Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: بسیج، نقش مهمی در ایجاد فضایی توام با امنیت و امید برای کارگران دارد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، همزمان با نهم اردیبهشت ماه، روز بسیج کارگری، شهید محمد کلاته به عنوان شهید شاخص جامعه کارگری در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم، ابراهیم صادقی فر با بیان این که بسیج، نقش مهمی در ایجاد فضایی توام با امنیت و امید برای کارگران دارد، افزود: کارگران امروز بیش از همیشه به امید و نشاط نیاز دارند و نباید اجازه داد این قشر مولد و تاثیر گذار که در همه اتفاقات قبل و بعد انقلاب پیشرو بوده است؛ ناامید شوند.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با گرامیداشت یاد و خاطره ۱۴ هزار شهید کارگر گفت: امروز، فرصت مغتنمی است تا بازشناسی و کارشناسی کنیم که کارگران چگونه در دوران دفاع مقدس هم نیاز‌های اولیه جنگ را تهیه و هم سلاح به دست از خاک پاک وطن دفاع می‌کردند و هیچ انتظاری هم نداشتند.

وی به زوایای زندگی شهید شاخص کارگری سال ۱۴۰۰ شهید محمد کلاته اشاره کرد و گفت: مرور زندگی نامه این شهید بزرگوار، زوایای جدیدی را به روی ما می‌گشاید و نشان می‌دهد چگونه با تلاش و جهاد به نمایندگی مجلس رسید.

صادقی فر افزود: امروز، بسیج وظیفه مهمی در قبال کارگران دارد و نباید اجازه دهد این سرمایه‌های اجتماعی ناامید شوند.

وی تاکید کرد: بسیج، یک نیروی مردمی است و باید حافظ نیاز‌های اجتماعی و اقتصادی کارگران باشد تا در پیچ و خم مشکلات، این قشر بزرگ و مخلص ناامید نشوند.

در این وبینار که فرماندهان بسیج کارگری و مدیران کل کار سراسر کشور حضور داشتند فرزند شهید کلاته از مرکز بجنورد در خراسان شمالی، از برگزاری نکوداشت یاد و خاطره پدر شهیدش قدردانی کرد.

احمدغریوی، فرمانده بسیج وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، سردار رعیتی فرد، رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات، پروانه رضایی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان تهران و فرماندهان بسیج و سپاه در این مراسم حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: پوشش ۶۳ درصدی کاهش قدرت خرید کارگران با دستمزد ۱۴۰۰

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی جامعه کارگری

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی جامعه کارگری کار و رفاه اجتماعی وزارت تعاون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد

به گزارش اتاق خبر به نقل از  پایگاه خبری تحلیلی اندیشه قرن،این بانک در راستای ایفای بهینه تکالیف محوله در حوزه مسکن کارگری و با استفاده از ظرفیت‌های نهضت ملی مسکن، اقدامات خود را در این حوزه توسعه می‌دهد.

 

بر اساس این گزارش، اقدامات بانک رفاه کارگران در این حوزه از طریق برگزاری جلسات مشترک با کارفرمایان و مدیران کارخانجات و واحدهای تولیدی در چارچوب طرح مذکور، شتاب گرفته و درخواست‌های واصله به قید فوریت مورد رسیدگی قرار می‌گیرند.

این گزارش می‌افزاید، حداکثر همکاری و مساعدت از سوی این بانک در چارچوب ضوابط ومقررات ابلاغی نهضت ملی مسکن با دستگاه‌های ذیربط درخصوص پذیرش درخواست‌های مرتبط با مسکن کارگران به صورت انفرادی، تعاونی‌های کارگری، کارفرمایان متقاضی بابت جامعه هدف یاد شده و به تبع آن پیمانکاران واجد شرایط حوزه ساخت مسکن کارگری صورت پذیرفته و بر حسن اجرای آن نظارت کافی و مستمر می‌شود.

شایان ذکر است، دکتر سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور روز یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه طی سخنانی در سی و پنجمین جشنواره ملی تقدیر از کارگران نخبه، گروه‌های کارگری و واحدهای نمونه با قدردانی از آمادگی بانک رفاه کارگران در راستای حمایت از ساخت مسکن کارگری، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با نیت خیر و اقدامات ارزشمند بانک رفاه کارگران، شاهد رفع دغدغه مسکن کارگران باشیم.

 

رئیس جمهور تصریح کرد: مدیرعامل این بانک به من نوید دادند که در حوزه مسکن کارگری آماده توسعه اقدامات از طریق افزایش تسهیلات مربوطه هستند. بنده از ایشان تشکر می‌کنم و امیدوارم از این طریق بتوانیم اقدامات موثری داشته باشیم.

 

دیگر خبرها

  • حمایت‌ های بانک رفاه کارگران از ساخت مسکن کارگری شتاب می‌ گیرد
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • برای حل مشکلات تعاونی های مسکن چابهار عزم جدی وجود دارد
  • تعاونی‌های صید و صیادی در سیستان و بلوچستان احیا می‌شوند
  • عضویت ۹۶ هزار نفر در جامعه کارگری و کارفرمایی آذربایجان غربی
  • چه خدماتی به کارگران نخبه ارائه خواهد شد؟
  • پرداخت ۲۳۰۰ میلیارد تومان وام اشتغال‌زایی در بوشهر
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • روند کاهشی نرخ بیکاری کرمانشاه در پارسال
  • پیشنهاد اصلاح موادی از قانون کار برای حمایت از کارگران