Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@10:58:02 GMT

واکنش اسلام آباد به قطعنامه ضد پاکستانی پارلمان اروپا

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۲۵۸۳

واکنش اسلام آباد به قطعنامه ضد پاکستانی پارلمان اروپا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اکسپرس تریبون، تصویب قطعنامه ضدپاکستانی از سوی نمایندگان پارلمان اروپا و خواسته آنها برای تجدید نظر در امتیاز تجاری کشورهای اروپایی به اسلام‌آباد و همچنین لغو آنچه که غرب قوانین تبعیض‌آمیز علیه جامعه اقلیت در پاکستان عنوان می‌کند، خشم دولت پاکستان را برانگیخت.

وزارت امور خارجه پاکستان جمعه شب با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تاسف از رویکرد پارلمان اروپا اعلام کرد: گفتمان در پارلمان اروپا نشان دهنده عدم درک آنها از ماهیت قوانین مقابله با کفرگویی و حساسیت‌های مذهبی مرتبط با آن در پاکستان - و در جهان اسلام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است: تفسیر بیجای اروپا در مورد سیستم قضایی پاکستان و قوانین داخلی جای تأسف دارد، درحالی که این کشور یک نظام دموکراسی پارلمانی با جامعه مدنی پر جنب و جوش و دارای رسانه‌های آزاد و قوه قضائیه مستقل است که کاملاً متعهد به ارتقا و حمایت از حقوق بشر برای همه شهروندان خود و بدون تبعیض است.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: این کشور ساز و کار لازم برای جلوگیری از هرگونه نقض حقوق بشر مرتبط با جامعه اقلیت دارد در عین حال مفتخر است که اقلیت‌ها در پاکستان مطابق قانون اساسی کشور از حقوق برابر و محافظت کامل برخوردارند.

در این بیانیه خطاب به کشورهای غربی که پدیده اسلام‌هراسی و توهین به مقدسات اسلامی به بهانه آزادی بیان طی سال‌های اخیر به شدت افزایش داشته آمده است: در زمانی که شاهد افزایش اسلام هراسی و پوپولیسم هستیم، جامعه جهانی باید عزم مشترکی برای مبارزه با بیگانه ستیزی، عدم تحمل و تحریک به خشونت بر اساس دین یا عقاید داشته باشد و برای تقویت همزیستی مسالمت آمیز همکاری کند.

پاکستان ماه گذشته شاهد اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف این کشور به اسلام‌هراسی در اروپا و همچنین بی‌حرمتی به ساحت مقدس پیامبر اعظم (ص) در فرانسه بود و معترضان خواستار اخراج سفیر فرانسه از پاکستان شده‌اند.

پس از مذاکرات دولت پاکستان با معترضان ضدفرانسوی، توافق شد تا مطالبه اصلی آنها یعنی اخراج سفیر فرانسه در محکومیت بی‌حرمتی به مقدسات اسلامی، به صورت قطعنامه به پارلمان ملی پاکستان ارائه شود.

کد خبر 5201589

منبع: مهر

کلیدواژه: پاکستان پارلمان اروپا اسلام هراسی ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی روسیه فلسطین ایران عراق عربستان سعودی جو بایدن لبنان برجام انتخابات فلسطین اوکراین افغانستان سوریه پارلمان اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است

حسین بامیری در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد : همانطور که نبی مکرم‌ اسلام (ص) کار و کوشش را همانند جهاد در راه خدا مقدس دانسته و کارگر را به مجاهد فی سبیل‌الله تشبیه می‌نماید و همان اجر و پاداش را برای او متذکر می‌گردد.

وی تصریح کرد: آیین مقدس اسلام کار مفید و سازنده را عبادت تلقی نمود و رشد تعالی انسان را تنها در سایه کار و کوشش می‌داند، در دین مبین اسلام نیل به مدارج عالیه کمال و راه رسیدن به مراتب پیشرفت، صرفاً در سایه کار و تلاش آگاهانه براساس معیارهای الهی بوده، و به همین جهت اسلام با عبادت تلقی کردن کار و کوشش، انسان‌ها را توصیه به رعایت آداب و شرایط عبادت در انجام کارهای مختلف کرده است.

بامیری بیان داشت : نگاهی که دین مبین اسلام به جامعه کارگری دارد نگاه رأفت همراه با احترام است، جامعه‌ی کارگری ما یک جامعه‌ی وفادار به کشور و وفادار به نظام بوده،ما چه در شکل گیری انقلاب و چه بعد از انقلاب و چه در ۸ سال دفاع مقدس شاهد از خود گذشتگی از این عزیزان بوده ایم و به دفعات زیادی این عزیزان مقابل دشمنان این نظام صف آرایی کرده جانانه از این نظام انقلاب دفاع کردند.

وی با اشاره به خلأهای موجود در قوانین مربوط به قانون کار در کشور بیان داشت : اگر شجاعت و از خود گذشتگی این قشر زحمت کش و بی ادعا نبود، اکنون شاهد این همه پیشرفت در تمامی حوزه ها نبوده ایم ، متاسفانه قوانینی که فعلا در کشور در خصوص قوانین مربوط به قانون کار می‌باشد، خلأهایی مشاهده می‌شود و در برخی موارد نیز قوانینی که وضع شده است به درستی اجرا نشده که این کار باعث بوجود امدن نارضایتی‌هایی شده که اکثرا هم به حق بوده است.

بامیری در پایان خاطر نشان کرد : بسیار ضرورت دارد که در قوانین وضع شده در رابطه با کار بازنگری صورت پذیرد و قطعا این امر در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مربوطه با جدیت پیگیری خواهد شد.

کد خبر 6092778

دیگر خبرها

  • از ایران تا پاکستان/ شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • نگاه اسلام به جامعه کارگری همراه با رأفت و احترام است
  • نگاه دیدن اسلام به جامعه کارگری، نگاه رأفت همراه با احترام است
  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • برهم خوردن سخنرانی سفیر آلمان در پاکستان +فیلم
  • سودان خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت درباره «تجاوزات امارات» شد
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • زیاده‌گویی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست‌ها است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوشی صهیونیست‌هاست