Web Analytics Made Easy - Statcounter

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: تاکنون بخش نامه ای از سوی گمرک کشور در مورد ممنوعیت و محدودیت واردات کالا از کشور یا کشورهای خاصی به گمرکات استان به دلیل آلوده بودن ناشی از کرونا به استان ابلاغ نشده است.

امید جهانخواه در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تاکنون بخش نامه ای از سوی گمرک کشور  در مورد ممنوعیت و محدودیت واردات کالا از کشور یا کشورهای  خاصی به گمرکات خراسان رضوی در راستای جلوگیری از شیوع کرونا به استان ابلاغ نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: اگر ممنوعیتی در مورد ورود کالا از کشورهایی نظیر هند، پاکستان و عراق به گمرکات کشور اجرایی شود به دلیل اینکه این کشورها هم مرز با خراسان رضوی نیستند تاثیری  بر فعالیت گمرکات استان در واردات کالا نخواهند داشت. ناظر گمرکات خراسان رضوی ادامه داد: عمده فعالیت های گمرکات استان در زمینه ورود کالا از کشورهای ترکمنستان و افغانستان به دلیل هم مرز بودن استان با آنها است و اگر درباره ورود کالا از این دو کشور محدودیتی به ما ابلاغ شود آن را اجرایی خواهیم کرد . وی افزود: اگر کالایی از کشورهایی نظیر هند و پاکستان و از طریق پایانه های گمرکی در نقاط مختلف کشور به گمرکات استان ارسال شود دریافت و فرایند ترخیص انها صورت خواهد گرفت زیرا بخش نامه ای برای عدم پذیرش این کالاها به دلیل احتمال آلوده بودن به ویروس کرونا دریافت نکرده ایم. جهانخواه همچنین در مورد میزان کالاهای رسوبی در گمرکات خراسان رضوی نیز اظهار کرد: این کالا ها که مشمول مقررات متروکه هستند با پیگیری های انجام شده از سال قبل به میزان قابل ملاحظه ای در گمرکات استان کاهش یافته اند و وضعیت اغلب آنها تعیین تکلیف و ترخیص شدند . وی با بیان اینکه برخی از این کالاها به دلیل مشکلاتی نظیر نداشتن کد پیگیری بانکی در انبارهای گمرک نگهداری می شوند،  ادامه داد: برخی از این کالاهای رسوبی  نیز کالای مسافری هستند که به دلیل  مازاد بر میزان استاندارد حمل بار توسط مسافر در انبارهای گمرک نگهداری شده اند که به دلیل عدم پیگیری و یا مواردی نظیر عدم برگشت مسافر بعد از خروج از کشور مشمول قوانین متروکه شده و از انبارهای گمرک خارج و  تحویل سازمان اموال تملیکی شدند تا از رسوب آنها جلوگیری شود. وی با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از میزان صادرات و واردات کالا در گمرکات خراسان رضوی طی فروردین ماه ۱۴۰۰وجود ندارد، تصریح کرد: صادرات و واردات کالا در سال ۱۳۹۹از طریق گمرکات استان نسبت به سال قبل آن با کاهش مواجه شد که مواردی نظیر شیوع کرونا نیز در این مساله تاثیرگذار بود.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ناظر گمرکات خراسان رضوی کرونا هند گمرکات خراسان رضوی گمرکات استان کالا از کشور واردات کالا بخش نامه ای ورود کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۴۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ شهریار شهریاری گفت: در ماه نخست امسال حدود ۴۵ هزار تُن کالای غیرنفتی از گمرکات استان صادر شد.
وی ادامه داد: ارزش کلال‌های صادراتی ۲۷ میلیون و ۳۹۸ هزار دلار برآورد می‌شود.

شهریاری افزود: صادرات فروردین امسال به لحاظ وزنی نیز ۳۶ درصد بیشتر شد.

وی کشور قزاقستان را مقصد بیشترین کالا‌های صادرات استان عنوان و اضافه کرد: کامپوند پلی اتیلن، پسته فندقی، پلی استایرن، پنیر، تخم مرغ، خوراک آبزیان، سیب درختی، رب گوجه‌فرنگی، لوله‌هاو پروفیل، مفتول آهنی هم عمده کالا‌های صداراتی استان بود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • گاف دولتی در اعلام خودرو‌های وارداتی دپویی
  • جریمه قاچاقچی نوشابه های انرژی خارجی در خواف
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری