Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت نفت یمن مجدداً از سازمان ملل و جامعه جهانی خواست تا برای آزادی کشتی‌های حامل مشتقات نفتی که توسط نیروهای ائتلاف آمریکایی_ سعودی توقیف شده است و همچنین برای اجازه ورود آنها به بندر الحدیده وارد عمل شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از المسیره، عصام المتوکل، سخنگوی رسمی شرکت نفت یمن در جریان تجمع اعتراض‌آمیز کارمندان شرکت نفت در مقابل دفتر سازمان ملل، ائتلاف متجاوز عربی تحت امر عربستان و سازمان ملل را مسئول کامل درد و رنج و فاجعه انسانی دانست که ملت یمن از آن رنج می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود،کشتی‌ها آشکارا محاصره شده و اجازه ورود به آنها داده نمی‌شود، این دزدی دریایی به یک کشتی سوخت رسانی متعلق به بخش برق است.

عصام المتوکل همچنین تاکید کرد، هیچ قانون بین‌المللی یا انسانی یا عرفی وجود ندارد که اجازه توقیف کشتی‌ها را بدهد و تلاش‌های واضحی برای ارتباط دادن پرونده انسانی به پرونده‌های نظامی و سیاسی وجود دارد.

وی همچنین گفت، کشتی‌های مختص مصرف عمومی دارای جنبه‌ها و ویژگی‌های بشردوستانه هستند و ارتباطی با پرونده‌های سیاسی و نظامی ندارند اما آنها به وضوح اصرار دارند که این پرونده‌ها را به یکدیگر ربط داده و از درد و رنج ملت یمن سوء استفاده کنند.

کارکنان شرکت نفت یمن با صدور بیانیه‌ای اقدامات خودسرانه ائتلاف متجاوز سعودی_ آمریکایی در توقیف کشتی‌های حامل سوخت و تداوم دزدی دریایی را محکوم کردند.

در این بیانیه از آزادگان جهان خواسته شده است در کنار ملت یمن ایستاده و برای آزادی کشتی‌های حامل سوخت و اجازه ورود آنها به بندر الحدیده اعمال فشار کنند تا از وقوع فاجعه انسانی در پی تعلیق فعالیت بخش‌های خدمات‌رسانی و حیاتی ممانعت شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت نفت یمن سازمان ملل متحد توقیف کشتی شرکت نفت یمن سازمان ملل کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد

وزیر امور خارجه بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و گفت: رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه است.

به گزارش مشرق، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • حمله به یک کشتی در سواحل یمن
  • هدف قرار گرفتن یک کشتی در سواحل یمن
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • موافقت با درخواست کوبا برای استفاده از کشتی‌های ایرانی
  • خروش موج بیداری انسانی توسط دانشجویان/ حبس دموکراسی در سرزمین مدعیان مردم‌سالاری!
  • تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان ضروری است
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • حمایت‌ها باید همه جانبه و یکپارچه باشد