Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور هیأت های ایران و ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) عصر امروز (شنبه) ۱۱ اردیبهشت ماه به منظور بررسی و‌ جمع‌بندی نتیجه کار گروه‌های کارشناسی سه‌گانه هسته‌ای، تحریمی و ترتیبات اجرایی در سطح روسای هیأت‌ها برگزار می شود.

قرار است پس از این جلسه هیأت‌های مذاکره‌ کننده به پایتخت‌ها بازگردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است در روزهای گذشته کارگروه‌ها و هیأت‌ها با برگزاری جلسات فشرده به بحث‌و بررسی در خصوص متون پرداخته‌اند.

به گزارش فارس، دور جدید گفت‌وگوهای جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱+۴ (آلمان،‌ فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) در چارچوب سه گروه کاری که از روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در وین آغاز شد، در این چند روز در پایتخت اتریش در جریان بود.

دور اول نشست کمیسیون مشترک برجام بعدازظهر سه‌شنبه هفتم اردیبهشت ماه در گرندهتل شهر وین برگزار و حاضران تصمیم به تسریع روند گفت‌وگوها گرفته و توافق کردند که فعالیت گروه‌های کارشناسی در دو حوزه لغو تحریم‌ها و هسته‌ای به صورت فشرده و سریع ادامه یابد. همچنین تصمیم گرفته شد که گروه کارشناسی سوم با عنوان «گروه کارشناسی ترتیبات اجرایی» با هدف گفت‌وگو در خصوص ترتیبات عملی مورد نیاز برای اجرایی شدن لغو تحریم‌ها و سپس بازگشت آمریکا به برجام تشکیل شود.

بر همین اساس، گفت‌وگوهای ایران و گروه ۱+۴ با ادامه جلسات کارگروه‌های کارشناسی در سه حوزه تحریم، هسته‌ای و ترتیبات اجرایی ‌در وین در جریان است. روز چهارشنبه (هشتم اردیبهشت ماه) نیز دو کارگروه هسته‌ای و تحریم کار بر روی متون را ادامه داده و کارگروه کارشناسی ترتیبات اجرایی نیز برای نخستین بار تشکیل جلسه داد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیسیون مشترک برجام عباس عراقچی ایران و ۱ ۴ معاون وزیر امور خارجه ایران ترتیبات اجرایی اردیبهشت ماه هیأت ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۹۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی و چالش‌های خانواده در جهان معاصر با عنوان «کرامت انسانی و جایگاه خانواده در عصر معاصر» چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود.

این نشست با حضور دانشگاهیان جهان اسلام و به همت کمیته بین‌الملل و دبیرخانه کنفرانس کرامت انسانی و با همکاری مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار خواهد شد.

در این نشست دکتر علی بدیری (عضو هیأت علمی دانشگاه کربلا)، دکتر زینب مسلم (عضو هیأت علمی دانشگاه کربلا) و دکتر جبار شجاعی (عضو هیأت علمی دانشگاه امام صادق علیه‌السلام و دبیر علمی نشست) حضور خواهند داشت.

علاقه‌مندان جهت حضور در این رویداد علمی که در روز چهارشنبه مورخ ۱۹/ ۰۲/ ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۰ برگزار خواهد شد، می‌توانند از لینک زیر استفاده نمایند:

https://meet.google.com/kqe-seqs-yaf

کد خبر 6099461 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • از مذاکره در تهران تا احیای برجام در واشنگتن؟!
  • نخستین پیش‌نشست کنفرانس بین‌المللی کرامت انسانی برگزار می‌شود
  • جزئیات جلسه ارزی کمیسیون اقتصادی مجلس با مخبر
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • برپایی اردوی تیم ملی تکواندو در کرج
  • اسلامی: ایران از برجام خارج نشده است/ سند راهبردی بیست ساله هسته‌ای را در دستورکار قراردادیم/ گروسی: باید شرایط را جهت بازگشت به برجام تسهیل کنیم
  • گروسی: امیدوارم نشست اصفهان گام جدیدی برای همکاری‌ها باشد
  • برگزاری ششمین نشست کمیسیون مشترک کنسولی ایران و تاجیکستان
  • همکاری‌های مشترک محسن تنابنده و احمد مهرانفر؛ زوج همیشه جذاب
  • ۲۳ سند آماده مذاکره با عراق در کمیسیون مشترک دو کشور