Web Analytics Made Easy - Statcounter

پایگاه تی آر تی می گوید عربستان در حالی از ابراز تمایل برای گفت وگو با ایران سخن می‌گوید که در حال حاضر این کشور با بحرانی در یمن مواجه است و برای خروج از آن تلاش می‌کند.

خبرگزاری میزان - «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان، به تازگی در مصاحبه ای در مورد بهبود روابط ریاض با تهران، ابراز امیدواری کرد.

وی در مصاحبه‌ با شبکه «العربیه» مدعی شد که مخالف گفت وگو با ایران نیست و عربستان تمایلی به خصومت همیشگی با ایران ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ولیعهد عربستان ادعا کرد کشورش به شرط آنکه تهران آنچه را که وی «حمایت از شبه نظامیان منطقه» خواند، متوقف کند، با ایران گفت ‎وگو می‌کند.

وی گفت «ایران یک کشور همسایه است و ما به دنبال برقراری روابط خوب با ایران هستیم.»

پایگاه شبکه خبری «تی آر تی» در گزارشی به این موضوع پرداخته و به نقل از تحلیلگران می‌نویسد «نخستین مذاکرات مستقیم میان عربستان سعودی و ایران فرصتی برای کاستن از تنش‌ها در خاورمیانه است.»

این گزارش در ادامه تاکید می کند «عربستان سعودی می‌خواهد خود را از جنگ خونین چندین ساله در یمن خارج کند.»

«جوست هیلترمان»، تحلیلگر موسسه «گروه بحران» می‌گوید «به نظر من این یک نشانه مثبت است که ۲ کشور با یکدیگر گف وتگو کنند، اما من فکر می‌کنم که این‌ها مذاکره نیست بلکه ۲ کشور در حال تبادل دیدگاه هستند تا ببینند قادر به رسیدن نقطه مشترکی هستند یا خیر.»

تی آرتی در گزارش خود جنگ یمن را موضوعی کلیدی توصیف کرده و می‌نویسد «عربستان مرز‌های مشترکی با یمن دارد که در آن حوثی‌ها (انصارالله) دست بالا را در برابر نیرو‌های تحت حمایت عربستان سعودی دارند.»

بیشتر بخوانید: ادعای بن سلمان در مورد تمایل ریاض به بهبود روابط با تهران عملیات نیرو‌های یمنی علیه اهدافی در خاک عربستان

این گزارش می گوید «طی سال‌های اخیر حوثی‌ها (انصارالله) بار‌ها حملاتی را علیه تاسیسات نفتی عربستان داشته اند و در سال ۲۰۱۹ این حملات به متوقف شدن تولید نیمی از نفت عربستان منجر شد.»

نگارنده در ادامه به حمایت‌های آمریکا از عربستان در جنگ یمن پرداخته و می‌نویسد «آمریکا از حملات هوایی مرگبار عربستان در یمن با وجود کشتار غیرنظامیان در پی این حملات، حمایت کرده است؛ از سال ۲۰۱۵ تاکنون در یمن بیش از ۱۰۰ هزار نفر جان خود را از دست داده اند.»

این پایگاه ترکیه‌ای می‌نویسد «از دیدگاه عربستان، حملات حوثی‌ها (انصارالله) از کنترل خارج شده و جنگ یمن برای عربستان یک جنگ غیر قابل پیروزی تبدیل شده است؛ آن‌ها همچنین می‌دانند که بایدن به دنبال پایان دادن به جنگ یمن است.»

تی آر تی در بخش دیگری بر این نکته تاکید می‌کند «حوثی‌های(انصارالله) یمن در بسیاری از جهات گروهی وابسته به خود و خودکفا هستند و حتی بدون پشتیبانی نیز می‌توانند به جنگ ادامه دهند.»

 

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان سعودی محمد بن سلمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: عربستان عربستان سعودی محمد بن سلمان عربستان سعودی جنگ یمن حوثی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • فیلمی از هوای طوفانی شهر مدینه در عربستان سعودی
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • ریاض: به توافق امنیتی با آمریکا نزدیک شده‌ایم
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • سناتور آمریکایی، عادی سازی روابط تل آویو و عربستان را توافقی مخاطره آمیز خواند
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!