Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@22:41:29 GMT

ترکیه: در شمال عراق همانند سوریه پایگاه نظامی می‌سازیم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۷۹۸۵

ترکیه: در شمال عراق همانند سوریه پایگاه نظامی می‌سازیم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سلیمان صویلو» وزیر کشور ترکیه روز جمعه گفت که آنکارا به عملیات خود در شمال عراق ادامه خواهد داد.

به گزارش رسانه‌های ترکیه، وی در ادامه سخنانش گفت که آنکارا قصد دارد پایگاه نظامی در شمال عراق همانند آن چیزی که در سوریه انجام داد، ایجاد کند تا بر اوضاع در نزدیکی مرزهایش کنترل داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که عملیات هوایی ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ‌ک‌ک ادامه دارد.

وزارت دفاع ترکیه چهارشنبه اعلام کرده که جنگنده‌ها ارتش ترکیه از هوا و زمین به نیروهای گروه پ‌ک‌ک مستقر در شمال عراق حمله کردند. این در حالی است که ارتش ترکیه جمعه گذشته نیز علیه مواضع پ‌ک‌ک در منطقه حمله کرد.

 در عملیات جمعه گذشته نیروهای ویژه ارتش ترکیه با پوشش جنگنده‌های اف-۱۶ و پهپادها و بالگردهای نظامی در منطقه «متینا» واقع در کوههای استان «دهوک» در شمال عراق فرود آمدند. «سربست عقراوی» فرماندار ناحیه «کانی ماسی» در شمال استان دهوک نیز در این خصوص گفت که کماندوهای ارتش ترکیه حدود ۹ کیلومتر وارد عمق خاک عراق شده و در برخی روستاها اقدام به ایجاد مقر کرده‌اند. رسانه‌های عراق نیز نوشته‌اند که دولت بغداد واکنش شدیدی به این عملیات نشان داده و آن را بدون مجوز دولت مرکزی دانسته است.

ترکیه مدت‌هاست به بهانه مقابله با نیروهای «پ‌ک‌ک» در حال نقض تمامیت ارضی شمال عراق است.گروه پ‌ک ک که در 35 سال گذشته با دولت آنکارا در تقابل نظامی است از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان گروه تروریستی شناخته می‌شود. ترکیه می‌گوید که شبه نظامیان پ‌ک‌ک مسئول مرگ بیش از 40 هزار نفر از شهروندان ترکیه از جمله زنان و کودکان هستند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه عراق وزیر کشور شمال عراق ارتش ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۷۹۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین

گردان‌های «شهید عزالدین القسام» شاخه نظامی حماس صحنه‌هایی از پرتاب موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌ها و پادگان‌های رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، گردان‌های القسام امروز جمعه برای نخستین بار صحنه‌هایی از شلیک موشک از جنوب لبنان به سمت پایگاه‌ها و پادگان‌های رژیم صهیونیستی را منتشر کرد.

گردان‌های القسام پیشتر هم از انجام چندین عملیات نظامی از خاک لبنان در جریان عملیات «طوفان الاقصی» خبر داده بود.

انتهای پیام
 

دیگر خبرها

  • حمله به پایگاه آمریکا در شرق سوریه
  • عملیات ضدصهیونیستی القسام در خارج از فلسطین
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • آیا نفوذ روسیه در قفقاز جنوبی کاهش یافته است؟
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • تخریب ۸۰ درصد مدارس غزه و تبدیل آن به بازداشتگاه و مرکز شکنجه
  • حملات مقاومت به محل استقرار نظامیان اشغالگر در جنوب غزه
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه