Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-07@02:51:40 GMT

وزیر ورزش: بار سنگین مدال‌آوری بر دوش کُشتی است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۴۸۶۴۶

وزیر ورزش: بار سنگین مدال‌آوری بر دوش کُشتی است

به گزارش ایرنا، «مسعود سلطانی‌فر» روز پنجشنبه در مراسم افتتاح خانه کشتی شهید «مصطفی صدرزاده» افزود: بازسازی و افتتاح این فضای ورزشی ۲۵ میلیارد تومان هزینه به همراه داشت اما بهره‌برداری از آن کمک شایانی به ورزش کشتی می‌کند چرا که این رشته باید بار سنگین مدال‌آوری در میادین بین‌المللی را به دوش بکشد.

وی ادامه داد: در سال ۹۲ و در ابتدای کار دولت یازدهم، سرانه اماکن‌ ورزشی متعلق به وزارت ورزش و جوانان حدود ۴۵ سانتی‌متر بود اما امروز با افتخار می‌گویم با افتتاح بیش از پنج هزار پروژه بزرگ، این سرانه به حدود یک متر رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در راستای گسترش عدالت و استفاده‌ از ظرفیت سراسر کشور، سیاست ساخت چمن‌های مصنوعی را در پیش گرفتیم و در این مدت از ۲۰۰ زمین به ۲۰۰۰ زمین رسیدیم که فضای مناسبی برای ورزش جوانان این مملکت است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال ۹۲ در سراسر کشور ۷۰۰ خانه ورزش روستایی وجود داشت اما امروز این تعداد به ۲۰۰۰ خانه ورزش روستایی رسیده است.  

سلطانی‌فر به اعزام برون مرزی تیم‌ها و ورزشکاران هم اشاره کرد و گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز برای اعزام‌های برون‌مرزی تیم‌ها مشکل داریم و فدراسیون‌ها به حمایت مالی بیشتری احتیاج دارند.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته در حوزه قهرمانی و نتایجی که کشتی‌گیران در رویدادهای اخیر به ویژه در مسابقات کسب سهمیه المپیک به دست آورده اند، گفت: مجموعه اقدامات صورت گرفته موجب شد تا کشتی بتواند همچون گذشته بر سکوی نخست جهان قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تاریخ ورزش کشور چه در مسابقات المپیک و چه در مسابقات جهانی، پرافتخارترین ورزشکاران در رشته کشتی بودند، گفت:این روند تا بازی های ۲۰۲۱ ادامه خواهد داشت و کشتی گیران در تلاش هستند که موجبات عزت کشور ایران را در توکیو فراهم کنند.  کشتی ظرفیت بالایی دارد و مردم انتظار دارند که کشتی گیران در هر آوردگاه بهترین نتیجه را کسب کنند و من امیدوارم ورزشکاران کشورمان در تمامی رشته ها به ویژه در کشتی سرافراز، سربلند و موفق باشند.

وزیر ورزش در بخش دیگری از سخنانش به گوشه‌ای از افتخارات ملی پوشان کشورمان در کشتی پرداخت و بیان کرد :حمید سوریان با کسب هفت مدال طلای المپیک و جهانی پرافتخارترین کشتی گیر ما است که باید به چنین جوانانی که برای کشور در میادین ورزشی عزت و سربلندی کسب می کنند، افتخار کرد.

سلطانی‌فر در ادامه تعامل نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزارت ورزش وجوانان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: امسال در فرآیند تصویب بودجه نگاه ویژه تری به ورزش شد و کمک شایانی از سوی دولت و مجلس به ورزش کشور صورت گرفت.

خانه کشتی شهید «مصطفی صدرزاده» امروز (پنجشنبه) طی مراسمی با حضور «محمدباقر قالیباف» رییس مجلس شورای اسلامی و «مسعود سلطانی‌فر» وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید. فرزندان شهید صدرزاده، «سیدناصر موسوی لارگانی»  عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، «مهدی چمران»، «مهدی علی‌نژاد»  معاونت توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای، «محمد داورزنی» رییس فدراسیون والیبال، «مصطفی آجورلو، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی،   «امید نوروزی» قهرمان جهان و المپیک، «علی‌اکبر حیدری»، «رحیم علی‌آبادی» و جمعی دیگر از قهرمانان و پیشکسوتان در این مراسم حضور داشتند.

خانه کشتی شهید «مصطفی صدرزاده» طی ۷ ماه کاری و با هزینه بیش از ۲۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری شد. این مجموعه متشکل از ۸ تشک یک تکه با استانداردهای بالای جهانی، استخر،  سونا، اتاق استراحت ورزشکاران و اسکان با تخت‌های استاندارد، فیزیوتراپی، اتاق ماساژ، کراسفیت، بدنسازی، سیستم‌های حرفه‌ای صوت و تصویر و سیستم نور پیشرفته و سیستم‌های تهویه هوا  است.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان فدراسیون کشتی مسعود سلطانی فر وزارت ورزش و جوانان مجلس شورای اسلامی سلطانی فر وزیر ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۴۸۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، عین الله دهقان ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: هدف مشترک فدراسیون و ورزش و جوانان استان، اعتلای ورزش کشتی کهگیلویه و بویراحمد است.

وی با بیان اینکه این امر در سایه تعامل و همفکری تحقق خواهد یافت، گفت:، محمد مؤمنی منش پس از انجام رأی گیری در این مجمع انتخاباتی با کسب بیشترین آرا به مدت چهار سال به عنوان رئیس هیئت کشتی استان انتخاب و معرفی شد.

دهقان تصریح کرد: توسعه ورزش در استان، به سلامت جامعه و جوانان و کاهش معضلات اجتماعی و آسیب‌های ناشی از آن منجر می‌شود.

کد خبر 6097251

دیگر خبرها

  • رضا اطری مسئول ورزش و جوانان رودبست شد
  • طرح آمایش سرزمین با هدف توسعه ورزش در استان اجرا می شود
  • دردسر عجيب هركول كشتى ايران (عکس)
  • وداع تیلور از تشک کشتی؟ حریف یزدانی مربی می‌شود
  • خداحافظی تیلور از تشک کشتی؟ جادوگر مربی می‌شود
  • دیوید تیلور از کشتی خداحافظی می‌کند؟
  • خداحافظی دیوید تیلور از کشتی؟/ اولین پیشنهاد مربیگری به جادوگر رسید
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • چالش یا آرامش: برای حسن یزدانی تصمیم بگیرید
  • بویری: بی‌حاشیه بودن و قلب پاک مُهمدی او را رو به جلو می‌برد