Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه بهترین واکسن، اولین واکسنی است که به دست ما می‌رسد، گفت: در حال حاضر بانوان باردار، افراد زیر ۱۸ سال و افراد دارای حساسیت نسبت به واکسن منع تزریق واکسن کرونا دارند.

جلال احمدی، امروز شنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست خبری مجازی اظهار کرد: علی رغم اینکه موج چهارم را پشت سر گذاشتیم دچار کمبود تخت بستری نشدیم و در حال حاضر ۳۵۷ تخت عادی و ۹۴ تخت ویژه را برای این بیماری داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این ظرفیت وجود دارد که اگر تعداد بیماران شود، تخت‌ها را بیشتر کنیم، تصریح کرد: به جز شهرستان سرایان همه بیمارستان‌های خراسان‌جنوبی اکسیژن‌ساز برای درمان بیماران کرونایی دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر هفت دستگاه سی تی اسکن در خراسان‌جنوبی به مردم خدمت رسانی می‌کنند که در تشخیص کرونا قابل توجه است، تصریح کرد: تعدادی از کادر درمان درگیر این بیماری شده‌ و به فیض شهادت نائل آمدند.

احمدی با بیان اینکه خوشبختانه چند روزی است که بیماران کرونایی در خراسان‌جنوبی افزایش نداشته که امیداریم این امر به معنای شکسته شدن پیک چهارم باشد، افزود: واکسیناسیون در خراسان‌جنوبی مانند همه کشور از کادر درمان شروع شد و اگر نگرانی برخی از همکاران نبود تاکنون ۱۰۰ درصد کادر درمان از نظر واکسناسیون پوشش داده می‌شدند، اما امیدواریم این هفته به ۱۰۰ درصد برسد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بیشترین واکسن تزریقی در استان واکسن تولید کشورهای روسیه و چین بوده است، گفت: ۴۷۵۰ دوز واکسن برای تزریق به کادر درمان توزیع شده است.

احمدی با بیان اینکه خوشبختانه در خراسان‌جنوبی و در کشور واکسن عوارض خاصی نداشته است و همان عوارض معمول واکسن‌ها مانند تب و بدن درد بوده است، افزود: حدود ۷۰ درصد از کادر درمان خراسان جنوبی واکسینه شده‌اند.

وی بیان کرد: همه آن چیزهایی که امروزه درباره اثر بخشی بیشتر یک واکسن نسبت به واکسن دیگری گفته می‌شود براساس یک تحقیقات کوتاه مدت است و شاید در ماه‌های آتی به نتایج دیگری در این زمینه برسیم.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: خواست ما این است که هر چه زودتر واکسن ایرانی کرونا به تولید انبوه برسد تا مردم کشور ما با خاطر آسوده‌تری از واکسن استفاده و بسیاری از حاشیه سازی‌ها خاتمه پیدا کند.

واکسن کرونا برای بانوان باردار خطرناک است؟

احمدی تصریح کرد: در حال حاضر بانوان باردار، افراد زیر ۱۸ سال و افراد دارای حساسیت نسبت به واکسن منع تزریق واکسن کرونا دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار ‌کرد: با این حال اگر کسی در ماه اول بارداری از واکسن استفاده کرده و بعد متوجه بارداری شده است نباید نگران باشد چراکه هنوز در بانوان باردار نیز عارضه خاصی مشاهده نشده است، اما تا اتمام تحقیقات منع تزریق دارند.

احمدی با بیان اینکه با این حال چنین بانوانی برای اطمینان خاطر با متخصص زنان و پزشک عفونی در ارتباط باشند، ادامه داد: بسیاری از کارشناسان و صاحب نظران معتقدند که بهترین واکسن اولین واکسنی است که به دست ما می‌رسد تا بتوانیم خود را از این بیماری حفاظت کنیم و منتظر نوع خاصی از واکسن از کشور خاصی نباشیم.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا دارای ویژگی تغییر ماهیت است و ماهیت آن عوض می‌شود، افزود: علائم این ویروس شدت بیشتری دارد.

احمدی با بیان اینکه خراسان جنوبی مشکلی در حوزه نیروهای کادر درمان ندارد، افزود:  از زمانی که کرونا شروع شده زمینه حضور تمامی پرستاران و کادر پرستاری در مقاطع مختلف فراهم شده و از ظرفیت آن‌ها استفاده شده است.

وی با اشاره به واکسیناسیون بیماران خاص، تصریح کرد: واکسیناسیون بیماران خاص در آینده نزدیک به بیش از ۷۰ درصد می‌رسد؛ قبل از واکسیناسیون نیاز به آزمایش وجود ندارد، اما برای افرادی که سابقه لخته خون دارند، واکسن آسترازنکا توصیه نمی‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه بعد از پایان مرحله اول در هفته گذشته، واکسیناسیون سالمندان از سنین ۸۰ سال به بالا در حال انجام است، خاطرنشان کرد: کمبود نیروی پرستاری و پزشکی در خراسان‌جنوبی کمبود نسبی و نه کمبود حاد است.

احمدی یادآور شد: از ابتدای شیوع کرونا ۱۶۰ پرستار به مجموعه نیروهای پرستاری خراسان‌جنوبی افزوده شده، ۱۱۰ پرستار تمدید طرح شده و ۱۸ نفر نیز در آزمون‌های استخدامی پذیرش شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس واکسن کرونا معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند خراسان جنوبی بانوان باردار واکسن کرونا حال حاضر کادر درمان منع تزریق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۴۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس

معاون درمان دانشگاه گفت: با تلاش همکاران حوزه مامایی در سال گذشته، ۵۲ هزار و پانصد زایمان در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز انجام شد.

مهرداد شریفی موفقیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز در زمینه کاهش آمار‌های مرگ و میر مادران باردار در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با سال ۱۴۰۱ را بیانگر ارتقای کیفیت و کمیت خدمات مامایی دانست و افزود: اداره مامایی معاونت درمان، مسوول تدوین و اجرای برنامه‌های ارتقای سلامت مادران، نوزاد سالم، رسیدگی به امور مامایـی و پاسخگویی به شکایات در این زمینه است.

او با اشاره به حضور بیش از ۱۰ هزار مادر باردار در کلاس‌های آمادگی برای زایمان در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه با هدف فرهنگ سازی و ترویج زایمان طبیعی، ادامه داد: ایجاد کلاس‌های آمادگی دوران بارداری به روش‌های مختلف و آموزش مسایل مورد نیاز مادران باردار، می‌تواند راه حل مناسبی برای ارتقای سلامت مادران باشد و افزایش آگاهی و آمادگی در دوران بارداری، این امکان را به مادر می‌دهد که این مرحله از زندگی را با عوارض کمتر و به شکل خوشایندتری طی کند.

شریفی اضافه کرد: در قالب طرح جوانی جمعیت برای نخستین بار پنج مرکز درمان ناباروری در سطح دو، در شهرستان‌های داراب، لامرد، آباده، ممسنی و فیروزآباد پس از شهر شیراز، آغاز به کار کرد که می‌تواند گامی نو در عرصه خدمت به زوجین نابارور برای دسترسی آسان آنان به خدمات این حوزه باشد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارائه مراقبت‌های مامایی با کیفیت بالا و تلاش در بهبود مستمر آن را عاملی موثر در کاهش مرگ و میر و ابتلای مادران به انواع بیماری‌ها دانست و گفت: ارایه خدمات درمانی و مشاوره‌ای تخصصی در مرکز مشاوره ناباروری در بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز برای نخستین بار در کشور انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه فعالیت مرکز مشاوره ناباروری بیمارستان مادر و کودک شوشتری شیراز را در سطح سه، با بهره گیری از مشاوران و اساتید برجسته و بنام دانشگاه و ارائه خدمات مشاوره‌ای تخصصی پزشکی، فقهی، حقوقی و روانشناسی به زوجین نابارور اعلام کرد که می‌تواند در رفع چالش‌های این خانواده ها، نقش موثری داشته باشد.

پیگیری و اجرای ۱۷۰ مصوبه در کمیته‌های تخصصی جوانی جمعیت معاونت درمان از ابتدای ابلاغ سیاست‌های کلی جوانی جمعیت، پیگیری روند درمان بیش از ۲۵ هزار مادر باردار نیازمند مراقبت ویژه از سوی کارشناسان مامایی مستقر در مرکز پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه MCMC، حضور بیش از ۲ هزار ماما به عنوان مامای همراه در بلوک‌های زایمان مراکز خصوصی و دولتی با هدف خوشایند سازی مراحل زایمان برای مادر باردار، برگزاری بیش از ۲۰ دوره آموزشی برای کارکنان شاغل در مراکز درمانی با هدف آشنایی با فرایند‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه مامایی، از اقدامات انجام شده در اداره مامایی معاونت درمان دانشگاه بود که دکتر شریفی به آن اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انجام ۵۲ هزار زایمان در بیمارستان‌های فارس
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • (عکس) آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت
  • آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت/ عکس
  • آخرین تصویر ملوک طلوع‌نژاد پیش از فوت/ عکس
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد