Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رئیسی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در کشور گفت: تشدید مراقب های مرزی انجام می شود. ناجا، ارتش و سپاه برای کنترل مرز و عبور اتباع بیگانه به خصوص در مرز سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی و خراسان رضوی فعالیت های خوبی انجام می دهند به طوری که حدود 5700 اتباع بیگانه که به صورت غیر مجاز وارد می شدند برگشت داده شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا؛ علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در حاشیه جلسه ستاد با اشاره به ورود ویروس جهش یافته در کشور گفت: بنا نیست تا مردم کار خاصی انجام دهند تنها باید پروتکل های قبلی با حساسیت بیشتری دنبال شود. متاسفانه هنوز رعایت پروتکل ها افزایش پیدا نکرده است.

او افزود: میانگین رعایت پروتکل های کشور هنوز 61 درصد است و این میزان بسیار کم است و باید افزایش پیدا کند.

رئیسی با اشاره به وضعیت مرزها اذعان کرد:  تشدید مراقب های مرزی انجام می شود. ناجا، ارتش و سپاه برای کنترل مرز و عبور اتباع بیگانه به خصوص در مرز سیستان و بلوچستان ، خراسان جنوبی و خراسان رضوی فعالیت های خوبی انجام می دهند به طوری که حدود  5700 اتباع بیگانه که به صورت غیر مجاز وارد می شدند برگشت داده شدند.

به گفته او67 درصد افرادی که غیر مجاز وارد کشور می شوند از مرزهای سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی هستند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به وضعیت راه های آبی کشور بیان کرد: صدور تردد خدمه کشتی ها به وسیله فرمانداری صورت گرفته که این افراد کنترل می شوند.

رئیسی با بیان وضعیت کنترل محدودیت ها در کشور گفت: طی هفته گذشته 310 هزار بازدید در طرح تشدید بازرسی صورت گرفت که 5200 پلمب در سطح اصناف صورت گرفت.

او  تصریح کرد: اماکنی که تهویه مناسبی ندارند 38 درصد، 37 درصد مردم هنوز ماسک استفاده نمی کنند و 40 درصد فاصله گذاری به ویژه در مترو و حمل و نقل عمومی مشکل دارد. 50 درصد رعایت پروتکل ها در مراکز ورزشی وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت افزود: بدترین مراکز رعایت پروتکل ها سوپرمارکتی ها، خواروبار فروشی ها و سپس نانوایی ها هستند.

رئیسی با اشاره به وضعیت تزریق واکسن در کشور گفت: فاز یک واکسیناسیون تمام شد و فاز 2 افراد بالای 80 سال هستند که تا پایان هفته تمام می شود و از هفته آینده 75- 80 سال و سپس 65 تا 75 شروع می شود. سامانه طراحی شده آماده و به اطلاع مردم می رسد.

او تاکید کرد: برای انجام ثبت نام نیاز به مراجعه حضوری نیست و همکاران من از طریق تلفن و پیامک در ارتباط هستند حتی نیاز به ثبت نام آنلاین وجود ندارد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیسی کرونا ویروس جهش یافته سخنگوی ستاد مقابله با کرونا رعایت پروتکل ها اتباع بیگانه کشور گفت غیر مجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۷۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • «خالی فروشی» حواله خودرو
  • انهدام باند قاچاق و تهیه زغال از چوب آلات جنگلی در گلبهار/۴ نفر از اتباع بیگانه دستگیر شدند
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • برخورد قاطع با کم فروشی نانوایان در مشهد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد