Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدهادی نظیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به حضور حجت الاسلام تقدیری؛ مدیرعامل سازمان مدارس علوم و معارف صدرای کشور در همدان اظهار کرد: هدف از این حضور بازدید از مدرسه صدرای استان در ملایر و بررسی مسائل و مشکلات آن بود اما موضوعات دیگری هم خدمت ایشان مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه رئیس سازمان تبلیغات کشور ماموریتی را به وظایف مدارس صدرا ملحق کردند گفت: مدارس صدرا باید علاوه بر هدایت وظایف قبلی مجموعه خود، بخش تخصصی حوزه کودک و نوجوان را هم در گام دوم تبلیغ به دست گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان بیان کرد: حجت الاسلام تقدیری، ضمن دیدار با ائمه جمعه و طرح مباحثی در خصوص مدارس صدرا، با برخی از افراد شاخص در حوزه تربیت کودک و نوجوان دیدار کرد و الگوهای مردمی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت.

وی از وجود ۱۹۲ مدرسه صدرا در کشور خبر داد و گفت: این مدارس جزو مدارس دولتی - مشارکتی به شمار می‌آیند که با مشارکت اداره آموزش و پرورش و سازمان تبلیغات اسلامی شکل گرفته و تقریبا در حوزه معارف اسلامی جزو مدارس موفق در کشور هستند.

نظیری با بیان اینکه از ۱۹۲ مدرسه صدرا تنها یک مدرسه سهم استان همدان است  که در ملایر شکل گرفته و آن نیز متاسفانه با مشکلات و مسائل بسیاری مواجه است افزود: یکی از درخواست‌های نماینده ولی فقیه در استان در این دیدار این بود که با جدیت شاهد گسترش مدارس صدرا در استان باشیم و بتوانیم چند مدرسه را در مقاطع مختلف داشته باشیم.

وی با بیان اینکه پایه اولیه مدارس صدرا  تاسیس این مدارس برای متوسطه دوم بوده است خاطرنشان کرد: در حال حاضر این مدارس توسعه یافته و امکان شکل گیری متوسط اول و ابتدایی نیز وجود دارد.

لزوم تاسیس مدارس صدرا در مناطق کم‌برخوردار

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره با اینکه سال گذشته در چند  استان شاهد تاسیس مدارس صدرا در مقطع ابتدایی بودیم گفت: طبق فرمایش نماینده ولی فقیه در استان رایزنی‌هایی  در ایجاد مدارس صدرا در استان آغاز خواهیم کرد اما به جهت تامین سخت‌ افزار و محیط مدرسه برای شکل گیری این مدارس به همراهی آموزش و پرورش نیاز داریم.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش استان می‌تواند در شهرستان‌های مختلف مدارس خود را به صورت امانی در اختیار سازمان تبلیغات اسلامی قرار دهد تا الگوی مدرسه به الگوی مدرسه صدرا ارتقا یابد.

نظیری عنوان کرد: تاکید ما به تاسیس مدارس صدرا در مناطق کم‌برخوردار، محروم و حاشیه شهرهاست و پشتیبانی لازم را خواهیم داشت تا مطابق با گفتمان انقلاب اسلامی و رسیدگی به ایجاد عدالت آموزشی در کشور باشد.

وی بیان کرد: به دنبال این هستیم اداره آموزش و پرورش تعدادی از مدارس حاشیه شهر که شرایط خوبی ندارند و امکانات آنها ضعیف است و احتمالا نتوانند آنگونه خدمات را به دانش آموزان ارائه کنند را در اختیار ما قرار دهد تا آنها را به الگوی مدارس صدرا ارتقا دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان یادآور شد: تقریبا ساختار مدارس صدرا خدمات مدارس غیر انتفاعی را از لحاظ آموزشی، سطح آموزشی، برنامه‌های کمک آموزشی، فرهنگی و تربیتی دارد چرا که سازمان مدارس صدرا از مدارس خود در استانها و شهرستانها پشتیبانی ملی و برنامه‌ای لازم را داشته و خدمات خوبی ارائه می‌کند.

وی گفت: هدف ما این است مدارس دولتی حاشیه شهرها به سطح مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی ارتقا یابد تا دانش‌آموزان چنین مناطقی نیز بتوانند از خدمات بهتر آموزشی، فرهنگی و تربیتی برخوردار شوند.

نظیری با بیان اینکه امیدوارم مسوولان استان در این زمینه همکاری کنند تا بتوانیم مقدمات راه‌اندازی این مدارس فراهم کنیم افزود: سال گذشته در استان خوزستان بیش از ۴۰ مدرسه صدرا با همکاری آموزش و پرورش شکل گرفته که اقدام بسیار ارزشمندی است.

وی خاطرنشان کرد: با آمادگی مدیرکل آموزش و پرورش استان برای ایجاد مدارس صدرا در  هر یک از شهرستان‌ها، این آمادگی از سوی ما وجود دارد تا در حد توان  آنها را در سطح استان فعال کنیم.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس همدان تبلیغات اسلامی مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان مدارس صدرا تبلیغات اسلامی آموزش و پرورش مدارس صدرا استان همدان مدرسه صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار مهر، افشین امیریان صبح پنج شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هفته معلم فرصتی است برای تقدیر از همکارانی که مجاهدانه در راه علم و تربیت می‌کوشند تا نسلی پرتوان را تحویل جامعه دهند.

وی با اشاره به اینکه «همه مدیون توایم» شعار امسال هفته معلم است گفت: ایران قوی و مدرسه‌ای قوی از شاخصه‌های اصلی هفته معلم می‌باشد.

امیریان ادامه داد: زمانی ایران قوی داریم که مدرسه قوی داشته باشیم و مدرسه قوی زمانی پیش می‌آید که معلم قوی داشته باشیم.

وی با اذعان بر اینکه معلمان این استان جز بهترین معلمان در سطح کشور هستند گفت: یکی از اتفاقات مثبت در چند وقت اخیر معرفی دو معلم نمونه کشوری «جعفر عالی پور معلم متوسطه اول و سلمان رستمی آموزگار ابتدایی» بوده است که افتخاری بالا برای این استان می‌باشد.

امیریان به بحث استخدامی نیروهای آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: در سال گذشته یک هزار و ۱۴۴ سهمیه و در سال جاری طی برگزاری ۸ آزمون تعداد یک هزار و ۵۸۳ نیرو جذب آموزش و پرورش استان خواهند شد و مشکل کمبود نیرو حل می‌شود.

وی یادآور شد: کمبودات در حوزه آموزش و پرورش جدی است اما حرکت دولت به سمت تجهیز کردن امکانات در مدارس بسیار جدی‌تر است.

کد خبر 6095007

دیگر خبرها

  • تربیت صحیح و اسلامی فرزندان ایران، دغدغه اصلی معلمان دلسوز
  • افزایش ۱.۵ برابری فضای ورزشی در مدارس آذربایجان شرقی
  • جذب بیش از یک هزار نفر معلم در آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • نیمی از مدارس کشور مربی پرورشی ندارند/ افزایش اردوهای دانش آموزی
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • «هر سه‌شنبه‌ یک مدرسه»؛ طرحی برای افزایش سرانه آموزشی
  • قدردانی از معلمان مدرسه شهید حجه فروش همدان
  • گرامیداشت روز معلم با حضور استاندار لرستان در مدرسه روستایی