچار انفعال و ایستایی خواهیم شد.

مقام‌عالی وزارت تاکید کرد: باید بستر جذب سرمایه‌های مردمی و بخش خصوصی را فراهم کنیم و با رفع محدودیت‌ها و موانع، صدور مجوزها را سرعت بخشیم.

وزیر جهاد کشاورزی شکل‌گیری واحدهای کوچک روستایی با محوریت تولید را مهم خواند و گفت: مراقبت کنید طرح هادی در زمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود.

وی از خرید بیش از ۶۰ هزار تن دانه‌های روغنی تا کنون در کشور خبر داد و گفت: کالایی که در سال ۱۴۰۲ توسط وزارتخانه خرید می‌شد، امروز توسط کارخانه‌های روغن‌کشی و واردکنندگان روغن خام خریداری می‌شود و این یعنی صنعت در خدمت تولیدکننده قرار گرفته است.

کد خبر 6092322

دیگر خبرها

  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • آغاز بلیت‌فروشی «آن‌ها دروغ می‌گویند» از ظهر امروز
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • کرمانشاه وارث‌دار پروژه‌های نیمه تمام افتتاح شده دولت قبل است
  • (ویدئو) مردم را با واردات خودرو‌های برقی سرکار نگذاریم
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟