Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  ساینس دیلی، به گفته محققان دانشگاه ایالتی جورجیا، رژیم‌های غذایی فرآوری شده که فیبر کمی دارند، ممکن است در ابتدا میزان ابتلاء به بیماری‌های عفونی ناشی از مواد غذایی مانند عفونت‌های E. coli را کاهش دهند، اما همچنین ممکن است بروز بیماری‌هایی را که با عفونت مزمن درجه پایین و التهاب مانند دیابت مشخص می‌شوند، افزایش دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در این مطالعه، تأثیر چگونگی تغییر از رژیم غذایی مبتنی بر غلات به رژیم غذایی بسیار فرآوری شده و پرچرب به سبک غربی بر عفونت با پاتوژن Citrobacter rodentium، بر روی موش‌ها بررسی شد.

میکروبیوم های روده، میکروارگانیسم هایی که در روده زندگی می‌کنند، فواید زیادی از جمله محافظت از میزبان در برابر عفونت توسط عوامل بیماری زای باکتریایی را دارند. این میکروارگانیسم ها تحت تأثیر عوامل مختلف محیطی به ویژه رژیم غذایی قرار دارند و تا حد زیادی به کربوهیدرات‌های پیچیده مانند فیبر متکی هستند.

رژیم غذایی به سبک غربی که حاوی مقادیر زیادی غذای فرآوری شده، گوشت قرمز، لبنیات پرچرب، غذاهای پر قند و غذاهای از پیش بسته بندی شده است، فاقد فیبر هستند که برای حمایت از میکروبیوم های روده لازم است. اعتقاد بر این است که تغییر در عادات غذایی، به ویژه کمبود فیبر، در افزایش شیوع بیماری‌های التهابی مزمن مانند بیماری التهابی روده، سندرم متابولیک و سرطان نقش دارند.

محققان نتیجه گرفتند که رژیم غذایی به سبک غربی تعداد باکتری‌های روده را کاهش می‌دهد و باعث دخالت میکروبیوم ها در روده می‌شود، که به طور بالقوه بر آمادگی سیستم ایمنی بدن و دفاع بدن در برابر باکتری‌های بیماری زا تأثیر می‌گذارد.

دکتر «اندرو گوویرتز»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «ما مشاهده کردیم که تغذیه موش‌ها با یک رژیم غذایی غربی، به جای غذای استاندارد جوندگان، پویایی عفونت سیتروباکتر را تغییر داد و با کاهش تکثیر و التهاب اولیه همراه بود که جای تعجب داشت. با این حال، موش‌هایی که رژیم غذایی غربی داشتند اغلب به عفونت مداوم مبتلا شدند که با التهاب درجه پایین و مقاومت به انسولین همراه است.»

پربیننده ترین احتمال آغاز واکسیناسیون عمومی از خرداد۱۴۰۰ آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۲/۱۰) واکسن کرونای ایرانی محدودیت سنی ندارد گروه خونی در بروز کرونا و شدت بیماری موثر نیست ویتامین دی عوامل عفونی را در بدن تضعیف می‌کند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: دیابت فرآوری شده رژیم غذایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • عوارض پرخوری قبل خواب و بیماری های آن
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • با عوارض ناشی از گازگرفتگی حیوانات چه باید کرد؟
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • دلیل لرز و بدن درد بدون تب چیست؟
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • قند‌های پنهان در رژیم غذایی خود را بیابید و آن‌ها را حذف کنید
  • مرکز جامع پیشگیری ، کنترل و بیماریهای غیر واگیر  در مرکز خدمات جامع سلامت گلها راه اندازی شد