Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@15:39:47 GMT

ریشه های اقدامات اسلام هراسانه دولت فرانسه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۳۰۳۲

رییس جمهور فرانسه با دلایل سیاسی، دست به اقدام های اسلام هراسانه می زند. خبرگزاری میزان – تاریخ مدرن اسلام هراسی از رژیم صهیونیستی آغاز شد و اکنون در فرانسه مراحل نهایی خود را طی می‌کند.   به گزارش «اینسایدر عربیا»، ریشه اقدام‌های دولت فرانسه برای اسلام هراسی و جرم انگاری اعمال اسلامی، در کنفرانس محافظه کاران آمریکایی و صهیونیست راستگرا در سال ۱۹۷۹ در قدس اشغالی با حضور معاون رییس جمهور وقت آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اقدام‌های ضداسلامی و سرکوبگرانه مداوم دولت فرانسه علیه بیش از ۶ میلیون مسلمان در این کشور، با انتقاد گسترده‌ای مواجه شده است.   «امانوئل مکرون»، رییس جمهور فرانسه، سیاستمداری با گرایش‌های چپ گرایانه با بی انصافی از گفتمان‌ها و سیاست‌های اسلام هراسانه استفاده می‌کند و علیه مسلمانان تبعیض قائل می‌شود.   هدف وی از این اقدام جلوگیری از چالش سیاسی احتمالی است که «مارین لوپن»، سیاستمدار راستگرای افراطی فرانسه می‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده فرانسه، ایجاد کند.   دولت فرانسه در توجیه اقدام‌های اسلام هراسانه خود که با عنوان نژادپرستی نیز خوانده می‌شوند، توجیه می‌کند که اسلام یک نژاد نیست؛ پس نمی‌توان اسلام هراسی را نوعی نژادپرستی اعلام کرد.   این در حالی است که محققان، جامعه شناسان و دانشگاهیان، اسلام هراسی را نه تنها نوعی نژادپرستی بلکه به صورت «ایجاد ترس، نفرت و خصومت نسبت به اسلام و مسلمانان که با کلیشه‌های منفی و تعصب آمیز آمیخته شده و به حاشیه نشینی و محرومیت مسلمانان در زندگی اجتماعی، سیاسی و مدنی منجر شده»، تعریف می‌کنند. بیشتر بخوانید: طرح الیزه برای فشار بیشتر بر مسلمانان فرانسه موج اسلام هراسی در فرانسه اسلام هراسی نه تنها اقدام‌های خشونت آمیز علیه مسلمانان را تشویق می‌کند (به عنوان مثال اف بی آی بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ جنایت نفرت محور علیه مسلمانان آمریکایی در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۷ ثبت کرد)، بلکه دسترسی آن را به اشتغال، مسکن، خدمات و مراقبت‌های آموزشی و بهداشتی کاهش داده یا قطع می‌کند.   هدف اسلام هراسی ارائه تصویری از مسلمان به عنوان واحد متحد مخالف با ارزش‌های غربی است و در این راستا از مرتبط کردن مسلمانان با مقوله تروریسم بهره می‌برد.   این در حالی است که اقدام‌های اسلام هراسانه دولت فرانسه با انتقاد گسترده داخلی و خارجی مواجه و به عنوان حرکتی در جهت محدود کردن حقوق بشر توصیف شده اند.   انتهای پیام/ برچسب ها: فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فرانسه فرانسه امانوئل مکرون حقوق بشر اسلام هراسانه اسلام هراسی دولت فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حیاط دولت گفت: دولت وظیفه قانونی و شرعی دارد که محیط بانی کند تا بی‌عفتی و بی‌حجابی در جامعه رخ ندهد و گسترش پیدا نکند.

به گفته شهردار تهران، قرارگاه و کارگروهی شکل گرفته و تلاشی در حال انجام است و باید مضاعف شود.

زاکانی تصریح کرد: طرح‌هایی که پلیس انجام می‌دهد، کاملا مورد حمایت ماست و ما هم در جهت همکاری کاملا آماده هستیم.

کد خبر 848323 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها زنان - حجاب شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • شهید مطهری فرقان انقلاب بود
  • زاکانی: شهرداری تهران از اقدامات پلیس در طرح نور حمایت می‌کند
  • امنیت شغلی و تامین مسکن کارگران دغدغه دولت است
  • تلاش کارگران منجر به ایجاد امنیت اقتصادی می‌شود
  • ریشه‌های تروریست‌پروری در سیاست‌های غرب؛ ترور برای بقا!
  • تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • چین، آمریکا را تهدید به اقدام تلافی جویانه کرد
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان