Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@21:00:40 GMT

تعطیلی بازار تهران برای چهارمین هفته

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۴۲۴۴

رئیس اتاق اصناف تهران از تمدید تعطیلی بازار بزرگ تهران و اصناف قرار گرفته در گروه‌های شغلی ۲، سه و چهار در چهارمین هفته متوالی خبر داد و گفت: صاحبان اصناف و مشاغل نامبرده از شنبه ١١ تا جمعه ١٧ اردیبهشت همچنان اجازه فعالیت ندارند. ناطقان: «قاسم نوده فراهانی» افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا و ابلاغ استاندار تهران مبنی بر تمدید مجدد یک هفته ای محدودیت های کرونایی در شهرهای قرمز و نارنجی، گروه های شغلی ۲، سه و چهار همچون هفته های گذشته تعطیل است و به هیچ وجه امکان فعالیت را ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: در شهر تهران صاحبان مشاغل گروه شغلی یک می توانند همچون گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی به فعالیت خود ادامه دهند.

فراهانی با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا صرفا با تعطیلی اصناف کنترل نمی شود، تاکید کرد: اصناف مختلف برای جلوگیری از ورشکستی باید فعالیت داشته باشند اما بسته بودن واحدهای صنفی و در عین حال فعالیت بانک ها و سازمان امور مالیاتی با توجه به شرایط اقتصادی سخت کنونی، منطقی به نظر نمی رسد و بارها این موضوع را به استاندار تهران و ستاد ملی کرونا اعلام کرده ایم.

وی با بیان اینکه حتی در سخت ترین شرایط نیز سلامتی مردم و هموطنان اولویت اول اصناف است، بیان کرد: از تمامی صنوف شهر تهران درخواست دارم تمامی پروتکل های بهداشتی را کاملا رعایت کنند.  

به گفته فراهانی، با اصنافی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند برابر قانون برخورد می شود و در صورت مشاهده تخلف، با دستور قضایی واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد.

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: اصناف قرار گرفته در گروه یک شامل تمامی عرضه کنندگان مواد غذایی و لوازم ضروری نظیر سوپرمارکت ها، فروشگاه های زنجیره ای، خواربارفروشی ها، لوازم یدکی و خشکشوئی ها است.

فراهانی ادامه داد: گروه ۲ نیز شامل صنوفی نظیر طلا فروشی، پوشاک، بنگاه های املاک می شود که اجازه فعالیت ندارند.

به گفته وی، فعالیت مشاغل گروه سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و زبان‌سراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها، مهدهای کودک، استخرهای سرپوشیده، سینما و تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ موزه، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی نیز تا ۱۷ اردیبهشت ممنوع است.

فراهانی ادامه داد: گروه چهار نیز شامل برگزاری مراسم‌های اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها، باشگاه‌های ورزشی برای ورزش‌های پربرخورد از جمله کشتی و کاراته و جودو، مدارس شبانه‌روزی، قهوه‌خانه و چایخانه با عرضه مواد دخانی، باغ وحش، شهربازی‌ها و مراکز تفریحی آبی است که آنها هم تعطیل هستند.

وی یادآور شد: فعالیت اغذیه فروشی ها، رستوران ها و کافی شاپ ها فقط به صورت خدمات غیرحضوری و بیرون بر مجاز است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، تا ظهر دیروز/ ۹ اردیبهشت/ تعداد جانباختگان ناشی از کووید-۱۹ به ۷۱ هزار و ۳۵۱ نفر رسید. منبع: ایرنا برچسب ها: تعطیلی ، بازار تهران ، چهارمین هفته

منبع: ناطقان

کلیدواژه: تعطیلی بازار تهران چهارمین هفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند

منصور محبی معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: این رسانه‌ها که به صورت الکترونیکی و مکتوب فعالیت دارند با دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به طور رسمی فعالیت خبری خود را آغاز کرده اند.

وی با اشاره به اینکه از این تعداد ۶ رسانه پایگاه خبری هستند، ادامه داد: مابقی این رسانه‌ها شامل یک ماهنامه، ۲فصلنامه و یک مورد نیز روزنامه است.

به گفته معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام، علاوه بر این هم اینک ۳۰ درخواست صدور مجوز برای فعالیت رسانه‌ای ثبت و در نوبت دریافت مجوز است.

محبی تاکید کرد: در حال حاضر ۲۶۰ رسانه دارای مجوز شامل ۶۸ پایگاه خبری، ۳۲ نشریه چاپی، ۴۱ رسانه غیر برخط، نمایندگی ۱۰ خبرگزاری و نمایندگی ۱۰۹ روزنامه سراسری در استان فعالیت دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان؛ ریزش ادامه دارد | دلار به کانال ۵۰ هزار تومانی برمی‌گردد؟
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • بازاری‌ها فروشنده شدند/ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • پلمب ٤ مرکز غیرمجاز تفکیک و جمع‌آوری پسماند خشک در تهران