Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-29@14:25:26 GMT

قرنطینه کرونایی ترکیه/ هجوم مردم به بازار خرید

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۷۸۹۱

قرنطینه کرونایی ترکیه/ هجوم مردم به بازار خرید

ترکیه از بعد ازظهر امروز تعطیلات و قرنطینه سراسری را برای مهار ویروس کرونا اجرایی می‌کند.

مردم استانبول و بسیاری از شهرها نیز کمی پیش از شروع این تعطیلات به خیابان‌ها و مراکز خرید آمده و خود را برای حضور در خانه آماده می‌کنند. استانبول نیز در این ساعات شلوغ و ترافیکش سنگین است.

به گزارش عصر ایران به نقل از بی‌بی‌‌سی، برخی برای خروج از استانبول به ترمینال‌ها هجوم آورده‌اند و برخی دیگر در آستانه  "ممنوعیت فروش مشروبات الکلی" سعی در ذخیره سازی الکل دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس قانون جدید در طول تعطیلات جدید کرونایی که از ساعت 7 امروز (9 اردیبهشت) تا سه هفته دیگر در ترکیه اعمال می‌شود فروش مشروبات الکلی در سوپرمارکت‌ها ممنوع می‌شود.

مردم ماسک زده پیش از شروع تعطیلات و قرنطینه سراسری پنج شنبه بعدازظهر از بازار تره بار محلی استانبول خرید می‌کنند/ عکس: رویترز

 

قانون منع فروش نوشیدنی‌های الکلی انتقادهای زیادی را در ترکیه برانگیخته و بسیاری آن را به دلیل همزمانی اجرای قانون با ماه رمضان از سیاست‌های حزب اسلامگرای حاکم دانستند.

 در چنین شرایطی ترکیه خود را برای اجرای اولین تعطیلات کامل کرونایی و مهار افزایش شمار مبتلایان و مرگ‌ومیرها آماده می‌کند. ترکیه پیشتر نیز، تعطیلات کرونایی را اجرایی کرده اما هیچ کدام در این سطح گسترده نبوده‌اند.

گروه‌های واتس‌آپی ترکیه نیز پر از پیام‌هایی درباره نحوه زندگی در تعطیلات روزهای آینده هستند.

ترکیه به دلیل اقدامات مقابله‌ای سریع و موفق سال گذشته خود با ویروس کرونا مورد تجلیل "سازمان بهداشت جهانی" قرار گرفت.

اما اینک ترکیه در میان کشورهای قرار دارد که بیشترین آسیب را از شیوع ویروس دیده و مبتلایان زیادی در اروپا دارد.

میزان مبتلایان ترکیه چگونه رشد کرد؟

آنکارا همچنان به 39 هزار جان‌باخته کرونایی خود افتخار می‌کند و آن را نسبتا کم می‌خواند. مقامات ترکیه می‌گویند که به لطف سیستم قدرتمند بهداشت و درمانشان همه‌گیری همچنان تحت کترل است اما افزایش شمار مبتلایان و جان باختگان همچنان نگران کننده است.

چند زن از اعضای کادر درمان در حال رسیدن به بیمار کرونایی در ترکیه- شمار مبتلایان کرونایی ترکیه در این ماه افزایش یافته و مقامات از جان‌باختن بیش از 300 نفر در روز گزارش می‌دهند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

پس از محدودیت‌های دوره دوم در آبان گذشته، تعداد مبتلایان روزانه کرونا کاهش یافت و اواسط بهمن به 6 هزار نفر رسید.

اما کاهش محدودیت‌ها در اسفند سال گذشته، ترکیه را با موج جدید کرونا درگیر کرد.

در ماه گذشته ترکیه با شناسایی بیش از 60 هزار مبتلا و جان‌باختن روزانه بیش از 300 نفر مواجه شده است.

چرا این اتفاق رخ داد؟

به گفته برخی از منتقدان دولت ترکیه بسیار زود محدودیت‌ها را لغو کرد و روند واکسیناسیون این کشور نیز به اندازه کافی سریع نبوده است.

در این کشور 82 میلیون نفری بیش از 22 میلیون نفر واکسینه شده‌اند.

ترکیه بیشتر از واکسن چینی "سینواک" و تعداد کمی "فایزر-بیون‌تک" استفاده کرده است.

کادر پزشکی برای واکسیناسیون سالمندان به روستای " Guneyyamac" در شرق ترکیه سفر می‌کنند/ عکس: خبرگزاری فرانسه

 

"فخر‌الدین کوجا" وزیر بهداشت ترکیه اخیرا اعلام کرد: "ما سیاست‌های خود در زمینه تزریق واکسن "سینواک"، "فایزر بیون‌تک" و "اسپوتنیک وی" را تسریع کردیم".

در ماه گذشته اردوغان به دلیل برگزاری گروهی از طرفداران حزبی اش در یک اجتماع  نیز مورد انتقاد قرار گرفت. اجتماع طرفداران اردوغان در حالی صورت گرفت که بسیاری از دورهمی‌های اجتماعی یا اعتراضات مردمی ممنوع بود.

دانشمندان نیز می‌گویند انواع جدید ویروس به ویژه نوع انگلیسی آن روند ابتلا به عفونت‌ها را افزایش داده است.

دلیل افزایش مبتلایان جدید کرونایی هرچه که باشد باعث شد تا اردوغان دستور تعطیلات سراسری را از ساعت 19 امروز (پنجشنبه) صادر کند.

دستورالعمل‌های جدید چه می‌گویند؟

مردم مجبورند در خانه بمانند و به جز خریدهای ضروری و درمان فوری پزشکی از خانه خارج نشوند.

مدارس تعطیل هستند و محدودیت‌های شدیدی برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اعمال خواهد شد.

فروش مشروبات الکلی محدود خواهد شد.

برخی از مشاغل از محدودیت‌های جدید معاف هستند.

کارگران شهرداری با لباس محافط حیاط مسجد "کوکاتپ" آنکارا را ضدعفونی می‌کنند/ عکس: رویترز

بسیاری از کارشناسان از تعطیلات جدید خوشحال هستند و آن را ضروری می دانند.

برخی نیز معتقدند که تعطیلات به اندازه کافی برای مهار کرونا موثر نیست و اگر با یک برنامه سریع واکسیناسیون پشتیبانی نشود، احتمالا اثر چندانی نخواهد داشت. آنها بر این باورند که که در دوران تعطیلات کرونایی باید حمایت‌های اقتصادی لازم از افراد کم درآمد نیز صورت گیرد.

اردوغان گفت: در حالیکه بسیاری از کشورهای اروپایی وارد فاز بازگشایی شده‌اند ما باید سریعا سرعت شمار کرونایی خود را به کمتر از 5 هزار نفر رسانده و از قافله عقب نمانیم.

تعطیلات ترکیه در بقیه ماه رمضان و جشنواره عید آن ادامه دارد.

در سال گذشته ترکیه با کاهش 70 درصدی توریسم و بازدید کننده خارجی مواجه شد. صنعت گردشگری امیدوار است که این تعطیلات کرونایی ترکیه را برای تعطیلات تابستانی این کشور آماده کند.

بیشتر بخوانید: ابتلای بیش از ۵۴ هزار نفر در ترکیه به کرونا طی یک روز قرنطینه سراسری در ترکیه و تعطیلی مدارس به دلیل کرونا ترکیه برای مقابله با کرونا چه می کند؟ لینک کوتاه: asriran.com/003HN5

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۷۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ

ستاره کلمبیایی تیم فوتبال لیورپول، در لیست گزینه‌های مورد نظر باشگاه بارسلونا برای خرید در بازار تابستانی قرار گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه موندودپورتیووی کاتالونیا در گزارشی نوشت که باشگاه بارسلونا خرید یک بال چپ جدید را در اولویت برنامه‌های خود برای بازار نقل و انتقالات پایان فصل قرار داده و اولین گزینه‌اش هم لوئیس دیاس ستاره کلمبیایی تیم فوتبال لیورپول است.

تصمیم ژاوی هرناندس برای ادامه دادن به مربیگری در بارسلونا تا پایان قراردادش (تابستان 2025) کمی به اوضاع باشگاه ثبات بخشیده و دست باشگاه را برای تحقق برنامه‌هایش در بازار نقل و انتقالات بازتر می‌گذارد. انتظار می‌رود که ژاوی در فصل آینده نیز با آرایش مورد علاقه‌‌اش (3-3-4) بارسلونا را به میدان بفرستد و به همین دلیل او برای سمت چپ خط حمله تیمش به یک گزینه اضافه نیاز دارد. او اما می‌داند که برای رسیدن به هدفش، باشگاه باید بازیکن بفروشد تا بتواند بازیکن بخرد چرا که یکسری تغییرات بزرگ دیگر هم قرار است در نوکمپ رخ دهد.

وعده لاپورتا به ژاوی پس از موافقتش با ماندن در بارسلونا

طبق گزارش موندودپورتیوو؛ لوئیس دیاس برای ژاوی نسبت به دیگر گزینه‌های مورد نظرش که برای مدتی طولانی‌تر به باشگاه‌های فعلی‌شان متعهد هستند، در دسترس‌تر است که یکی از دلایل آن تغییر سرمربی لیورپول در پایان فصل است. جدایی کلوپ از قرمزپوشان مرسی‌ساید و ورود آرنه اسلات برای جانشینی او، احتمالاً زمینه‌ساز یکسری تغییرات تاکتیکی در شیوه بازی لیورپول خواهد شد که یکی از تبعات آن تردید بازیکن درباره جایگاهش در ترکیب اصلی و وسوسه شدنش برای ترک آنفیلد است.

با این حال خرید دیاس برای بارسلونا کار آسانی نخواهد بود، چرا که قیمت او حدود 70 میلیون یورو تخمین زده شده است و پرداخت چنین رقمی حتی با در نظر گرفتن یک تخفیف قابل توجه با وضعیت مالی فعلی بارسا همخوانی ندارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • بستنی‌هایی که از بازار می‌خرید، چگونه در کارخانه تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • آپارتمان‌های تهران بدون مشتری ماند؛ قیمت مسکن متری چند؟
  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • مرکز عمده فروشی جوراب در بازار تهران کجاست؟
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • تقویت احتمال پیوستن دیاس به بارسلونا با رفتن کلوپ
  • ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق
  • قرنطینه‌شدن کتاب‌های مشکوک به آرسنیک در کتابخانه ملی فرانسه