Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@21:30:22 GMT

احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ در آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۵۸۹۹۴

احتمال وقوع سیل و بارش تگرگ در آذربایجان شرقی

محمدباقر هنربر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به ورود سامانه بارشی شدید از امروز و ادامه آن تا بعد از ظهر دوشنبه هفته آینده از مردم عزیز درخواست می شود ضمن اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، نسبت به احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها هوشیار باشند.

وی، ممانعت از اسکان، اتراق و توقف در بستر، حاشیه و حریم رودخانه ها و مسیل ها و خودداری از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی را از دیگر ضرورت های مواجهه با سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

هنربر همچنین از کشاورزان و باغداران و نیز دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ، توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدید بگیرند.

هنربر در ادامه، هر گونه همکاری مردم با نیروهای امدادی، راهداری ها، پلیس راهور و پلیس راه را در شرایط جوی نامساعد ضروری دانست.

وی، رگبار باران و رعد و برق را از دیگر تبعات ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان شرقی دانست.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در روزهای اخیر شاهد بارش باران های موسمی این فصل که در زبان محلی از آن با عنوان «لیسان» یاد می شود، بود.

بارش های فصلی موسوم به «لیسان» (یا نیسان) در منطقه آذربایجان از بیستم فروردین شروع می شود و تا بیستم اردیبهشت ماه هر سال ادامه می یابد.

برچسب‌ها آذربایجان شرقی مدیریت بحران بارش باران سیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان شرقی مدیریت بحران بارش باران آذربایجان شرقی مدیریت بحران بارش باران سیل اخبار کنکور آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۸۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سازمان هواشناسی در پی تشدید فعالیت سامانه بارشی در کشور از روز شنبه (۱۵ اردیبهشت) تا روز دوشنبه (۱۷ اردیبهشت‌)، هشدار هواشناسی سطح نارنجی صادر کرد.
در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی از کشاورزان خواسته شده برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی و احتمال بارش تگرگ گندم و غلات را به نقاط امن حمل کنند.
رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گردوخاک و بارش تگرگ در نقاط مستعد از جمله مخاطرات تشدید فعالیت این سامانه بارشی خواهد بود.
این سامانه بارشی روز شنبه در جنوب غرب فارس فعال است.
اختلال در سفرها، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، آب‌گرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گردوخاک محلی و در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی از جمله پیامدهای احتمالی این سامانه خواهد بود.
بر این اساس پرهیز از سفرهای غیرضروری، اتراق نکردن در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از فعالیت‌های کوهنوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ اتخاذ تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن و محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش توصیه شده است.

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران در پایتخت
  • طراوت باران بهاری در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فراگرفت
  • باران بهاری آذربایجان شرقی را فرا گرفت
  • بارش‌های رگباری و تگرگ در راه زنجان
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • هشدار زرد رگبار باران و تند باد در آذربایجان غربی
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی از عصر فردا
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • هشدار نارنجی هواشناسی به کشاورزان