Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-02@02:14:49 GMT

درمانی برای خشکی دهان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۱۲۵۶

درمانی برای خشکی دهان

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از نیوز، خشکی مزمن دهان علاوه بر این‌که به‌طورکلی ناخوشایند است، می‌تواند بر سلامت عمومی، سلامت دندان و لثه، توانایی چشایی، جویدن و بلعیدن غذا نیز تاثیر منفی داشته باشد. خشکی دهان ممکن است به دلیل شرایط مختلف پزشکی، رژیم‌های درمانی و داروها ایجاد شود و یا ممکن است به سادگی به عنوان بخشی از روند پیری رخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخیرا در عفونت‌های باکتریایی ریه، التهاب مشکل‌ساز شده است، به همین دلیل دانشمندان دانشگاه آلابامای جنوبی در حال بررسی روش‌هایی برای مقابله با این مشکل بودند. آنان به‌طور خاص از دارویی به نام روفلومیلاست برای مهار فعالیت آنزیم‌های فسفودی استراز -۴ (PDE۴) التهاب‌آور در ریه‌های آلوده موش‌ها استفاده می‌کردند.

طی تحقیقات بر روی این دارو که به رهبری دکتر ابیگیل بوید انجام می‌شود، محققان دریافتند، داروی مذکور باعث افزایش بزاق در حیوانات شده است. تجزیه‌وتحلیل بیشتر نشان داد که علت این عملکرد مهار PDE۴ در غدد بزاقی و سیستم عصبی خودمختار است که دسته دوم فرآیندهای غیرارادی بدن را تنظیم می‌کند.

نتایج آزمایش‌های بیشتر نشان داد که مهار PDE۴ باعث افزایش بزاق در موش‌های مبتلا به فیبروز کیستیک می‌شود، بیماری که در آن التهاب نه تنها بر توانایی تنفس بیماران تاثیر می‌گذارد بلکه به‌طور مکرر دهان آنها را خشک می‌کند.

این گروه امیدوار است که آزمایش‌های این دارو را روی انسان انجام دهد.

بوید می‌گوید: «بزاق برای سلامت دهان و دندان و سلامتی آن ضروری است و روش‌های جدیدی برای درمان خشکی دهان مورد نیاز است زیرا در حال حاضر گزینه‌های درمانی محدود هستند.»

این تحقیق در بخشی از اجلاس سالانه آنلاین انجمن داروسازی و تجربی آمریکا ارائه شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خشکی دهان سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   منبع: راز بقا tags # حیات وحش ، کروکودیل ، میمون سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • مصرف عسل چه کمکی به سلامت دهان و دندان می‌کند؟
  • کمبودهای درمانی استان بوشهر رفع شود
  • افزایش استعفای دسته جمعی پرستاران / سلامت مردم در خطر است
  • نیچر: یک کشف مهم درباره سرطان روده بزرگ که به دهان مربوط می شود
  • افزایش استعفای پرستاران سلامت مردم را نشانه گرفته است
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • خدمات تخصصی درمانی با حمایت خیران سلامت شهرستان نور انجام می‌شود
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • گران شدن ورزش به معنای تحمیل هزینه های بیشتر درمانی در آینده است