Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، اخیرا مخاطبان فارس سوژه‌ای را در سامانه فارس من با عنوان«کمپین لغو جابجایی مطب دکتری فداکار در شهرستان آبدانان» ثبت کردند که خبرنگاران فارس بر آن شدند موضوع را پیگیری کنند.

طی چند روز گذشته در پی تعطیلی مطب خانم فرهنگ متخصص داخلی در شهر آبدانان و راه اندازی کمپین حمایتی مردم از او پیگیر علت اصلی تعطیلی این مطب توسط دانشگاه علوم پزشکی شدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از پیگیری ماجرا توسط خبرنگار فارس مشخص شد دلیل تعطیل شدن مطب خانم فرهنگ اتمام مهلت او برای خدمت در شهر آبدانان و لزوم برگشت به شهر اصلی محل خدمتش؛ دهلران بوده است.

طبق تحقیقات به عمل آمده با توجه به تعهدی که خانم فرهنگ نسبت به دانشگاه علوم پزشکی دارد، از تعهداتش در راستای عمل به دستور دانشگاه تمرد کرده است.

اهمیت حضور دکتر فرهنگ در آبدانان

پارسا یکی از اهالی شهر آبدانان در گفت‌وگو با فارس گفت: حضور خانم فرهنگ به عنوان یک متخصص موجب برطرف شدن نگرانی مردم از کمبود نیروی متخصص و کم شدن هزینه‌های رفت و آمد به شهرهای اطراف جهت درمان شده است.

باقری یکی دیگر از اهالی این شهر گفت: دکتر فرهنگ اهل آبدانان بوده و در حال حاضر شهر خودش بیشتر از هر منطقه دیگری به او نیازمند است؛ بهتر است خانم فرهنگ به همشهری‌های خودش خدمت کند.

تمرد از دستور دانشگاه علوم پزشکی 

مرادحاصلی فرماندار آبدانان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: دکتر فرهنگ از نیروهای مناطق محروم بوده و طبق تعهدی که دارد باید به مدت مشخص در شهر دهلران خدمت کند.

وی افزود: خانم فرهنگ برای مدت کوتاهی با مجوز دانشگاه علوم پزشکی مشغول به خدمت در شهر آبدانان شد اما در این ایام با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا و کمبود نیرو در شهر دهلران با توجه به اینکه این شهر تنها یک نیروی متخصص داخلی داشته از طرف دانشگاه علوم پزشکی از دکتر فرهنگ خواسته شد به دهلران برگردد.

فرماندار آبدانان ادامه داد: خانم فرهنگ پس از چند روز خدمت در شهر دهلران پیش از موعد مقرر به آبدانان بازگشته است؛ در پی این تمرد مطب خانم فرهنگ تعطیل شده اما تا این لحظه پرونده نظام پزشکی باطل نشده است.

لازم به ذکر است؛ زمان تعهد خدمت متخصصین سهمیه زنان مناطق محروم وزارت بهداشت دو برابر طول مدت زمان تحصیلشان است.

دکتر فرهنگ از نیروهای مناطق محروم است

محبوب رستمزاد مسوول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: خانم فرهنگ طبق تعهدی که دارد، موظف به خدمت در شهر دهلران است؛ او سهمیه مناطق محروم بوده و متعهد است طبق دستور دانشگاه علوم پزشکی ایلام در هر منطقه‌ای که دانشگاه صلاح بداند خدمت کند.

وی تصریح کرد: خانم فرهنگ اجازه داشت بنا به دلایلی در یک مقطع زمانی در شهر آبدانان خدمت کند، اما در حال حاضر آبدانان دارای دو نیروی متخصص داخلی است و دهلران با کمبود نیرو مواجه بوده و تنها یک متخصص در آنجا مشغول به کار است و ابلاغ خانم فرهنگ ادامه به خدمت در شهر دهلران بوده و محل اصلی خدمت او نیز در این شهرستان بوده است.

بنا به آنچه گفته شد اکنون مطب خانم فرهنگ به دلیل تمرد از دستور دانشگاه تعطیل و باید او برای خدمت به شهر دهلران بازگردد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تعطیلی مطب دانشگاه علوم پزشکی شهر آبدانان دستور دانشگاه شهر دهلران مناطق محروم خدمت در شهر دکتر فرهنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۰۱۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر ظهر سه شنبه با تبریک فرا رسیدن روز ملی خلیج فارس در این همایش علمی با اشاره به مختصات جغرافیایی خلیج فارس اظهار داشت: روز خروج پرتغالی ها از خلیج فارس به نام روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است و همه ایرانیان این روز بزرگ شمرده و در محافل علمی کشور نیز همایش های مختلفی در این راستا برگزار می شود و این اهمیت این روز بزرگ را می رساند.

رضا درویشی گفت: خلیج فارس یک سرمایه ارزشمند و یک گوهر گرانبها برای ما و کشورهای حوزه خلیج فارس است؛ این آبراه سومین خلیج بزرگ جهان است و خلیج فارس برای کشورهای پیرامونی آن نقش حیاتی دارد.

درویشی بیان داشت: بیشترین مرز را با خلیج فارس کشور جمهوری اسلامی ایران در میان کشورهای پیرامونی آن دارد و رودهای بسیاری در جنوب ایران در استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان به این آبراه استراتژیک می ریزد.

ااین استاد جغرافیا با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ چشمه در زیر خلیج فارس وجود دارد و حدود ۵۰ چشمه از سواحل خلیج فارس روانه آن می شود، خاطرنشان ساخت: خلیج فارس عمق زیادی ندارد و متوسط عمق آن ۵۰ متر و بیشترین عمق آن حدود ۹۳ متر و عریض ترین بخش خلیج فارس در حدود ۳۰۰ کیلومتر است.

درویشی ادامه داد: بنادر ما در حوزه خلیج فارس نقشی بسیار حساس و حیاتی برای کشور دارند و تنها بنادر رودخانه ای این پهنه آبی یعنی خرمشهر و آبادان در کشور ایران قرار دارند.

وی اضافه کرد: خلیج فارس از بعد نظامی و اقتصادی برای تمام کشورهای پیرامونی خود نقش حساسی دارد و بیش از ۲۵% از نفت جهان از این آبراه تامین می شود و وجود تنگه هرمز در نقطه ابتدایی آن برای کشور ما نقش راهبردی دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر گفت: تمام بنادر حوزه خلیج فارس در استان های جنوب ایران نقشی کلیدی و تعیین کننده در اقتصاد کشور ما دارند و نسل جوان ما باید اهمیت این شاهراه آبی جهان را به خوبی واقف بوده و دانشجومعلمان به عنوان معلمان فردای کشور ما در این عرصه نقشی اساسی دارند؛ چرا که خلیج فارس هویت تاریخی ماست.

یک نویسنده، پژوهشگر تاریخ و استاد دانشگاه های استان بوشهر نیز در این همایش اظهار داشت: ما ۵ هزار سال تاریخ مکتوب داریم اما متاسفانه از این تاریخ مکتوب سهم کاوش های باستان شناسی که بیانگر زندگی آن زمانی مردمان این سرزمین در حاشیه خلیج فارس باشد، حدود ۵ درصد است و این جای تاسف دارد.

غلامحسین نظامی گفت: ما چگونه باید خلیج فارس را بشناسیم در حالیکه در زمینه باستان شناسی خلیج فارس کار عمده ای نکرده ایم در حالی که کشورهای غرب خلیج فارس فوق العاده در حال کار در این حوزه هستند.

نظامی بیان داشت: شخصیت های علمی جهان و حتی حوزه خلیج فارس که من با برخی از آنها گفتگو داشته ام به اسم جعلی آن اعتقاد ندارند و این تنها مصلحت سیاسی برای آنهاست که در حال دنبال کردن این روند هستند.

وی با بیان اینکه ایرانیان در حاشیه خلیج فارس مرزداران و حافظان تاریخی کشور و این پهنه آبی هستند و در طول تاریخ در برابر بیگانگان ایستاده و مقاومت کرده اند، ادامه داد: مردمان سیراف این استان در قرون اولیه اسلامی به تجارت با مناطقی از چین می پرداختند که این نشانگر توانمندی دیرینه دریانوردان ما در دریانوردی است.

نظامی تصریح کرد: بوشهر در دوره قاجار تبدیل به یک بندر ترانزیتی شد و بندری در تراز بین المللی بود و ۹ کشور در این بندر کنسولگری داشتند و ۱۱ خط کشتیرانی در آن وجود داشت.

در این همایش محمدی باغملایی از اساتید هیات علمی دانشگاه نیز شعری در توصیف خلیج فارس خوانش کردند و مرضیه سادات موسوی نیز به نقالی در وصف مبارزین بوشهری در جنگ با استعمارگران انگلیسی پرداخت.

کد خبر 6093098

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • عشقی فراتر از خدمت.../ماندن در منطقه محروم؛ به واسطه عشق به دانش‌آموزان
  • مجتهدی حال فلسفی‌اش از قال فلسفی‌اش بیشتر بود
  • همایش علمی تاریخ، فرهنگ و جغرافیای خلیج فارس برگزار شد
  • سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل منصوب شد
  • موفقیت به لطف حجاب و ۳ فرزند
  • خدمت ۱۳ میلیارد تومانی بسیج جامعه پزشکی به مناطق کم‌برخوردار کرمانشاه
  • بهره‌برداری از بیمارستان رزن نیازمند اهتمام دانشگاه علوم پزشکی
  • پزشک بیرانوند مصاحبه‌اش را تکذیب کرد؛ زمان بازی با تست عملکردی در زمین مشخص می شود!
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟