Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد استان البرز گفت: با ورود دستگاه قضایی، از تعطیلی ۱۴ واحد تولیدی در شهرستان اشتهارد جلوگیری شده است.

خبرگزاری میزان - علی بستامی، رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد استان البرز به تشریح اقدامات انجام شده توسط مجموعه قضایی این شهرستان در زمینه حمایت از واحد‌های تولیدی پرداخت و گفت: امسال نیز با تدبیر حکیمانه مقام معظم رهبری «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» به عنوان شعار سال و راهبرد نظام قرار گرفته و جزو تکالیف مسئولان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دادگستری شهرستان نیز در راستای عمل به منویات معظم له و اجرای محور اول «برنامه‌های مرتبط با حوزه اقتصاد» از برنامه‌های تحول قضایی دادگستری کل استان البرز وارد عمل شده و به منظور پشتیبانی از تولید و رفع مشکلات و موانع تولید، از خلع ید و قلع قمع ۱۴ واحد تولیدی جدید با صدور تصمیم قضایی شایسته در شهرستان اشتهارد جلوگیری بعمل آمد.

رئیس دادگستری شهرستان اشتهارد، ادامه داد: از این ۱۴ واحد تولیدی، ۲ واحد به بهره برداری رسیده بود که تعداد شاغلان آن حدود ۱۰۰ نفر بود و ۱۲ واحد تولیدی دیگر نیز در حال راه اندازی و بهره‌برداری بودند که می‌توانند زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم کنند.

بستامی متذکر شد: چنانچه خلع ید و قلع و قمع در خصوص این واحد‌های تولیدی انجام می‌شد خسارت بعضا جبران ناپذیری به این ۱۴ واحد تولیدی وارد شده و موجب از بین رفتن ظرفیت اشتغال مستقیم بیش از ۵۰۰ کارگر در این شهرستان می‌شد.

وی در پایان بر حمایت‌های همه جانبه دادگستری شهرستان اشتهارد از صاحبان صنایع و توسعه اقتصادی شهرستان به عنوان قطب صنعتی استان و کشور تاکید کرد و گفت: صنعتگران، رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی هستند لذا پشتیبانی و مانع زدایی در کنار سایر وظایف و تکالیف قانونی بیش از پیش مد نظر این مجموعه خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: واحد تولیدی اشتهارد

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واحد تولیدی اشتهارد دادگستری شهرستان اشتهارد ۱۴ واحد تولیدی استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار

هاشم علایی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۰ قانون نحوه واگذاری مالکیت و اداره امور شهرک‌ها و نواحی صنعتی، دفاتر اسناد رسمی موظفند در صدور هرگونه خرید و فروش و وکالت نامه‌های تنظیمی واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی، از این شرکت استعلام و کسب مجوز کنند.

او افزود: همچنین بر اساس این قانون، هرگونه نقل و انتقال واحد‌های تولیدی منوط به اخذ پایان کار و دریافت پروانه بهره برداری از دستگاه‌های ذیصلاح است و خریداران و فروشندگان موظفند نسبت به انجام مراحل نقل و انتقال واحد تولیدی از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی اقدام کنند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل، اجرای این قانون را در راستای جلوگیری از بروز مشکلات آتی برای خریداران و حمایت از سرمایه گذاران واقعی دانست و تصریح کرد: ممکن است برخی از قرارداد‌ها دارای مشکلاتی از قبیل بدهی اقساط زمین، ترهین و یا اجرائیات صادره از سوی بانک‌ها، تخلفات ساختمانی، مشکلات زون بندی و زیست محیطی، احتمال فسخی بودن زمین مورد معامله را داشته باشند که وجود هریک از این موارد به طور حتم منتهی به مشکلات آتی برای خریداران خواهد شد.

علایی بیان کرد: در موارد متعددی مشاهده می‌شود که این نوع خرید و فروش‌ها منجر به طرح پرونده‌های کیفری دایر بر خرید و فروش مال غیر و کلاهبرداری شده که لازم است خریداران ضمن توجه به الزامات قانونی، موارد پیشگیرانه را در خصوص جلوگیری از ضرر و زیان‌های احتمالی در نظر داشته باشند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • حل مشکلات حقوقی بیش از ۳هزار مددجوی البرزی
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان