Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@23:36:10 GMT

دیدار وزیرخارجه آمریکا با مقامات صهیونیست بامحور ایران

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۳۳۴۰

دیدار وزیرخارجه آمریکا با مقامات صهیونیست بامحور ایران

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از رویترز، وزیر امور خارجه آمریکا روز پنج شنبه با «ایلی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و سفیر این رژیم در واشنگتن دیدار کرد.

رویترز به نقل از یک فرد مطلع گزارش داد که این دو مقام صهیونیست با تکرار ادعاهای خود علیه تهران، «نگرانی عمیق» خود را درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران ابراز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که کاخ سفید چند روز پیش هم از دیدار «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا با «مئیر بن شبات» مشاور امنیت رژیم صهیونیستی در واشنگتن خبر داد.

طبق بیانیه کاخ سفید، در این دیدار موضوع نشست وین، توافقنامه هسته‌ای ایران و تلاش آمریکا برای بازگشت به برجام مورد بحث قرار گرفت.

در این بیانیه آمده است که مقامات آمریکایی و اسرائیلی درباره نگرانی‌های جدی خود در مورد پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران طی سال‌های اخیر بحث کردند.

آمریکا همچنین اسرائیل را در جریان گفتگوهای وین قرار داد و بر تمایل خود برای رایزنی نزدیک با رژیم اسرائیل در مورد موضوع هسته‌ای تأکید کرد.

بیانیه کاخ سفید می‌افزاید: آمریکا و اسرائیل درباره ایجاد کارگروهی جهت مقابله با تهدیدات فزاینده پهپادها و موشک‌های هدایت شونده ایران توافق کردند.

این در حالی است که «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید همزمان با ورود هیأت رژیم صهیونیستی برای انجام گفتگوهای راهبردی درباره ایران، گفت: در رابطه با اسرائیل، به آنها به عنوان یکی از شرکای کلیدی درباره اهدافمان (در مذاکرات وین) اطلاع رسانی کرده‌ایم و در دیدار پیش رو نیز همین کار را می‌کنیم.

ساکی در ادامه افزود: قطعاً آنها را در جریان (مذاکرات وین) قرار می‌دهیم. اطمینان دارم که این بخشی از گفتگوها (با هیأت اسرائیلی) خواهد بود همانگونه که اغلب این کار را انجام می‌دهیم. ما تازه دور دوم (مذاکرات وین) را تمام کرده‌ایم. انتظار داریم که مذاکرات وین چندین دور طول بکشد و ما هم اسرائیل را در جریان گفتگوها و پیشرفت‌هایی که حاصل می‌شود؛ قرار می‌دهیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف روز ملی خلیج فارس دعای روز هفدهم رمضان بلینکن وزیر خارجه آمریکا اسرائیل ایران ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف روز ملی خلیج فارس دعای روز هفدهم رمضان مذاکرات وین کاخ سفید هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۳۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین

نمایندگان ایران و روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین با یکدیگر دیدار کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، محسن نذیری اصل، نماینده دائم ایران نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین و میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین با یکدیگر دیدار و رایزنی کردند. 

اولیانوف در خصوص این دیدار در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: با نماینده ایران در آستانه سفر برنامه ریزی شده مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران دیدار کردم.

پیشتر بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی اعلام کرد، رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی اوایل هفته آینده به منظور شرکت در اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای ایران که در اصفهان برگزار می‌شود، به ایران سفر می‌کند. 

کمالوندی همچنین اعلام کرد که قرار است در این سفر گروسی در خصوص مسائل هسته‌ای ایران با برخی از مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی داشته باشد. 

اولین کنفرانس علوم و فنون هسته‌ای روز 17 الی 19 اردیبهشت ماه در شهر اصفهان برگزار می‌شود.

گروسی هفته آینده به ایران سفر می‌کندتکرار ادعاهای گروسی علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • معاون دبیرکل حزب‌الله: مقاومت لبنان آماده جنگ است اما آن را نمی‌خواهد/ بر اساس داده‌ها، صهیونیست‌ها ناتوان هستند و علاقه‌ای به جنگ ندارند/ مقاومت نیز منفعتی در جنگ گسترده نمی‌بیند
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • هشدار دادگاه لاهه به اسرائیل درباره ارعاب دادگاه و کارکنان
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت نتانیاهو
  • تقلای سنای آمریکا برای جلوگیری از بازداشت مقامات تل آویو
  • مقام صهیونیست: آمریکا از جنگ خسته شده است
  • نتانیاهو به پایان نزدیک می‌شود
  • مقامات صهیونیست تهدید کردند؛ حکم بازداشت نتانیاهو صادر شود...