Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-01@17:23:13 GMT

دمنوش بابونه را در سحر به جای آب مصرف کنید

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۲۷۳۰

دمنوش بابونه را در سحر به جای آب مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

حسین راغ آرا اظهار کرد: بابونه به خاصیت ضد التهابی‌اش شهرت دارد و به همین دلیل است که متخصصان طب گیاهی مصرف آن را در ماه رمضان توصیه می‌کنند.‌

وی با بیان اینکه مصرف بابونه می‌تواند از سردردهای ناشی از روزه داری جلوگیری کند، افزود: مصرف این دمنوش در افطار و سحر به جای آب و یا چای توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با بیان اینکه این گیاه می‌تواند حساسیت‌ها و آلرژی‌ها را کاهش دهد، تصریح کرد: مصرف دمنوش بابونه از سرماخوردگی و آنفلوآنزا جلوگیری می‌کند و یک گیاه ضد میکروب و ضد ویروس است که به همین دلیل مصرف آن در ماه رمضان بسیار موثر خواهد بود.

راغ آرا با بیان اینکه مصرف این گیاه برای افرادی که دارای بیماری نقرس هستند، مفید است، افزود: کاهش اوره خون و سلامت قلب نیز از خواص این گیاه دارویی است.

وی با بیان اینکه بابونه برای مقابله با عفونت‌ها اثر دارد و همچنین تراکم مخاط را کاهش می‌دهد، تصریح کرد: چای تهیه شده از بابونه یک انتخاب عالی برای درمان سرماخوردگی، عفونت سینوس و آنفولانزا است.

مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی استراتژیک خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مطالعات نشان می‌دهد استنشاق بخار با عصاره بابونه در معالجه علائم سرماخوردگی مؤثر است، تصریح کرد: چای یا عصاره بابونه را به صورت غرغره برای مقابله با التهاب غشاهای مخاطی و داخل گلو و دهان امتحان کنید.

راغ آرا با بیان اینکه دمنوش بابونه نوعی خیسانده ‌است که از ترکیب بابونه خشک شده با آب جوش بدست می‌آید، اظهارکرد: بابونه ممکن است به عنوان ماده طعم دهنده در غذاها و نوشیدنی‌ها، دهانشویه‌ها، صابون‌ها یا مواد آرایشی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه این گیاه برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است و عفونت‌های ناشی از سرماخوردگی را از بین می‌برد، بیان کرد: بابونه هنگامی که به عنوان یک محصول گیاهی مانند دمنوش یا به عنوان کرم موضعی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد، به احتمال زیاد از نظر سلامتی یا عوارض جانبی اثرات زیادی روی انسان ندارد.

گیاهان دارویی ذخایر ارزشمند خراسان جنوبی بشمار می‌روند که علاوه بر حفاظت و احیاء، بهره‌برداری صحیح از آن در عرصه‌های منابع طبیعی، سبب بهبود سطح سلامت و ارتقاء کیفیت زندگی مردم می‌شود. در حال حاضر در خراسان جنوبی ۱۵۰۰ گونه گیاهی شناسایی شده که از این تعداد ۸۰۰ گونه گیاهی مفید تولید می‌شود که باید در زمینه فراوری این گیاهان سرمایه‌گذاری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: بابونه دمنوش هایی گیاهی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۲۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها

پالایشگاه گاز شهید هاشمی‌نژاد در اقدامی نوآورانه برای مبارزه با پدیده مخرب ریزگردها همسو با اجرای مسئولیت‌ اجتماعی، طرح کشت تحقیقاتی و پایلوت ۱۰ هزار بوته گیاه کاپاریس در منطقه پیرامون را انجام داد.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی گاز ایران، این طرح که با هدف مقابله با ریزگردها اجرا شده، نشان‌دهنده تلاش‌های مستمر پالایشگاه برای استفاده از راهکارهای نوآورانه محیط‌زیستی به‌منظور بهبود شرایط اکولوژیک منطقه است.

گیاه کاپاریس به‌دلیل تحمل زیاد در برابر خشکی و شوری، به‌عنوان گزینه‌ای ایدئال برای کاشت در مناطق بیابانی و خشک انتخاب شده است. این گیاه نه‌تنها در مقابله با ریزگردها مؤثر است، بلکه به‌دلیل داشتن خواص دارویی، می‌تواند به‌عنوان یک منبع درآمد پایدار برای کشاورزان منطقه نیز عمل کند.

موفقیت این طرح می‌تواند الگویی برای دیگر مناطق شهرستان سرخس باشد و گامی بزرگ برای حفاظت محیط‌زیست و توسعه پایدار تلقی شود. امید است با توسعه این نوع کشت‌ها، شاهد کاهش قابل توجهی در مشکلات ناشی از ریزگردها در منطقه باشیم.

دیگر خبرها

  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • اقدام پالایشگاه گاز هاشمی‌نژاد برای مقابله با ریزگردها
  • اهلی سازی دو گیاه دارویی در خراسان شمالی
  • بازار فروش گیاهان محلی زنجان در فصل بهار
  • عکس/ نمایشگاه گل و گیاه اصفهان
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • مزایای فوق‌العادۀ باغبانی «بدون شخم»؛ بیل را کنار بگذارید!
  • کسانی که زود عصبانی می‌شوند سراغ این دمنوش بروند
  • مراقب این قارچ‌ها باشید!
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید