Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در جلسه شورای معادن استان که با حضور تعدادی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، ظرفیت شورای معادن برای تحقق اختیارات قانونی این شورا و نیز شورای عالی معادن را یادآور شد و افزود: باید در این خصوص هم حقوق دولت و هم حقوق بهره بردار حفظ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اجرای این رویکرد را در راستای تحقق شعار تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: با وجود محدودیت‌هایی در بخش های محیط زیست و منابع طبیعی، باید ظرفیت های قانونی شورای معادن در جهت استمرار و تقویت تولید مورد توجه باشد نه آنکه موجب توقف پروژه های عمرانی و توسعه ای استان گردد.

استاندار گیلان اعمال نظارت های کافی برای انجام این امور مطابق با مقررات و چارچوب های قانونی را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این مسیر باید از ظرفیت سازمان نظام مهندسی معدن، خانه معدن، بخش خصوصی، معتمدان محلی، شوراهای اسلامی استفاده شود.

وی امنیت سرمایه گذاری و ارتقاء ضریب این امنیت در گیلان را از مواردی عنوان کرد که برای توسعه، اهمیت زیادی دارد و افزود: انتظار است همه متولیان بخش های دولتی، قضایی، تقنینی و سمن ها برای اطمینان افزایی سرمایه گذاران اهتمام ورزند.

وی در ارتباط با برداشت از معادن، توجه به حریم های روستایی را مورد تأکید قرار داد و گفت : در صورتیکه نیاز به اصلاح قوانین باشد؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این زمینه آماده همکاری هستند.

محمدرضا احمدی سنگری و مهرداد گودرزوند چگینی نمایندگان رشت و خمام و رودبار در مجلس شورای اسلامی نیز در مورد لزوم در نظر گرفتن منافع و مصالح مردم و جوامع محلی در فرآیند برداشت از بستر رودخانه ها و نیز در نظر گرفتن حریم روستاها هنگام صدور مجوزهای برداشت، مطالبی بیان داشتند.

برچسب‌ها رشت معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان رشت گیلان اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۰۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود

سیدمسعود عظیمی در بازدید میدانی از زیرساخت‌های شهرک صنعتی فراشبند گفت: این طرح که عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۴ آغاز، اما به علت برخی مشکلات نظیر تملک اراضی مسیر و تداخل حریم با شبکه متوسط، ۹ سال به طول انجامیده، با اجرای طرح رفع مشکل حریم، آماده بهره‌برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طرح رفع نواقص مشکل خط اختصاصی برق با پیش‌بینی افزون بر ۲.۵ میلیارد تومان در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد، افزود: با بهره‌برداری از خط اختصاصی ۲۰ کیلو ولت شهرک صنعتی فراشبند شاهد تأمین برق پایدار در این شهرک صنعتی خواهیم بود.

عظیمی تصریح کرد: تاکنون ۲۶ قرارداد سرمایه‌گذاری تکمیل پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند در این شهرک صنعتی منعقد که ۳ واحد با اشتغال ۲۰ نفر در مرحله فعالیت و بهره‌برداری و ۲ واحد تولیدی نیز در آستانه بهره‌برداری قرار دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس همچنین از برنامه این شرکت برای اجرای طرح تکمیل زیرسازی و آسفالت برخی از خیابان‌های این شهرک صنعتی در سال جاری خبر داد و گفت: این طرح در مرحله برآورد قرار دارد.

او از سرمایه‌گذاران خواست با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان فراشبند در تولید خرما و برخی محصولات زراعی و باغی برای ایجاد و راه‌اندازی صنایع تبدیلی و مواد غذایی اقدام کنند.

عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی دارای ۹۸ هکتار مساحت است که از این میزان، ۶۳ هکتار آن را اراضی صنعتی تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: مجموعه سردخانه و سورتینگ میوه، تولید سبد مستقر در این شهرک صنعتی نیز به بهره‌برداری رسیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • فعالیت ۹۱ معدن در استان البرز
  • وزیر صمت: پایش همه کشور در بخش معدن تا پایان سال
  • فعالیت معدن یا احیای منابع آبی! / منابع محلی خبر از حفاری در نزدیکی سرچشمه کامو می‌دهند
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • مهلت ۳ ماهه استاندار لرستان جهت تکمیل برج امید
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • ‌پروژه خط اختصاصی برق شهرک صنعتی فراشبند تکمیل می‌شود
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • وزارت نفت ۶ هزار و ۲۰۰ پروژه مسئولیت اجتماعی در کشور در دست اجرا دارد
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور