Web Analytics Made Easy - Statcounter

ماکت یک ماشین الکتریکی ۱۴۰ ساله در روز دوشنبه که سالگرد ۱۴۰ سالگی اولین وسیله نقلیه الکتریکی بادوام و باتری‌دار شناخته می‌شود، در اطراف پاریس رانده شد.

به گزارش فرارو، گفته می‌شود گوستاو ترو، اولین وسیله نقلیه الکتریکی قابل شارژ جهان را در همین خیابان‌های پاریس، در سال ۱۸۸۱ رانده است.

اختراع ترو، زمینه‌ساز موج ساخت‌وساز اتومبیل‌های الکتریکی اواخر قرن ویکتوریا بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فرارو

کلیدواژه: خودرو پاریس فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی

   به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد گفت: طرح کلان کاهش تصادفات موتورسیکلت با همکاری سازمان فرهنگی و پلیس راهور استان، با توجه به سهم بالای این وسیله نقلیه در تصادفات، در پر تصادف‌ترین محل‌های موتورسیکلت سوار‌ها  انجام می‌شود.   علی سمیعی افزود: با توجه به سهم ۳۳ درصدی موتورسیکلت سوار‌ها از مجموع تصادفات فوتی و نداشتن کلاه ایمنی و پوشش نامناسب به عنوان مهم‌ترین علت آسیب موتور سوار‌ها در تصادفات، این طرح با هدف تشویق و ترغیب استفاده بیشتر از کلاه ایمنی اجرایی می‌شود.    وی با بیان اینکه با اجرای این طرح به دنبال فرهنگ سازی برای درک خطر هستیم، گفت: مطالعات در  این زمینه نشان می‌دهد که  بسیاری از  راکبان موتور سیکلت با وجود اطلاع از  قوانین، درکی از خطر ندارند، مانند راننده‌ای که  سعی می‌کند طبق قانون رانندگی کند، اما اجازه می‌دهد فرزند خردسالش سرش را  از پنجره بیرون بیاورد و در  این شرایط راننده درکی از خطر ندارد.   سمیعی ادامه داد: این طرح برای آن دسته از موتورسیکلت سوار‌ها که  وسیله نقلیه شان دچار نقص سیستم روشنایی است، بسیار کارآمد است؛ چرا که علت بسیاری از تصادفات موتورسیکلت‌ها با دیگر وسایل نقلیه و  عابران پیاده، دیده نشدن است.   به گفته او، با اجرای این طرح در  تمامی مناطق شهر، علاوه بر افزایش ایمنی راکب و ترک نشینان موتورسیکلت، راکبان نسبت به  قوانین راهنمایی و  رانندگی آگاهی بیشتری پیدا می‌کنند و آموزش‌های لازم را هم در  زمان نصب برچسب از مأموران پلیس راهور دریافت می‌کنند.   سمیعی ادامه داد: طرح چسباندن برچسب بر روی موتورسیکلت‌ها نتیجه تصمیمات کمیته فرهنگ ترافیک استان است که  در کنار مهندسی ترافیک (همچون امور عملیاتی و، اصلاحات هندسی) به امر آموزش نیز توجه ویژه دارد.   مدیر عامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل و نقل شهرداری مشهد افزود: با  اجرای چنین طرح‌هایی سعی داریم روی آشکارسازی موتورسیکلت‌ها در سطح شهر، متمرکز شویم چرا که  یکی از دلایل تصادف این نوع وسیله نقلیه موتوری، انجام حرکات نمایشی، نپوشیدن لباس مناسب و با چراغ خاموش راندن یا  با نقص سیستم روشنایی موتور سواری کردن، است.    

دیگر خبرها

  • اجرای طرح تشویقی فرهنگسازی برای موتورسواران مشهدی
  • «خودروی برقی» راه‌حلی بدون جایگزین
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • آیرودینامیکی ترین خودروی تولیدی جهان معرفی شد
  • (ویدئو) اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان (فیلم)
  • آشنایی با نحوه محاسبه هزینه بیمه شخص ثالث
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان