Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه خراسان شمالی گفت: میدان مقاومت و نیروهای نظامی و امنیتی مهم‌ترین عامل اقتدار و پشتوانه دیپلماسی ایران اسلامی هستند و نقش برجسته سردار سلیمانی در تثبیت این اقتدار بر هیچ کس پوشیده نیست. - اخبار استانها -

علی قلی‌زاده در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در  بجنورد  با اشاره به انتشار فایل صوتی وزیر امور خارجه اظهار داشت: اختلاف سلیقه در مناسبات بین دیپلماسی و میدان یک اختلاف سلیقه طبیعی است و این موضوع نمی‌تواند و نباید مورد بحث و هجمه به وحدت ملی کشور باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مزیت ایران اسلامی و جامعه ولایی این است که مقام معظم رهبری دست این دو بخش را در دست هم می‌گذارد و هماهنگی ایجاد می‌کنند. رئیس جمهور هم بر طبیعی بودن این موضوع تاکید کرد و گفت همه ما در ایران برای یک مقصد در حال فعالیت هستیم.

متکی: حرف‌های ظریف ترور سیاسی حاج قاسم بود/ این کار برنامه‌ریزی شده و انتخاباتی بودشهید سلیمانی حلقه وصل میدان و دیپلماسی بود/ حاج قاسم در حالی مقابل داعش ایستاد که بعضی‌ها مرعوب تکفیری‌ها بودندسردار کهنسال: درخشان‌ترین حماسه‌‌‌ جبهه مقاومت را "سردار حق‌بین" در "نبل و الزهرا" رقم زد / حاج قاسم بر دست سردار حق‌بین بوسه زد

دبیر مجمع فرهنگیان استان خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه رئیس جمهور هم دستور پیگیری موضوع را دادند٬ مشخص است که افرادی با نیت سوء می‌خواستند ضربه‌ای را به کشور وارد کنند و این عمل بسیار زشت را انجام دادند. در آستانه مذاکرات جدید در وین٬ این کار فقط به قصد ضربه به اتحاد ملی کشور است و نمی‌شود از گناه این افراد گذشت کرد.

قلی زاده گفت: با توجه به اینکه در انتهای دولت هستیم و هم‌چنین با توجه به صحبت‌های تکمیلی وزیر امور خارجه٬ این گونه بر می‌آید که ظریف منظور خاصی از بیان این سخنان نداشته و کنار گذاشتن او هم در این مقطع نشدنی است. البته رئیس جمهور تذکرات لازم را داده و متذکر شده که هر نوع اختلافی باید در راستای اهداف غایی کشور٬ کنار گذاشته شود. ظریف هم باید در بیان دیدگاهایش ملاحظاتی را داشته مرا قبت کند.

وی با بیان اینکه حتی وزیر امور خارجه هم در این فایل صوتی بارها نقش برجسته حاج قاسم سلیمانی در مباحثی نظیر افغانستان و سوریه را اذعان داشته است٬ تصریح کرد: نقش سردار سلیمانی در مناسبات میدانی و منطقه بر هیچ کس پوشیده نیست و آنچه در این اظهارات بیان شده هم یک اختلاف نظر طبیعی است که باید با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری برای هدف مشترک اقدام کنند.

فعال اصلاح‌طلب خراسان شمالی در پایان با اشاره به نقش ارزنده اقتدار نیروهای نظامی در میدان برای پشتوانه دیپلماسی اظهار داشت: مسلما یکی از قدرت‌های هر کشور داشتن نیروهای قوی نظامی و امنیتی است و اقتدار نیروهای نظامی و امنیتی موجب می‌شود که در چانه‌زنی سیاسی و دیپلماتیک٬ از امتیازات برتر برخوردار بوده و در مقابل دشمن کوتاه نیاییم.

انتهای پیام/311/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خراسان شمالی حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۳۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش

وزارت امور خارجه ایران به مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش واکنش نشان داد و آن را مردود اعلام کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه امروز چهارشنبه مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید نمود. 

کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند. 

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فیمابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

کنعانی:‌ طرح ادعاهای بی‌اساس درباره میدان آرش هیچ حقی برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ در بحث حق آبه، افغانستان به تعهد عمل کند

کنعانی بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفتگوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولتهای ثالث در خصوص این موضوع تصریح نمود.  وی گفت؛ بدون تردید دولتهای ذیربط می‌توانند در پرتو همکاریهای دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در روستای داربیدخون
  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • به سردار سلیمانی گفتم اسارت شما هزینه زاست، به‌دست دشمن بیفتید چه؟
  • خاطره شنیده نشده از حاج قاسم
  • سردار فدوی: دشمن با اقتدار تنبیه شد / صهیونیست‌ها با حمله به کنسولگری حماقت کردند
  • حضور ایران در میدان رقابت قدرت های جهان در شبه‌ قاره | مزیت ویژه‌ای که سریلانکا برای ایران دارد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن در خصوص میدان آرش
  • اجرای سند توسعه اشتغال در ۵۰۰ روستای خراسان شمالی
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • خراسان شمالی خود کفا در تولید گوشت سفید/افزایش ۲۶ درصدی جوجه ریزی در استان