Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رئیس جمهور سوریه در سخنانی در همایش رفع تحریم سوریه گفت: اقدامات ظالمانه و یکجانبه وضع شده از سوی آمریکا و تحریم میلیون‌ها شهروند بی‌گناه در سوریه فاقد وجهه قانونی و شرعی است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، همایش بین‌المللی عربی رفع حصر و لغو تحریم‌ها علیه سوریه که به همت کنگره قومی عربی و مرکز بین‌المللی عربی ارتباطات و همبستگی در بیروت برگزار شد، خواستار راه ‌اندازی کمپین مردمی، عربی و بین‌المللی برای پایان دادن به اقدامات یکجانبه‌ای که اتحادیه اروپا و آمریکا علیه سوریه تحمیل کرده‌اند، شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«معن بشور» رئیس مرکز عربی بین المللی در سخنانی در این همایش اعلام کرد: آنچه قانون «سزار» علیه سوریه خوانده می‌شود، مغایر با شریعت آسمانی و قوانین زمینی است. این قانون ظالمانه مردود است و راه اندازی کارزار مردمی برای رفع آن مهم است.

وی خواستار این شد که شعار این کمپین اتحاد علیه تحریم سوریه باشد.

تحریم‌های ضد بشری علیه ملت سوریه

از سوی دیگر «بثینه شعبان» مشاور «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه هم در این همایش گفت: هیچ توجیهی از سوی هیچ دولت یا طرفی برای سکوت در قبال تحریم‌های جمعی علیه فلسطینی‌ها، سوری‌ها، یمنی‌ها و عراقی‌ها نیست.

وی افزود: اقدامات ظالمانه و یکجانبه وضع شده از سوی آمریکا و تحریم میلیون‌ها شهروند بی‌گناه در سوریه فاقد وجهه قانونی و شرعی است.

شعبان گفت: زبان استعماری فریبنده‌ای که ایالات متحده و کشورهای اروپایی برای توصیف این تحریم‌ها به کار بردند، همدست این جنایت است زیرا آنها تجاوز سیستماتیک علیه سوریه را جنگ داخلی توصیف می‌کنند.

وی افزود: آنها جنایت تحریم‌های غیرقانونی را اقدامی علیه اشخاص معینی توصیف می‌کنند در حالی که این تحریم‌ها زن و کودک، پیر و جوان در سوریه و نیز بخش بهداشت، آموزش، غذا، زراعت، صنایع و روزی مردم را هدف قرار می‌دهد.

مشاور رئیس جمهور سوریه تاکید کرد: اقدامات قهری یکجانبه معروف به قانون «سزار» و دیگر اقدامات تحمیلی علیه سوریه  به مثابه جنایت تحریم جمعی ضد ملت سوریه است. این جنایت پس از جنایات پاکسازی نژادی طیف‌هایی از ملت سوریه که از هزاران سال قبل در این سرزمین زندگی کرده‌اند، است.

شعبان گفت: حامی این تحریم‌ها در همه زمینه‌ها و سکوت کنندگان در قبال آن در این جنایت ضد ملت سوریه، شریک هستند.

وی اعلام کرد: آمریکا به عنوان نیروی اشغالگر در شمال شرق سوریه اقدام به دزدیدن گندم و نفت سوریه در روز روشن و محروم کردن ملت سوریه از منابعی که حق مسلم سوری‌هاست، می‌کند.

شعبان بیان کرد: چه زمان وجدان جهانی بیدار خواهد شد تا جنایات جنایتکارانی که دست به اقدامات ظالمانه علیه ملت‌های در معرض اشغال و تروریسم و تحریم می‌زنند را مورد بازخواست قرار دهند.

وی گفت: تحریم‌ها به مثابه جنگ تروریستی و اقتصادی ظالمانه است.

نبرد ساقط کردن تحریم هرگز از نبرد نابودی اشغالگران در فلسطین جدا نیست

از سوی دیگر «مجدی المصراوی» دبیر کل کنگره قومی عربی هم گفت: تحریم شکلی از اشکال تجاوزگری است.

وی افزود: نبرد ساقط کردن تحریم هرگز از نبرد نابودی اشغالگران در فلسطین جدا نیست. اشغال و تحریم دو روی یک سکه هستند زیرا آنکه تا دیروز فلسطینی را غصب کرد به دنبال هدف قرار دادن سوریه و امت اسلامی با تحریم و گرسنگی و عادی سازی است با هدف ممانعت از پیروزی ملت فلسطین در مقابله با پروژه‌ای که امت اسلامی را هدف قرار داده است.

هدف قرار دادن سوریه به مثابه هدف قرار هویت عربی و منطقه است

«سلیمان فرنجیه» رئیس جریان «المرده» لبنان هم در این همایش گفت: تلاش برای هدف قرار دادن سوریه به مثابه هدف قرار دادن هویت عربی و فروپاشی کشورهای منطقه است.

وی افزود: این پس از دستاوردهای میدانی و پایداری سوریه با حمایت کشورهای دوست رخ می‌دهد که آنها به عامل اقتصادی روی آورده‌اند.

فرنجیه به تکرار شکست تلاش‌ها علیه دمشق اشاره  و بیان کرد: سوریه یکماه دیگر انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌کند که ایستگاه و نقطه اساسی است و به جهانیان ثابت می‌کند که بر حاکمیت و وحدت خود اصرار دارد.

سوریه حامی قوی فلسطین

«عطاء الله حنا» رئیس اسقف های روم ارتدوکس در قدس هم گفت: از فلسطین و پایتخت آن قدس در این روزهای مقدس  با سوریه ابراز همبستگی می‌کنیم. سوریه همواره در کنار فلسطین و آرمان بر حق آن است وخواهان رفع تحریم های ظالمانه و قانون «سزار» هستیم.

وی افزود: بیش از ده سال از توطئه علیه سوریه و توطئه دشمنان علیه آن می‌گذرد و آنها در راستای نابودی و فروپاشی و از بین بردن جایگاهش و عربیت آن حرکت کردند؛ اما شکست خوردند و به خواسته‌هایشان نرسیدند و این به برکت رهبری حکیمانه و ارتش سوریه و نیز ملت سوریه و پایبندی به هویت عربی سوریه رخ داد.

حنا ادامه داد: امروز مرحله جدیدی از توطئه در راستای گرسنه نگه داشتن ملت سوریه شروع شده است و آنچه با ابزار نظامی و تروریستی موفق به آن نشدند به دنبال تحققش از طریق محروم کردن ملت سوریه هستند.

وی بیان کرد: اقدامات قهری به مثابه مجازات جمعی علیه ملت برادر سوریه و جنایتی علیه بشریت است و از این رو ما از قلب قدس خواستار پایان این تحریم هستیم.

همچنین در این همایش شماری دیگر از شرکت کنندگان از جمله «محمود قماطی» معاون رئیس شورای سیاسی حزب الله لبنان، «حمدین صباحی» سیاستمدار و متفکر مصری، «منیر شفیق» متفکر و تئوریسن فلسطینی، «ماهر حمود» رئیس اتحاد جهانی علمای مقاومت هم در سخنانی خواستار پایان اقدامات اقتصادی ظالمانه آمریکا و همه تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هدف قرار دادن علیه سوریه بین المللی ملت سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمریکا گروهک‌های تکفیری منطقه را احیا می‌کند
  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • برگزاری بیش از ۲۵ تظاهرات در ادلب برای سرنگونی «الجولانی»
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • ایروانی: تحریم های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • تکذیب خروج نظامیان ایران از سوریه