Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-05@04:48:52 GMT

رشد قابل توجه اعتبارات مشارکتی در بودجه نوسازی مدارس

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۱۷۶۶

رشد قابل توجه اعتبارات مشارکتی در بودجه نوسازی مدارس

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت:آنچه در چند سال گذشته و با ایجاد ردیف اعتبارات مشارکتی در بودجه نوسازی مدارس فراهم شد، رشد قابل توجهی داشته است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محمد باقر نوبخت با ابراز خرسندی از حضور در مراسم روز ملی تکریم خیّرین مدرسه‌ساز که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، گفت: خدا را شاکرم که توفیق و فرصت مضاعفی برای بیان مکنونات قلبی و اعتقاد باطنی‌ام فراهم کرد که قدردان کرامت خیرین مدرسه ساز باشم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خیرین مدرسه‌ساز نه تنها خود، سازندگی کردند و فضاهای آموزشی بسیاری را در کشور ساختند بلکه دیگران و دولت را هم ترغیب کردند و مشارکت گسترده و اقدامات شایسته این عزیزان حس مثبت  دولت را برانگیخت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه خاطرنشان کرد: آنچه در چند سال گذشته و با ایجاد ردیف اعتبارات مشارکتی در بودجه نوسازی مدارس فراهم شد، رشد قابل توجهی داشته است، به طوری که رقم 40 میلیارد تومانی که در ابتدا برای مشارکت با خیرین مصوب شد در کمتر از 8 سال امروز به 2350 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد و این دستاورد نتیجه  انگیزه و انرژی مثبتی که خیرین به دولت دادند.

نوبخت در‌ پایان تاکید کرد: در جلسه‌ای که در خدمت خیرین بودم خدمت عزیزان عرض کردم که ان شاالله همه اعتبارات مشارکت دولت با خیرین را پرداخت کنیم و علاوه براین از امکانی که مجلس شورای اسلامی فراهم کرد، خارج از سقف بودجه برای مشارکت با خیرین مدرسه ساز هم رقمی افزون بر اعتبارات مصوب تامین می‌کنیم.

5 پرسش و ابهامی که آموزش‌و‌پرورش باید درباره پویش " آجر به آجر" پاسخ دهد!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: محمدباقر نوبخت مدارس فرسوده سازمان نوسازی مدارس محمدباقر نوبخت مدارس فرسوده سازمان نوسازی مدارس اعتبارات مشارکت مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۱۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند

یکی از مهم ترین اقداماتی که نقش بسیار موثری در بهبود و تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن به ویژه در بخش نوسازی بافت های فرسوده دارد پرداخت تسهیلات ساخت است که طبق آمارها متاسفانه همکاری بانک ها در این بخش چندان مناسب نبوده و همچنان روند کند پرداخت تسهیلات باعث شده مشارکت های مردمی در این بخش کمرنگ شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، بررسی های نشان می دهد که تنها یک بانک همچنان رکوددار پرداخت تسهیلات است و از سوی  دیگر عدم همکاری بانک ها باعث می شود که ظرفیت های مردمی و مشارکت آنها در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن کمرنگ شود.

در همین راستا آیینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران به باشگاه خبرنگاران گفت: نوسازی بافت های فرسوده یکی از مهم ترین بخش ها در حوزه استفاده از ظرفیت های مردمی است. اگر همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات نوسازی از جمله ۵۵۰ میلیون تومانی بیشتر شود ما شاهد تسریع در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن خواهیم بود.

او اظهار کرد: بازار مسکن نیازمند همکاری و مشارکت های مردمی است و یکی از عوامل اصلی در اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن و نوسازی بافت های فرسوده تزریق منابع مالی است که در این بین باید همکاری بانک ها بیشتر شود.

وی تاکید کرد: باید در این بخش همکاری تمامی  دستگاه ها به ویژه  بانک ها در  پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بیشتر شود تا شاهد بهبود وضعیت بازار مسکن و تسریع در روند ساخت مسکن در کشور باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به مدرسه محوری در آموزش وپرورش
  • ساخت ۱۱ مدرسه جدید در سیرجان
  • پیشنهاد انتقال اعتبار ۴۰۰ میلیارد تومانی به جهاد دانشگاهی
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان
  • وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • مشارکت‌های مردمی چشم انتظار تسهیلات پروژه‌های نهضت ملی هستند
  • لزوم استفاده بهینه از فضای مشارکتی در شهر/ افزایش ۶ درصدی بودجه فرهنگی شهرداری اصفهان
  • ۷۰ مدرسه هشترود نیازمند نوسازی هستند
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود