Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مردم در تشییع شهید سلیمانی نشان دادند به چه کسی و چه تفکری احترام می‌گذارند.

طاهری نیک دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، گفت: اگر چه شاید فعلا ابعاد انتشار صوت وزیر امور خارجه کشورمان به روشنی مشخص نشده باشد اما اتفاقی که افتاد را باید از جوانب گوناگون بررسی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نکته نخست این است که آقای ظریف چه مسائلی را در این صوت مطرح مطرح کرده و چرا باید برای نخستین بار اظهارات او در این زمان و آن هم توسط یک شبکه ایران‌ستیز پخش شود.

وی افزود: مسائل مطرح شده در صوت آقای ظریف بیشتر شبیه یک دوقطبی سازی است به گونه‌ای که او می خواهد این را القاء کند که سپهد شهید سلیمانی، مجموعه‌ سپاه پاسداران و عملکرد شان در میدان، موجب تضعیف دیپلماسی آن ها شده و اقدامات‌شان را بی اثر کرده، البته این سوال وجود دارد که چرای آقای ظریف این سخنان را در هنگام حیات این شهید والامقام و به صورت رو در روی به زبان نیاوردند؟!

طاهری نیک بیان کرد: اساسا انکار کردن نقش شهید سلیمانی در نجات منطقه و ایران و زیر سوال بردن نقش نیروی قدس در مقابله با هژمونی آمریکا در منطقه، بیشتر از سنخ همان سخنان آقای ظریف است که گفت امضای کری تضمین است و دیدیم چقدر این سخنان ارزش داشت.

وی با بیان اینکه امروز کار به جایی رسیده که پومپئو، وزیر امور خارجه سابق آمریکا و از دست اندرکاران ترور شهید سلیمانی نیز با آقای ظریف هم نظر شده است، اظهار‌ داشت: آقای ظریف صرف بیش از ۷ تریلیون دلار توسط آمریکا برای بر هم زدن امنیت منطقه را نادیده گرفته اما حضور ایران در مقابله با عناصر تکفیری در خارج از مرز ها را که در حقیقت برای دفاع از ایران انجام شده، زیر سوال برده است.

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: آقای ظریف در این صوت عملکرد روسیه و چین را محکوم کرده اما با توجه به آن چه که ما در این چند سال شاهد بودیم، بیشتر از همه، باید اقدامات آمریکا و اروپا را محکوم می‌کرد که این چنین نکرده است.

طاهری نیک در پاسخ به این سوال که چرا صوت ظریف در این زمان و آن هم توسط یکی از ایران ستیز ترین رسانه‌ها، منتشر شده، بیان کرد: به نظر می رسد که انتشار این صوت به صورت عمدی صورت گرفته است، یعنی خود آقای آشنا که مسئولیت انجام این مصاحبه را داشته این کار را انجام داده تا به گونه ای زمینه را برای ایجاد دوقطبی در نزدیک انتخابات فراهم کند و به گونه ای، با قربانی کردن ظریف، راه را برای گسترش گفتمانشان جهت رای آوری کاندیدای مورد نظرشان هموار سازند. از طرفی ممکن است این فیلم به صورت مخفیانه لو رفته است که باز هم جای تاسف دارد که جاسوسان تا کجا رفته اند که به چنین صوتی دسترسی پیدا می کنند.

وی با بیان اینکه شاید بتوان گفت که با انتشار این صوت آقای ظریف، به حیات سیاسی خود، البته در جمهوری اسلامی، پایان داد. غروبی که می‌توانست بهتر از این رقم بخورد، گفت: اگر چه صوت منتشر شده، داغ فرودگاه بغداد را تازه کرد، اما ترور شهید سلیمانی به دست شقی ترین آحاد بشر، خود گواه بر حقانیت راه ایشان دارد و مردم در تشییع شهید سلیمانی نشان دادند که به چه کسی با چه تفکری احترام می‌گذارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سردار سلیمانی شهید قاسم سلیمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید سلیمانی آقای ظریف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۶۹۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان

ایسنا/کرمان مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه السلام چهار شهید گمنام در استان کرمان تشییع و تدفین خواهند شد.

سرهنگ محمود مهدوی فرد عصر امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان کرمان از تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدا در ایام شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام خبر داد و افزود: ۲۳۱ نقطه از استان برای میزبانی از شهدای گمنام درخواست دارند.

وی بیان کرد: از هشت مکانی که سال گذشته مصوب شده بود، چون ساخت و ساز اولیه یادمان در سه نقطه انجام شده، پیکرهای مطهر شهدا در این نقاط تدفین می‌شوند که شامل کوهپایه کرمان، سیرجان و رفسنجان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در حال حاضر ۱۴۵ یادمان شهدای گمنام با ۳۲۲ شهید در استان کرمان وجود دارد.

همچنین محمدمهدی فداکار باستاندار کرمان در این جلسه اظهار کرد: مکان‌های عمومی مانند معراج شهدا، یادمان‌ها، ساختمان‌های بسیج در شهرستان‌ها که پاتوق اعزام رزمندگان دوران دفاع مقدس بوده، ثبت ملی شود.

وی بیان کرد: برنامه‌های اختصاصی، دیدار با خانواده معظم شهدا، حضور راویان برای جهاد تبیین، تبلیغات محیطی و تجلیل از پیشکسوتان و جانباران به‌مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر در استان کرمان برگزار می‌شود.

استاندار کرمان همچنین از شهدای گمنام به‌عنوان عزیزان مردم نام برد و بر تکریم و احترام آنها تاکید کرد و ادامه داد: باید ابتدا یادمان شهدای گمنام ساخته شود و بعد شهید را دفن کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سلیمانی: تعلیق مسابقات لیگ ۲ اهمیت جایگاه داوران را نشان داد
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تشییع دو شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق (ع) در قم
  • مردمی کردن بازسازی عتبات، ایده‌ شهید حاج قاسم سلیمانی بود
  • چهره‌هایی که در مراسم تشییع عروس امام خمینی(ره) در قم حضور داشتند | عکس
  • همسر آیت‌الله «سید مصطفی خمینی» در قم تشییع شد
  • ‌همسر شهید ‌مصطفی خمینی در قم تشییع شد
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک