Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: نباید دو قطبی میدان و چیز‌های دیگر ایجاد کنیم؛ سختی‌ها و مشکلات می‌گذرد؛ اما این خط حرکت به سوی قله‌های پیشرفت و تمدن‎‌سازی پیش خواهد رفت. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام حوزه، آیت الله «علیرضا اعرافی» در آیین رونمایی از طرح جدید تابلوی کوچه‌های مزین به نام و تصویر شهدا که در مجتمع فرهنگی امام خمینی (ره) برگزار شد، گفت: یک آیه داریم خطاب به عموم مردم است که می‌فرماید «وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتٌ ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ» و آیه دیگری خطاب به پیامبر اکرم داریم که می‌فرماید «وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در آیه اول تأکید شده است که ادب را رعایت کنید و نگویید شهدا مرده اند و قدر شما این است که عظمت جایگاه شهدا را نمی‌توانید درک کنید.

مدیر حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: وقتی که خطاب به پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلّم، فرمانده این میدان می‌رسد می‌فرماید، تو که این جایگاه را می‌فهمی، اما حتی خیال این را که این‌ها مرده اند در ذهنت عبور نده.

وی گفت: حیات شهیدان علاوه بر آن حیاتی که در آیات قرآن آمده است، یاد آنان و حفظ فرهنگی است که آنان در راهش جانفشانی کرده‌اند؛ شهیدان مردان میدان هستند و فرماندهی جز مقام معظم رهبری ندارد؛ اینجا دو رکن بیشتر وجود ندارد؛ میدان و فرمانده میدان که امام و رهبری است.

اعرافی بیان داشت: نباید دو قطبی میدان و چیز‌های دیگر ایجاد کنیم؛ سختی‌ها و مشکلات می‌گذرد، انتقادات و گلایه‌ها وارد است؛ اما این خط حرکت به سوی قله‌های پیشرفت و تمدن سازی پیش خواهد رفت.

وی با اشاره به آیه قرآن کریم که می‌فرماید «لَنْ تَنَالُوا الْبِرَّ حَتَّیٰ تُنْفِقُوا مِمَّا تُحِبُّونَ» افزود: خداوند در این آیه مبارکه می‌فرماید شما اگر می‌خواهید بالا بروید باید انرژی مصرف کنید و هزینه دهید؛ تا جایی که حتی از آسایش و جان و مال خود مایه بگذارید؛ فانی کردن دانی برای رسیدن به عالی یک قانون کلی در نظام خلقت است.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی اظهار کرد: به «شهید» که می‌رسیم می‌بینیم جان عزیز خود را به پای آن درخت بلند تعالی بشر هزینه کرده است.

وی تصریح کرد: ما نیز باید برای آرمان‌های بزرگ الهی، برای انقلاب و خدمت به این مردم عزیز از خودمان و تمام وابستگی‌های مادی، مال و فرزندان خود بگذریم.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان داشت: نام و یاد شهید به دلیل ویژگی هویت سازی برای خود ما مهم است؛ این موضوع در تمام نقاط جهان وجود دارد و همه کشور‌ها مبارزین در راه وطن خود را ارج می‌نهند و یادشان را زنده نگه می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه هر اقدام ریز و درشتی در راستای حفظ و ترویج فرهنگ شهدا اهمیت بالایی دارد گفت: از نام گذاری کوچه‌ها به نام شهدا تا فرهنگ سازی از مجرای شهدا همه و همه مهم است و نباید از هیچکدام این اقدامات غافل شویم.   اعرافی خاطرنشان کرد: ما باید این نماد‌ها را پیش ببریم و به آن‌ها برای رسیدن به قله‌های تمدن اسلامی عمق ببخشیم.

وی افزود: امیدواریم پیام این ماه مبارک که در آن هستیم ایستادگی در خط مقاومت، پیروی از فرمایشات مقام معظم رهبری و خدمت رسانی به مردم عزیز کشورمان باشد.   بیشتر بخوانید: آیت الله اعرافی: واسپاری امور حوزوی به استان‌ها در ۲۰ محور دنبال می‌شود     انتهای پیام/ برچسب ها: حوزه علمیه مرجع تقلید

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: علیرضا اعرافی حوزه علمیه مرجع تقلید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت

سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین تاکید کرد اگر حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی نبود نخست وزیر این رژیم جرأت نمی‌کرد قوانین بین‌المللی را به چالش بکشد.

به گزارش ایسنا، نبیل ابوردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین گفت: اگر حمایت غیر اخلاقی و جانبدارانه آمریکا از رژیم اشغالگر نبود بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل جرأت نمی‌کرد با پافشاری بر تکمیل و ادامه تجاوز و ارتکاب کشتارهای جمعی بیشتر علیه ملت فلسطین مشروعیت و قوانین بین‌المللی را به چالش بکشد.

طبق گزارش سما، وی افزود: جانبداری کورکورانه آمریکا از اسرائیل و حمایت از آن در برابر مجازات و قوانین و مشروعیت بین‌المللی ثابت کرد که دولت آمریکا شریک جنایت‌های نتانیاهو است و مسئولیت کامل ادامه جنگ نسل کشی را بر عهده دارد.

ابوردینه از دولت آمریکا خواست فورا وارد مداخله شده و مقامات رژیم اشغالگر را به توقف جنایت‌های خود ملزم کند و مانع حمله رژیم صهیونیستی به شهر رفح شود که پیامدهای خطرناکی برای تمام منطقه و جهان خواهد داشت.

وی از جامعه بین‌المللی خواست فورا برای ممانعت از ادامه جنایت‌های رژیم صهیونیستی و مجازات آن به دلیل جنایت‌های جنگی و نقض تمام قوانین بین‌المللی وارد عمل شوند.

بنیامین نتانیاهو سه شنبه گفت: تغییری در اهداف جنگ ایجاد نشده است و ما هرگز حل و فصلی را درباره رفح نمی‌پذیریم. احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است. ما عقب نشینی کامل از نوار غزه را قبول نمی‌کنیم و تسلیم حماس نمی‌شویم. توقف جنگ قبل از نابودی گردان‌های حماس در رفح ممکن نیست.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد: چه درباره آتش‌بس و تبادل اسرا توافق کنیم و چه نکنیم نیروهای ما برای ریشه کن کردن حماس وارد رفح خواهند شد. این ایده که ما جنگ را قبل از دستیابی به همه اهداف خود پایان خواهیم داد، غیرقابل قبول است. ما وارد رفح می‌شویم و تمام گردان‌های حماس را با توافق یا بدون توافق در آنجا نابود می‌کنیم تا به پیروزی کامل برسیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزرده خاطر شدن شهروند تهرانی از نیمه کاره ماندن مجتمع‌های میدان شهدا
  • انتقادات و توصیه‌های علی مطهری به روحانیون
  • آیت‌الله جزایری از هیچ تلاشی برای اهداف انقلاب فروگذاری نکرد
  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • نخبگان جوان برای افزایش قدرت رقابت محصولات تولیدی استان هرمزگان وارد میدان شوند
  • بوی خون و تعفن در میدان بهمن | وجود کابلهای فشار قوی مردم اطراف راه آهن را آزار می دهد
  • رودخانه دز، پنهان زیر پوست فاضلاب‌های شهری
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت