Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-05@21:55:36 GMT

روایت روسیه از تحریم‌هایی که آمریکا موافق رفع آنها نیست

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۰۳۲۵

روایت روسیه از تحریم‌هایی که آمریکا موافق رفع آنها نیست

هیأت‌های آمریکا و روسیه در وین برای گفت‌وگو درباره رفع تحریم‌ها علیه ایران و احیای برجام گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هیأت‌های روسیه و آمریکا برای گفت‌وگو درباره رفع تحریم‌ها علیه ایران و احیای برجام در وین دیدار و رایزنی کرده‌اند.

  اولیانوف در صفحه شخصی‌اش در توییتر نوشت با «رابرت مالی»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که به وین سفر کرده دیدار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
    او نوشت: «یکبار دیگر همراه با تیم‌هایمان با رابرت مالی، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران دیدار کردم. رایزنی‌های مفصل و بسیار موثری در خصوص برخی موضوعات اصلی داشتیم که در گفت‌وگوهای جاری در وین برای احیای کامل برجام تحت بررسی هستند.»   رفع تحریم‌ها علیه ایران از جمله اصلی‌ترین موضوعات گفت‌وگو میان طرف‌های حاضر در گفت‌وگوهای وین است.    همزمان خبرگزاری ریانووستی روسیه مدعی شده دولت آمریکا با رفع تحریم‌های اعمال‌شده علیه ایران به بهانه‌های ادعایی «تروریسم»، برنامه موشکی و مسائل «حقوق بشر» موافق نیست.    این ادعا، همراستا با گزارشی است که چند روز پیشتر در روزنامه وال‌استریت‌ژورنال منتشر شده بود. این روزنامه به نقل از منابع مطلع نوشته بود دولت بایدن برای کاهش تحریم‌ها علیه برخی از بخش‌های اقتصاد ایران از جمله نفت و بخش مالی آمادگی نشان داده اما حاضر نیست تحریم‌های اعمال‌شده علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه تروریسم را کاهش دهد.    دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بعد از خروج از برجام علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های رفع‌شده به موجب این توافق هسته‌ای، تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال کرد.    انتهای پیام؛ 

منبع: دانا

کلیدواژه: تحریم ها علیه رفع تحریم ها علیه ایران گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟

به گزارش تابناک، تاسیسات LNG 2 قطب شمال به مدیریت شرکت نواتک در دریای یخی کارا، بخش مهمی از برنامه های مسکو برای تقویت صادرات و پر کردن خزانه است. اکنون ماه هاست که آماده ارسال گاز طبیعی مایع به بازارهای جدید، جایگزینی برای تجارت پردرآمد اروپایی با خط لوله بوده است.

  با این وجود، عملیات جدید 25 میلیارد دلاری اساساً غیرفعال باقی مانده است، تولید انرژی روسیه که به طور قابل توجهی با محدودیت های ایالات متحده مهار شده است.   روسیه مدت هاست که به دنبال افزایش سهم خود از بازار جهانی LNG بوده است، اما جنگ و کاهش شدید صادرات زمینی به اروپا به دنبال آن اهمیت این جاه طلبی ها را تقویت کرده است. مسکو می خواهد تولید LNG را تا سال 2030 سه برابر کند و حداقل 35 میلیارد دلار به درآمد سالانه اضافه کند.   روسیه در حال حاضر چهارمین صادرکننده بزرگ LNG در جهان است   مالت هامپرت، بنیانگذار مؤسسه قطب شمال، که بیش از ده سال است توسعه  روسیه در منطقه را زیر نظر دارد، اظهار داشت که "تحریم های ایالات متحده به طرز شگفت آوری خوب عمل می کند. آنها از همان ابتدا تولید LNG 2 قطب شمال را متوقف کردند و از تحویل کشتی ها جلوگیری کردند.   از زمانی که دولت بایدن در سال گذشته کارخانه LNG 2 قطب شمال را تحریم کرد، خریداران در چین و هند که قبلاً نفت روسیه را خریداری کرده و با محدودیت‌های قانونی معامله می‌کردند، از خرید LNG خودداری کردند، حتی با تخفیف.    حفظ صادرات LNG دشوارتر از صادرات نفت است، که علیرغم محدودیت های قیمتی و سایر محدودیت ها به لطف "ناوگان سایه"  ثابت مانده است. این بیشتر به دلیل تجهیزات پیچیده تر مورد نیاز برای بارگیری و انتقال سوخت فوق خنک است.   اکنون اتحادیه اروپا که هنوز به LNG روسیه متکی است و تمایلی به محدود کردن واردات ندارد، در حال آماده شدن برای اجرای برخی اقدامات خود است. اروپا صراحتاً سوخت را ممنوع نمی‌کند، اما بحث‌های بلوک نشان می‌دهد که با ورود به سومین سال جنگ، گاز دیگر محدود نیست. 

دیگر خبرها

  • تحریم‌های غرب چه تاثیری بر صادرات روسیه داشت؟
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه / مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • خودزنی آمریکا با تحریم روسیه/ مصائب بوئینگ بدون قطعه ساخت مسکو!
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • کره شمالی: آمریکا و متحدانش به دنبال اجتناب از چارچوب سازمان ملل هستند
  • روایت رسانه عبری از پیامدهای منفی اعتراضات دانشجویی
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • واکنش روسیه به بازداشت گسترده دانشجویان در آمریکا
  • آیا جان توافق ایران و عربستان با ابتکار چین در خطر است؟/ پکن از ترس تحریم های ثانویه فروش نفت از تهران را کاهش خواهد داد/ دیپلماسی تلفنی چین میان ایران و آمریکا موفق بود
  • آمریکا شرکت‌های آذربایجانی را به دلیل کمک به روسیه تحریم کرد