Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@09:39:06 GMT

شائبه برخورد سیاسی و سلیقه ای نباید به وجود بیاید

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۰۲۹۹

شائبه برخورد سیاسی و سلیقه ای نباید به وجود بیاید

به گزارش ایرنا زینی وند روز پنجشنبه در ستاد انتخابات استان کرمان از روند صلاحیت‌ها از فرآیند انجام شده و تعامل ایجاد شده قدردانی کرد و افزود: هیات نظارت به این موضوع توجه داشته باشد که استعلام پنجم ملاک عمل نیست و قانون استعلام از چهار مرجع را عنوان کرده است.

وی بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیک ربطی به اینترنت ندارد زیرا در بستر اپراتورهای داخلی انجام می شود تصریح کرد:تمام شعبه‌های اخذ رای باید پوشش ارتباطی تلفن همراه را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمان با قدردانی از تعاملی که بین ستاد انتخابات و هیات نظارت استان کرمان وجود دارد گفت: شائبه این موضوع برای برخی وجود دارد که در تایید صلاحیت‌ها کاندیداها برخورد سلیقه‌ای و جناحی شده که امیدوارم در بازبینی ها عادلانه رفتار و براساس مستندات قانونی عمل شود .

استاندار کرمان با بیان اینکه گرایش سیاسی در کشور ما یک واقعیت است و سبب شور و مشارکت انتخاباتی می شود تصریح کرد: اما آنجایی که در مواجهه با سوابق یکسان، برخورد مساوی نمی شود و یا در رقابت لیستی که باعث مشارکت می شود وقتی کاندیدایی نماند، این شائبه تقویت می شود.

زینی وند خاطرنشان کرد: کاندیدهای که رد صلاحیت شدند می توانند از این فرصت چهار روزه برای اعتراض استفاده کنند و مستندات قانونی ارائه دهند تا شاهد حضور همه سلایق و افراد توانمند در انتخابات باشیم.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابات استان کمیته فناوری و ارتباطات باید فعال تر عمل کند بیان داشت: اصلا پذیرفته نیست بیش از ۲۰۰شعبه سیر اخذ رأی آفلاین باشد و این تعداد زیاد است و به اعتقاد من حتی یک شعبه هم نباید وجود داشته باشد مگر در شرایط اضطراری باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیک ربطی به اینترنت ندارد زیرا در بستر اپراتورهای داخلی انجام می شود تصریح کرد: تمام شعبه‌های اخذ رای باید پوشش ارتباطی تلفن همراه را داشته باشند و مبداء و مقصد شروع رای گیری باید رصد شود و ابتدای شعبه و انتهای خط باید آنلاین باشند

زینی وند با تاکید بر اینکه تمام پیش بینی های در حوزه قطع فیبر نوری و برق در زمان انتخابات باید اندیشیده شود و هیچ قطعی نباید صورت بگیرد تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و امکانات دولتی  و نظام دراختیار انتخابات است و نیاز به دستور و آئین نامه ندارد و هر کس در برگزاری انتخابات کوتاهی کند به دستگاه قضایی معرفی می شود.

وی با اشاره به موضوع پشتیبانی انتخابات گفت: چارجوبی برای هزینه های انتخابات باید تعریف و عدالت در پرداخت های فرمانداری ها برقرار شود.

استاندار کرمان با بیان اینکه اعضای ستاد انتخابات باید در زمینه تخلیه تلفنی مراقب باشد خاطرنشان کرد: گزارش برای ما نیاید که فلان مدیر و فرماندار ما تخلیه اطلاعاتی شدند و باید به این مسائل در انتخابات توجه شود.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی انتخابات الکترونیک انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کرمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی انتخابات الکترونیک انتخابات مجلس شورای اسلامی خبرگزاری جمهوری اسلامی انتخابات الکترونیک انتخابات مجلس شورای اسلامی استانداری کرمان اخبار کنکور استاندار کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت مددخانی اظهار کرد: در پی برخورد قطار با گله گوسفندی در آبیک در روز یکشنبه ۵۷ رأس گوسفند تلف شدند.

وی افزود: در این حادثه دو چوپان گله نیز از ناحیه دست و سر آسیب دیده و مجروح شده‌اند.

فرماندار آبیک یادآور شد: علی رغم اینکه برای عبور گله زیرگذر ساخته شده بود اما بی توجهی به آن باعث بروز این حادثه شده است.

کد خبر 6091529

دیگر خبرها

  • چالش‌ها و راهکار‌های مشارکت سیاسی آگاهانه
  • اختلاف سلیقه‌ها مانع از تصمیم‌گیری در شورای شهر بندرعباس نیست
  • حدیث روز | با معلم خود چگونه برخورد کنیم؟
  • فیلم/ برخورد خشن پلیس با دانشجوی دختر
  • کت چرم معروف آل پاچینو(عکس)
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد
  • یک ایرانی این خودروری یک و نیم میلیون دلاری را نابود کرد! | تصاویر
  • در جنگ‌ روایت‌ها به رسانه‌ها جدی‌تر توجه کنیم
  • تلف شدن ۵۷ رأس گوسفند در برخورد با قطار
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم