Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@09:08:12 GMT

از سهم سوابق تحصیلی در کنکور تا آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۴۳۲۳

از سهم سوابق تحصیلی در کنکور تا آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان

خبرگزاری مهر -گروه جامعه: در هفته‌ای که در حال پشت سر گذاشتن آن هستیم خبرهایی در حوزه تعلیم و تربیت از میزان تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور، مسکن فرهنگیان، برنامه های هفته بزرگداشت مقام معلم، تمدید مجوزهای مهدهای کودک برای ۱۴۰۰، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک و ابلاغ شهریه مراکز و مدارس غیردولتی به گوش رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ابتدای هفته رئیس جمهور به عنوان رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی، ماده واحده انتخاب نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در هیأت امنای «سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک» را برای اجرا ابلاغ کرد. تا گامی جدی تر برای حرکت به سمت کارهای عملیاتی این سازمان برداشته شود.

همچنین با ابلاغ وزیر آموزش و پرورش، حسن ملکی به عنوان مسئول کمیته تدوین محتوای آموزشی و تربیتی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک منصوب شد.

شهریار فولادوند معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی نیز گفت: با تصویب اساسنامه سازمان تعلیم و تربیت کودک که در ذیل وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته و به عنوان متولی تعلیم و تربیت کودکان تا شش سالگی تعیین شده است، اقدامات لازم به منظور ساماندهی امور مربوط به مهدهای کودک از طریق وزارت آموزش و پرورش صورت می‌پذیرد. در این راستا با توافق بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی، مقرر شد اعتبار مجوزهای تأسیس صادر شده توسط سازمان بهزیستی که تاکنون منجر به راه اندازی نشده‌اند با اعطای یک سال فرصت تا پایان ۱۴۰۰ تمدید شود.

معاون وزیر تصریح کرد: فرایند تعیین نرخ شهریه مهدهای کودک دارای مجوز از سازمان بهزیستی کشور در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته که پس از اخذ موافقت نامه از سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، اجرایی و اعلام خواهد شد.

همچنین این هفته دستورالعمل تعیین شهریه مدارس، پیش‌دبستانی‌ها ومراکز آموزشی نیز ابلاغ شد.

همچنین در این هفته ابلاغیه دیگری که از سوی آموزش و پرورش اعلام شد توسط معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش‌وپرورش بود و دستورالعمل «همسان سازی حقوق و مزایای کارمندان قرارداد کار معین با کارمندان پیمانی» بود. می توانید این دستورالعمل را اینجا بخوانید.

همچنین در این هفته قاسم احمدی لاشکی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش، با اشاره به تلاش‌های وزارت آموزش‌وپرورش و همکاری ویژه سازمان امور اداری و استخدامی در مورد تعیین تکلیف نیروهای مشمول قانون الحاقی تبصره ۱۰ ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف نیروهای حق التدریس؛ خرید خدمات آموزشی؛ پیش‌دبستانی و نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: مشمولان این قانون که حدود ۸۸ هزار نفر بودند در مرحله اول ۲۵ هزار و ۴۹۷ نفر و در مرحله دوم ۳۰ هزار نفر از آنان تا پایان اسفندماه ۱۳۹۹ تعیین تکلیف شدند. این افراد در حال حاضر در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل هستند و در صورت اَخذ نمرات قبولی در این دانشگاه، در آموزش‌وپرورش جذب خواهند شد.

وی در مورد ۳۰ هزار نفر باقی‌مانده مشمولان این قانون اظهار کرد: با پیگیری های وزیر آموزش و پرورش، مجوز لازم برای استخدام این افراد از سازمان امور اداری و استخدامی اَخذ شد که با هماهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و ارائه لیست نهایی از سوی استان‌ها، وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد و پس از گذراندن دوره‌های آموزش مهارت‌های معلمی و اَخذ نمرات قبولی در این دانشگاه، جذب آموزش‌وپرورش خواهند شد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش‌وپرورش در پایان تصریح کرد: تمامی مشمولان قانون الحاق تبصره ۱۰ ماده ۱۷ مجلس شورای اسلامی، تعیین تکلیف شده‌اند و مجوزهای استخدامی آنان صادرشده است.

ساخت ۱۵ هزار کلاس درس در کشور در سال کرونایی

داریوش ورناصری معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص شعار سال و اینکه سال‌های گذشته در بحث تجهیز مدارس گفته شده بود که بیشتر از تولیدات داخلی ‏استفاده‬ می‌شود، آیا مشخص است برای تجهیز وسایل آموزشی و وسایل سرمایشی و گرمایشی و… چه میزان ‏از‬ تولیدات داخلی استفاده می‌شود و آیا مانعی در این مسیر وجود دارد؟ گفت: در سال‌های اخیر و بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر حمایت از تولید داخل و در راستای ارج نهادن به زحمات صنعتگران و تولیدکنندگان کشورمان، عمده تجهیزات خریداری شده و قابل ‏استفاده در مدارس کشور از تولیدات داخلی هستند. ‏

وی‬ در‬ پاسخ‬ به سوال دیگری‬ مبنی‬ بر اینکه در خصوص اعلام ضوابط و مقررات مدارس عشایری که از سوی شورای عالی آموزش و ‏پرورش اعلام شده چه وظایفی به عهده سازمان نوسازی است و اینکه در حال حاضر بسیاری از مدارس ‏روستایی و عشایری ما استانداردهای لازم را ندارند و در این زمینه چه کارهایی صورت گرفته است، نیز گفت: ضوابط و مقررات مربوط به مدارس عشایری، با مدارس شهری و روستایی تفاوتی ندارد. به عبارت دیگر، ضوابط ایجاد فضای آموزشی برای عشایری که ثابت بوده و جا به جا نمی‌شوند، تفاوتی با ‏دیگر ضوابط احداث مدارس ندارد. در مورد عشایری که در حال جا به جایی بوده و محل استقرار ‏مشخصی ندارند، سعی شده تا از سیستم متناسب با شرایط محیط استفاده شود. اما در نهایت به دنبال آن ‏هستیم تا از سیستم‌های جدید در فضاهای آموزشی مدارس عشایری استفاده کنیم. ‏

وی‬ همچنین‬ در‬ این‬ مصاحبه‬ گفت: با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا و افزایش قیمت برخی مصالح و تجهیزات کلاسی، هیچ خللی نه در ‏ساخت فضاهای آموزشی و نه در تأمین تجهیزات مناسب مدارس نوساز به وجود نیامده است، به طوری که در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۵ هزار کلاس درس در کشور ساخته و با تجهیزات کامل تحویل ادارات ‏آموزش و پرورش شد.‏

همچنین در این هفته رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور نیز گفت: وجود ۶۷۰۰ پروژه آموزشی فعال در کشور نشانه اهتمام و تلاش جدی در توسعه عدالت آموزشی است.

عدم توافق برای ضریب دادن به سوابق تحصیلی در کنکور ادامه دارد

اما یکی از موضوعاتی که دو هفته‌ای است در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث است و به دنبال آن واکنش های مسئولان آموزش و پرورش را به دنبال دارد، بحث تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور است. تا جاییکه به دنبال اصرار برای برگزاری امتحانات حضوری پایه دوازدهم به دلیل اینکه امتحاناتش کشوری است و نمراتش مستقیم در رششته تحصیلی دانشگاه موثر است، حتی این پیشنهاد از سوی برخی در نهادهایی خارج از آموزش و پرورش مطرح شد که کسانیکه در امتحانات حضوری شرکت می کنند معدلشان تاثیر در کنکور داشته باشد و کسانیکه به امتحانات غیرحضوری راضی هستند این مدل بی تاثیر باشد که البته همین پیشنهاد نشان می دهد که هنوز بخش مهمی از جامعه نسبت به تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور اطلاعات کافی را ندارد. همچنان آموزش عالی معتقد است که باید آموزش و پرورش استانداردهای بیشتری را برای امتحانات و نمره گذاری و ارزشیابی لحاظ کند تا بتوان در سهم سوابق تحصیلی در کنکور تجدید نظر کرد و آموزش و پرورش معتقد است ارزشیابی در این وزارتخانه درست و اصولی است.

در اعمال سوابق تحصیلی ۶۰ درصد بحث تفاوت بین مناطق محروم و مناطق برخوردار مطرح شده است اما باید بگوییم که این اشکال وجود دارد اما خیلی پر رنگ نیست که به خاطر آن بخواهیم این طرح را کنار بگذاریم. برای حل مسأله نابرابری می‌توان ضریب دهی را بر اساس درجه محرومیت اعمال کرد

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش در همین رابطه گفت: در اعمال سوابق تحصیلی ۶۰ درصد بحث تفاوت بین مناطق محروم و مناطق برخوردار مطرح شده است اما باید بگوییم که این اشکال وجود دارد اما خیلی پر رنگ نیست که به خاطر آن بخواهیم این طرح را کنار بگذاریم. برای حل مسأله نابرابری می‌توان ضریب دهی را بر اساس درجه محرومیت اعمال کرد.

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: تعدادی پشت کنکوری داریم که با طرح تأثیر ۶۰ درصدی معدل، فارغ‌التحصیل نشده‌اند و باید برای آنها فکری شود؛ در شرایط فعلی داوطلب به سوابق تحصیلی بهایی نمی‌دهد. این در حالیست که همیشه در آموزش و پرورش سعی می‌شود ضریب دشواری امتحانات نهایی یکسان باشد و از سال ۹۵، بحث سوابق تحصیلی جدی شده و به صورت سیستمی موجود است.

ساکی با بیان اینکه به دنبال تغییر نظام تستی به تشریحی نیستیم بلکه به دنبال تغییر نظام سنجش و رسیدن به اهداف ۱۲ ساله آموزش و پرورش هستیم، افزود: سوابق تحصیلی کاملاً قابل اعتبار است؛ قواعد نمره گذاری، شیوه تصحیح و … همه مشخص شده است.

وزیر آموزش و پرورش هم در همین راستا معتقد است که کنکور نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است و در این ارتباط گفت: نظام تعلیم و تربیت، اهدافی دارد و ۱۲ سال یک میلیون معلم و ۱۵و نیم میلیون دانش آموز را دور هم جمع می کند، در این دوره شخصیت سازی انسان ها باید اتفاق بیفتد و اگر ما نظام ارزیابی را برداریم دیگر انگیزه‌ای برای تحقق این اهداف دوره ۱۲ ساله باقی نمی‌ماند. هدف «کنکور» این نبوده است که نظام تعلیم و تربیت را ویران کند، بلکه هدف از کنکور این بوده است که در رشته‌های پر متقاضی و محدودیت دانشگاه‌ها، داوطلب برتر انتخاب شود، اما نتیجه آن این شده که نظام تعلیم و تربیت را منهدم کرده است.

در همین راستا بود که در گزارشی نوشتیم سنجش معتبر دانش‌آموزان؛ اولین گام در مسیر بهبود نظام آموزشی. چرا که به واقع سنجش و ارزشیابی دانش آموزان در دوران تحصیلی هنوز تا استانداردها فاصله دارد. نوشتیم «در حال حاضر شاخص‌های جامعی برای سنجش میزان تحقق یادگیری دانش‌آموزان متناظر با تمامی اهداف ‏آموزشی وجود ندارد، با این وجود آمارهایی وجود دارد که می‌تواند وضعیت یادگیری دانش‌آموزان در برخی ‏ساحت‌ها حداقل در حوزه شناختی را نشان بدهد.‬ آزمون‌های تیمز و پرلز نمونه‌ای از این ارزیابی‌های‬ بین‌المللی در‬ این حوزه است که ایران نیز در آن ‏شرکت می‌کند. نظام آموزشی ایران (دوره ابتدایی) در تیمز علوم ۲۰۱۵ رتبه ۴۳ از ۴۷، در تیمز ‏ریاضی ۲۰۱۵ رتبه ۴۲ از ۴۹ و در پرلز (خواندن) ۲۰۱۶ نیز رتبه ۴۵ از ۵۰ را کسب کرده است. در تیمز ‏ریاضی ۲۰۱۹ رتبه ۵۰ از ۵۸، در تیمز علوم ۲۰۱۹ رتبه ۴۸ از ۵۸ را کسب کرده است. جایگاه ایران در ‏میان ۱۱ کشور منطقه که در آزمون شرکت کرده‌اند نیز به طور متوسط ۷ بوده است در حالی که بر اساس ‏سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ جامعه ایرانی باید به جایگاه اول اقتصادی، علمی و فناوری در سطح منطقه دست ‏پیدا کند. ارزیابی تیمز و پرلز به منظور نمایش بهتر وضعیت دانش‌آموزان، از چهار نقطه معیار ‏عملکردی پایین، متوسط، بالا و پیشرفته نیز استفاده کرده. عملکرد دانش‌آموزان ایران نشان می‌دهد که حدود یک سوم آنها، حتی نقطه‬ پایین این معیار را نیز کسب نکرده‌اند. همچنین ارزیابی تیمز و پرلز به منظور نمایش بهتر وضعیت دانش‌آموزان، از چهار نقطه معیار ‏عملکردی پایین، متوسط، بالا و پیشرفته نیز استفاده کرده. عملکرد دانش‌آموزان ایران نشان می‌دهد که حدود یک سوم آنها، حتی نقطه‬ پایین این معیار را نیز کسب نکرده‌اند.‏

یکی دیگر از شاخص‌های نسبتاً قابل اتکا برای ارزیابی نظام آموزشی و سنجش میزان یادگیری ‏دانش‌آموزان، آزمون‌های نهایی پایۀ دوازدهم است. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش در تیر ‏‏۱۳۹۷ در این باره در‬ مصاحبه‌ای گفته است: میانگین نمره ورقه در امتحانات نهایی در کشور طی سال‌های اخیر ۱۲ ‏بوده است». ایشان همچنین اذعان نموده‌اند: «مناطقی در کشور وجود دارد که میانگین نمره امتحان نهایی آن‌ها ۲.۷۵ است.»

همچنان تصمیم برگزاری حضوری امتحانات پایه نهم و دوازدهم است

اما همچنان به دلایل متعدد مسئولان آموزش و پرورش مصر برای برگزاری امتحانات پایه نهم و دوازدهم به صورت حضوری هستند. خسرو ساکی با حضور در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در این هفته با اشاره به اینکه مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش در ۱۳ مرداد ۱۳۹۹؛ ارائه خدمات آموزشی ویژه از جمله چگونگی برگزاری امتحانات را در شرایط شیوع بیماری‌های همه گیر مشخص کرده است، گفت: بر اساس همین مصوبه ابلاغی، بناست امتحانات پایان سال تحصیلی در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان در برخی از مناطق کشور وجود داشته باشد با اخذ مجوز از ستاد مدیریت کرونای آن منطقه و با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شود. اما در شرایطی که امکان حضور فیزیکی دانش آموزان، میسر نباشد همه پایه‌های تحصیلی به استثنای پایه‌های نهم و دوازدهم به صورت غیر حضوری برگزار می‌شود.

ساکی تاکید کرد امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم بر اساس این مصوبه در هر شرایطی، حضوری برگزار می‌شود و بر اساس برنامه‌ریزی، از ۲۷ اردیبهشت، برنامه امتحانات نهایی را آغاز و تا ۲۴ خرداد به پایان می رسد.

در اواسط هفته نیز «شیوه نامه برگزاری امتحانات نهایی» به استان ها ابلاغ شد.

و نحوه برگزاری باکیفیت امتحانات پایانی سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ نیز در اطلاعیه ای مهر تایید را بر حضوری برگزار شدن این امتحانات زد. در این اطلاعیه آمده است: تعداد حوزه‌های برگزاری امتحانات نسبت به شرایط عادی، افزایش بسیاری دارد بطوریکه دانش آموزان با فاصله دو متر از یکدیگر در فضایی مناسب که از تهویه کافی برخوردار است روی صندلی قرار می‌گیرند. مراقبین بهداشت و سلامت، دانش آموزان و عوامل اجرایی را هنگام ورود تب سنجی و غربالگری می‌کنند و بر استفاده از ماسک و رعایت موارد بهداشتی در تمام مدت نظارت دارند. گروه بندی و ساماندهی دانش آموزان در حوزه‌های اجرا به نحوی است که هنگام ورود و خروج ازدحام ایجاد نشود.

هر چند وزیر آموزش و پرورش همین هفته در گفت و گوی مستقیم با «مدیران مدارس استان بوشهر» که به صورت ویدئو کنفرانس و در بستر «شبکه شاد» برگزار شد تاکید کرد: اگر ستاد کرونا در روزهای آینده با محدودیت‌هایی مواجه شده و محدودیت‌هایی را به ما توصیه کند، ممکن است زمان برگزاری امتحانات را جابجا کنیم.

با اینهمه با توجه به اینکه در این صورت نیاز هست تا کنکور نیز جا به جا شود به نظر نمی رسد این فرایند به تعویق بیفتد.

برگزاری برنامه های هفته معلم از هفته بعد آغاز می شود

اما یکی از اخبار مهم این هفته صحبت های الهیار ترکمن در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص چگونگی برگزاری برنامه های هفته بزرگداشت هفته معلم بود که روز شمار هفته معلم از ۱۲ تا ۱۸ اردیبهشت و اهم برنامه های آن را تشریح کرد که می توانید اینجا بخوانید.

به گفته وی یک شنبه دوازدهم اردیبهشت، پخش پیام و بیانات رهبری از رسانه ملی پخش خواهد شد.

همچنین در ادامه این نشست وی به سوالات خبرنگاران پاسخ داد از جمله در خصوص کمبود معلم در آموزش و پرورش، معیشت فرهنگیان، معلمان دانشسرایی و ابطال طرح معلمان تمام وقت در دیوان عدالت اداری و… در این نشست مهمترین تاکید وی بر داشتن قانون خاص فرهنگیان بود که گفت: در مدیریت مشاغل نارضایتی شغلی اپیدمی هست و کانون های صنفی در مشاغل که شکل می گیرد نشانه همان است. احساس تبعیض نهادینه شده هم برای فرهنگیان وجود دارد. من هدف غایی را تدوین قانون خاص برای شرایط معلمی می دانم تا این مساله را حل کند و زمینه ساز جبران خدمت مناسبی برای معلمان باشد مناسب تر است. نمونه تجربه شده اش هم قانون خاص در جامعه دانشگاهیان است.

آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان

در گزارشی با عنوان ۲۴ هزار فرهنگی امسال صاحب مسکن می‌شوند در خصوص آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان از زبان گودرز کریمی فر مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش و علی الهیار معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی نیز در همین ارتباط در گفتگو با خبرنگار مهر نوشتیم و این خبر که: بر اساس جدول زمان بندی شده وزارت راه و شهرسازی عمل می‌شود و برای مابقی فرهنگیان در شهرهای جدید نیز مناطق خاصی اختصاص داده می‌شود. اما در فاز اول که تحویل مسکن در ۱۴۰۰ است در ۱۸ استان این اتفاق خواهد افتاد. ثبت نام‌ها تکمیل شده است مگر موارد جدیدی باشد که افراد هم باید در سامانه آموزش و پرورش و هم سامانه اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

کد خبر 5201101 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش کنکور پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی امتحانات نهایی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مسکن فرهنگیان محسن حاجی میرزایی شهرداری تهران شورای شهر تهران واکسن کرونا ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش مفاسد اقتصادی قوه قضاییه پرونده قضایی وضعیت هوای تهران ستاد ملی مقابله با کرونا سازمان تامین اجتماعی امتحانات نهایی حقوق بشر شهر تهران سوابق تحصیلی در کنکور وزارت آموزش و پرورش تعلیم و تربیت کودک وزیر آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت برگزاری امتحانات امتحانات نهایی دانش آموزان مسکن فرهنگیان نهم و دوازدهم آموزش وپرورش حضوری برگزار تعیین تکلیف شورای عالی بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: بر اساس ماده ۵۰ آیین‌نامه مدارس و در ماده ۸۸ آیین‌نامه آموزشی، ثبت‌نام مجدد دانش‌آموز در همان پایه که قبول شده در موارد استثنا مانعی ندارد و تکرار پایه در دوره دوم متوسطه متناظر با رشته تحصیلی و تنها در مدارس غیر دولتی امکان‌پذیر است.
علیرضا شجاعی‌پور افزود: افزود: اگر دانش‌آموزی متقاضی تکرار پایه بود، باید شرط قبولی در همان پایه را دارا باشد.
وی افزود: هر چند دانش‌آموزان متقاضی تغییر رشته می‌تواند هم در خردادماه و هم در شهریورماه در آزمون تغییر رشته مشارکت کند، اما توصیه ما به شرکت دانش‌آموز در امتحانات خردادماه است.
سرپرست معاونت آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش فارس گفت: در خردادماه هم دانش‌آموزان می‌توانند تغییر رشته بدهند، اما مدیران باید مشخصات دانش‌آموز متقاضی را در سامانه سیدا ثبت کنند.
به گفته او: دانش‌آموز متقاضی تغییر رشته در پایه‌های دهم و یازدهم باید تا دوهفته قبل از امتحانات خرداد و یا شهریورماه، درخواست تغییر رشته خود را به مدرسه ارائه دهند.
سرپرست معاونت آموزش اداره‌کل آموزش و پرورش فارس افزود: دانش‌آموزانی که از پایه یازدهم به دوازده تغییر رشته دهند، در صورتی که دروسی باقی بماند می‌تواند در امتحانات شهریور شرکت کنند، اما نمراتشان در سوابق تحصیلی موثر نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • ترمیم نمرات و سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور
  • اجرای بیش از ۴۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم در بردسکن
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • رقابت بیش از ۱۲ هزار داوطلب کرمانی در نوبت اول کنکور
  • افتتاح خانه محیط زیست دماوند همزمان با هفته زمین پاک 
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان
  • تشکیل قرارگاه هفته معلم در لرستان
  • تعطیلات مدارس در تابستان باشد یا بین دو نیمسال تحصیلی؟
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش