Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@17:39:39 GMT

روش تهیه تدوک تخم مرغ

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۳۰۱۸

روش تهیه تدوک تخم مرغ

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، تدوک مرغ و تخم‌مرغ یک غذای خوشمزه و دلچسب که میتونین به ۲روش اونو تهیه کنین و لذت ببرید.

روش اول با سیب زمینی آبپز و مرغ پخته چرخ شده و روش دوم تنها با سیب زمینی آبپز که به هر۲روش خیلی خوشمزست؛ پس نگران نباشید و امتحانش کنین و لذت ببرید.

مواد اصلی
سیب زمینی متوسط ۲ عدد
تخم مرغ ۴ عدد
پیاز کوچک ۱ عدد
مرغ پخته چرخ شده (اختیاری) ۱ پیمانه
جعفری خردشده ۱/۴ پیمانه
نمک و فلفل و زرد چوبه و ادویه به مقدار لازم
پودر سوخاری به مقدار لازم
روغن مایع به مقدار لازم

بیشتر بخوانید 

آموزش آشپزی؛ از پلوی آجیلی شیک و خوشمزه و اسنک بادمجان بیسکویتی تا لواشک زرشک تازه و زرشک سیاه + تصاویر

طرز تهیه

ابتدا سیب زمینی‌ها و تخم مرغ‌ها را میپزیم؛بعد از پخت و خنک شدن پوست تخم مرغ هارا میگیریم و کنار میذاریم؛ سیب زمینی‌ها را نیز پوست گرفته و در ظرفی مناسب ابتدا با پشت قاشق آن‌ها را کاملا له میکنیم؛ پیاز را ریز رنده میکنیم و به سیب زمینی‌ها اضافه میکنیم؛ مرغ‌های پخته و چرخ شده را نیز اضافه میکنیم؛ (به جای چرخ کردن میتونین رنده کنین).

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جعفری خرد شده را به همراه نمک و فلفل و زردچوبه و ادویه به مواد اضافه میکنیم و ابتدا با قاشق مواد را مخلوط میکنیم و سپس با دست اندکی ورز میدیم تا خمیر یکدست بشه؛ برای از بین بردن چسبندگی مواد مقداری پودر سوخاری بهش اضافه میکنیم؛ خمیر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم‌میکنیم؛ و هر قسمت را در کف دست پهن میکنیم و درون هرکدام ۱عدد تخم مرغ پخته شده میذاریم و سپس خمیر را دور تخم مرغ میپیچیم و به همین ترتیب ادامه میدهیم تا تخم مرغ‌ها تمام شوند؛ سپس هرکدام از تدوک‌ها را در پودر سوخاری میغلطانیم و درون روغن سرخ میکنیم و سپس با سبزیجات و سس‌های دلخواه سرو میکنیم؛ نوش جان.

سایر نکات

مرحله ۵ را میتونین حذف کنین.
یعنی بدون مرغ پخته و تنها با سیب زمینی آبپز و باقی مواد نیز میتونین تدوک‌ها را درست کنین.
به هر ۲روش خوشمزه میشه نگران نباشید.
بسته به تعداد نفرات تخم مرغ‌ها را کم و زیاد کنین و همچنین مواد خمیر را برای نفرات کمتر یا بیشتر با کم و زیاد کردن مقدار سیب زمینی‌ها در نظر بگیرید.

منبع: سرآشپز پاپیون

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آشپزی ایرانی اضافه میکنیم سیب زمینی ها تخم مرغ ها مرغ پخته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، فرشته‌های روی زمین در این مراسم که در فضایی روح‌بخش و بانشاط برگزار شد؛ آغاز فصل عبادت و بندگی خود را جشن گرفتند.

در این مراسم احکام و تکالیف شرعی به دانش آموزان یادآوری و تعلیم داده شد.

هدف از برگزاری این مراسم تشویق، آشنایی و انس هر چه بیشتر نوجوانان با مسائل، احکام و آموزه‌های دینی در فضایی شاد و خاطره انگیز بود.

دیگر خبرها

  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد
  • طرز تهیه بستنی در خانه + ویدئو | فوت و فن درست کردن بستنی ساده بدون ثعلب و دستگاه | فقط ۱۰ دقیقه وقتتان را می‌گیرد
  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • فیلم/شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • شکار ریزپرنده اوکراینی با کیسه سیب زمینی
  • تحلیل عباس عبدی از اعتراضات دانشجویی در آمریکا: از این تنور نانی برای اصولگرایان محترم پخته نمی‌شود، بهتر است فکر دیگری کنند
  • جشن تکلیف هزار و ۶۳۰ فرشته زمینی در ملایر
  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند