Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد تنها شهری در کشور بود که فاقد سیستم حمل و نقل اتوبوس بود، کمبودی که بارها به وسیله رسانه به آن پرداخت شد.

نیمه فروردین امسال این مشکل برطرف شد و با حضور معاون استاندار و مسئولان شهرداری یاسوج چندین دستگاه‌ اتوبوس برای مسیرهای مختلف شهر یاسوج تدارک دیده شد و حتی در روزهای نخستین به صورت رایگان هم فعالیت خود را آغاز کردند اما استفاده از ناوگان اتوبوس چندان مورد توجه یاسوجی‌ها قرار نگرفته و آنها ترجیح می‌دهند از تاکسی استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عدم استفاده و استقبال از اتوبوس را می‌توان در چند مورد خلاصه کرد نخست فرسوده بودن ناوگان حمل و نقل و در مورد دوم هم عدم جانمایی ایستگاه‌ها در بین مسیر توقف بیش از اندازه اتوبوس و دیر رسیدن مردم به محل کار یا خانه دانست.

ضرغام خلقی‌پور رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج در پاسخ به اینکه چرا مردم از اتوبوس برای حمل و نقل استفاده نمی‌کنند به فارس گفت: علت عدم استفاده مردم را نمی‌دانم،سعی کردیم نقاط ضعفی که بوده را به حداکثر برسانیم.

وی در پاسخ به فرسوده بودن سیستم حمل و نقل به عنوان یکی از دلایل عدم استقبال مردم گفت: سال گذشته ۱۰ دستگاه اتوبوس از شهرداری مشهد خریداری کردیم این اتوبوس‌ها وارد سیستم حمل و نقل شدند، ضمن اینکه ۲۴ دستگاه اتوبوس دیگر بازسازی شدند، اتوبوس‌هایی که در مسیر‌های مختلف شهر یاسوج گذاشتیم نو هستند پس عدم استقبال مردم نمی‌تواند به دلیل فرسودگی ناوگان باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه اتوبوس‌هایی که برای اغلب مسیرهای تعیین شده بدون هیچ مسافری رفت و آمد می‌کنند، افزود: اتلاف وقت و توقف اتوبوس‌ها را به کمتر از ۵ دقیقه رساندیم، کرایه اتوبوس‌ها هم مقرون به صرفه است امیدواریم مردم استقبال کنند تا ما هم ترغیب شویم اتوبوس‌های بیشتری را وارد مسیرها کنیم.

این مسئول با بیان اینکه وجه خوبی برای یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیست که فاقد سیستم حمل و نقل عمومی باشد، در پاسخ به این سوال که عدم استقبال ممکن است به خاطر محدودیت‌ها و تعطیلی مشاغل و بازار باشد،گفت: البته کل سیستم حمل و نقل عمومی از محدودیت‌ها متضرر شدند. ما هم‌اکنون با ۵۰ درصد ناوگان به مردم خدمات ارائه می‌دهیم اما عدم استقبال از ناوگان اتوبوس سابقه قبل از بیماری کرونا داشته و مردم همیشه از تاکسی استفاده کرده‌اند.

خلقی‌پور به سوال عدم جانمایی ایستگاه‌ها در بین مسیرها هم پاسخ داد و افزود: در حال حاضر آزمایشی کار می‌کنیم تا بدانیم بیشترین مسافران ما کجا مسافرگیری و پیاده می‌شوند تا در مسیرهایی که اتوبوس بیشترین توقف برای مسافرگیری یا پیاده شدن مسافر دارد ایستگاه نصب می‌کنیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری یاسوج با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ عدد سایه‌بان در سطح شهر نصب شد و بیش از ۴۰ مورد هم تابلوی ایستگاه اتوبوس نصب کردیم گفت: نصب تابلوی ایستگاه اتوبوس را به ۱۵۰ مورد افزایش می‌دهیم.

خلقی‌پور خبر خوبی هم برای مردم یاسوج مبنی بر الکترونیکی شدن پرداخت‌‌ها داشت و بیان کرد: کارتی در اختیار مردم قرار می‌دهیم به نام" دنا کارت" تا مردم به مانند  شهرهای بزرگ هزینه اتوبوس را الکترونیکی پرداخت کنند که پیش‌بینی می‌کنیم با این شیوه مردم استقبال خوبی از ناوگان اتوبوس داشته باشند.

وی با بیان اینکه حتی مجهز به اتاق کنترل ترافیک و اتاق کنترل اتوبوس خواهیم شد که برخی شهرها چنین تجهیزاتی را ندارند، گفت: حتی از طریق گوشی تلفن همراهی که داریم می‌توانیم کنترل کنیم که اتوبوس‌ها در چه مسیرهایی هستند یا اینکه کدام اتوبوس مسافران را بیشتر معطل کرده یا راننده مرتکب تخلف شده است. البته خرید دستگاه‌ها مدتی طول می‌کشد اما هم الکترونیکی شدن پرداخت‌ها و هم مجهز شدن به اتاق کنترل در آینده نزدیک محقق می‌شود چرا که اعتبار آن تامین شده است.

این مسئول در پایان سخنان خود با بیان اینکه در صورت استقبال مردم از اتوبوس ۲۴ دستگاه بازسازی شده وارد سیستم حمل و نقل می‌شوند، گفت: این تعداد اتوبوس با هزینه ۴۰ میلیارد ریال بازسازی شدند و امیدواریم مردم استقبال کنند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: اتوبوس یاسوج حمل و نقل شهرداری ناوگان اتوبوس سیستم حمل و نقل عدم استقبال اتوبوس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۵۹۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس

تین نیوز

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه در سال گذشته نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی مورد توجه ویژه قرار داشت، گفت: در این راستا ۲۷ دستگاه ون و ۱۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهر افزوده شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، مهدی نوبانی در هرمزگان با اشاره به اهمیت حمل و نقل عمومی در شهر بندرعباس گفت: تغییر در زیرساخت های شهری باید با اولویت دهی به حمل و نقل عمومی انسان محور همراه باشد.

نوبانی ادامه داد: با یکپارچه سازی و ترکیب بسترهای حمل و نقل انسان محور شهروندان به استفاده از حمل و نقل پاک ترغیب می شوند.  

وی با اشاره به شرایط اقلیمی این شهر عنوان کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی و همچنین ساختار خطی و طولی شهر، شاید استفاده از دوچرخه و یا محورهای پیاده فقط در فصل معینی از سال امکان پذیر باشد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط اقلیمی، استفاده از حمل و نقل عمومی از محدود گزینه های در دسترس جهت بهبود وضعیت آلودگی هوای شهر است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ۴۵ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد فرسوده است
  • تمهیدات اتوبوسرانی برای مسابقه فوتبال بین پرسپولیس و سپاهان
  • (تصاویر) ناوگان جدید اتوبوسرانی تهران
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • نوسازی ۷ برابری اتوبوس های پایتخت نسبت به دوره قبل مدیریت شهری
  • جزئیات جدید از ماجرای دستگیری زنجیر کش بی آرتی
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • مجهز بودن ۹۷ درصد ناوگان اتوبوسرانی مشهد به سیستم سرمایشی