Web Analytics Made Easy - Statcounter

اظهارات رییس تشکیلات خودگردان فلسطین درباره به تعویق افتادن انتخابات با واکنش‎های زیادی همراه بوده است. خبرگزاری میزان – واکنش‎های بین المللی به تعویق زمان برگزاری انتخابات فلسطین در پی اعلام این خبر توسط «محمود عباس»، رییس تشکیلات خودگردان، همچنان ادامه دارد.   به گزارش «ریلایف وب»، برگزاری انتخابات فلسطین در ۲۲ ماه می (۲ خرداد)، به دستور «محمود عباس» به مدت نامحدود تعویق افتاد و ناامیدی داخلی برای حل و فصل مشکلات و چالش‌ها را رقم زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  در ۱۵ سال گذشته فلسطین شاهد هیچ رای گیری نبوده و اعلام خبر برگزاری انتخابات همانقدر که فلسطینیان را شگفت زده کرده بود، به آینده نیز امیدوار کرد.   «عباس»، در اواسط ماه ژانویه اعلام کرد انتخابات نهاد قانونگذاری تشکیلات خودگردان فلسطین ۲۲ می‌ و پس از آن انتخابات ریاست جمهوری در ۳۱ جولای (۱۰ مرداد) و انتخابات مجلس ملی فلسطین در ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور)، برگزار می‌شود.   فلسطینی‌ها امیدوار بودند این فرصت، شکاف میان کرانه باختری و نوار غزه را از سال ۲۰۰۶ در پی بروز اختلاف‌ها میان «محمود عباس»، فتح و حماس، پر کند.   از دیدگاه بسیاری از فلسطینیان، داشتن استراتژی ملی موثر برای مقابله با تعمیق اشغالگری رژیم صهیونیستی از جمله شهرک سازی در قدس اشغالی و کرانه باختری و البته انزوای فزاینده نوار غزه، تجدید سیاست داخلی است.   به همین دلیل ۹۳ درصد فلسطینی‌ها واجد شرایط برای رای دادن ثبت نام و ۳۶ گروه، فهرست نامزد‌های خود را در مهلت ۳۱ مارس ارسال کردند.   مقدمات برگزاری انتخابات به خوبی پیش رفت و کمیسیون مرکزی انتخابات فلسطین شفافیت بالایی در عملکرد خود نشان داد.   دیدار میان مقام‎های فتح و حماس برای توافق در مورد روش‌های انتخاباتی ۲ بار برگزار شد اما تعویق زمان برگزاری انتخابات، بسیار ناامیدکننده بود.   ناامیدکننده‌تر از آن واکنش بین المللی به این موضوع است.   شرکای خارجی «محمود عباس»، به ویژه اروپا و سازمان ملل به ابراز تاسف از تاخیر و درخواست برای اعلام تاریخ جدید انتخابات بسنده کردند و آمریکا، صحبتی از لزوم برگزاری انتخابات در فلسطین به عمل نیاورد.   طرف‎های غربی که از تعهد و آمادگی خود برای تسهیل برگزاری انتخابات در فلسطین از جمله قدس اشغالی سخن می‌گفتند، در پی مخالفت‌های اسرائیل، تعهدات خود را انجام ندادند.   در واقع ملاحظاتی مانند مخاطرات شیوع کرونا برای ناظران اعزامی جهت کنترل انتخابات و نگرانی از پیروزی احتمالی حماس به موازات ناتوانی در برابر کارشکنی‌های رژیم صهیونیستی سبب عقب نشینی آن‌ها از موضع اولیه شان شد. بیشتر بخوانید: انتخابات فلسطین به تعویق افتاد زمان برگزاری انتخابات فلسطین مشخص شد واضح است که برگزاری انتخابات در فلسطبن نیاز به حمایت و کمک بازیگران خارجی دارد.   ضمن اینکه اجرای این رویداد به تلاش آن‌ها برای متقاعد کردن رژیم صهیونیستی از کارشکنی و اختلال در این مسیر و پایبندی اش به تعهدات در چارچوب اسناد اساسی مانند صلح «اسلو» وابسته است.   اگرچه ظاهرا دلیل به تعویق انداختن زمان برگزاری انتخابات فلسطین از سوی «محمود عباس»، امتناع رژیم صهیونیستی از صدور مجوز رای گیری در قدس اشغالی اعلام شد، اما نمی‌توان از دلایل زیر غافل بود:
- اختلاف‌های داخلی فتح در تهیه فهرست نهایی نامزد‌ها به دلیل رقابت‌های دیرینه
- شکاف میان فتح و حماس
- مخالفت رژیم صهیونیستی با برگزاری انتخابات به عنوان تقویت کننده ظرفیت و توانایی دولت فلسطین در به چالش کشیدن رویکرد‌های رژیم صهیونیستی و به عنوان راهی برای غلبه بر ایده تقسیم فلسطین و انزوای بیشتر نوار غزه   تعویق انتخابات در فلسطین چیزی فراتر از یک فرصت از دست رفته است.   وخامت اوضاع در نوار تحت محاصره غزه، قرنطینه فلسطین، تداوم محدودیت اجرایی تشکیلات خودگردان که منجر به عدم پاسخگویی این سازمان به مردم فلسطین شده، از پیامد‌های این فرصت از دست رفته هستند.   انتهای پیام/ برچسب ها: فلسطین محمود عباس حماس

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: فلسطین محمود عباس حماس برگزاری انتخابات فلسطین زمان برگزاری انتخابات تشکیلات خودگردان رژیم صهیونیستی محمود عباس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۸۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا

شورای عالی سیاسی یمن با هشدار درباره تحرکات خصمانه آمریکا تاکید کرد که هیچ یک از توطئه‌های دشمنان برای منصرف کردن یمنی‌ها از حمایت از مردم فلسطین نتیجه نخواهد داد و یمن به موضع شرافتمندانه خود در دفاع از غزه مقابل تجاوزات صهیونیست‌ها پایبند است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، شورای عالی سیاسی یمن در نشستی که روز گذشته به ریاست «مهدی المشاط» رئیس این شورا برگزار کرده بود درباره هرگونه تحرک خصمانه‌ آمریکا که ثبات و امنیت یمن را به خطر می‌اندازد هشدار داده و تاکید کرد که پیامدهای این تجاوزات آمریکا تنها محدود به مرزهای یمن نخواهد بود.

این شورا در ادامه به عملیات‌های نیروهای مسلح یمن علیه کشتی‌های دشمن در راستای حمایت از مقاومت و مردم غزه اشاره و اعلام کرد که هیچ یک از تحرکات مشکوک و متجاوزانه دشمن موجب عقب نشینی و تضعیف نقش فعال و موثر یمن در انجام وظیفه دینی و انسانی خود برای دفاع از فلسطین نخواهد شد و همه تلاش‌های دشمن در این زمینه محکوم به شکست است.

در بیانیه شورای عالی سیاسی یمن آمده است که هیچ چیز نمی‌تواند به موضع شرافتمندانه یمن و استواری ملت آن و قهرمانی نیروهای مسلح ما در همه سطوح آسیب بزند .

شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرد که موضع قاطع این کشور در حمایت از فلسطین در برابر تجاوزات وحشیانه رژیم اشغالگر علیه نوار غزه که تحت حمایت نامحدود آمریکا و غرب انجام می‌شود ثابت است.

این شورا همچنین با تاکید بر اهمیت حفظ انسجام و ثبات جبهه داخلی یمن در برابر توطئه‌های آمریکا و انگلیس بر لزوم اتخاذ تصمیمات قاطع از جانب مقامات رسمی ذی‌ربط علیه همه طرف‌هایی که به دنبال بی‌ثبات کردن وضعیت یمن هستند تاکید کرد.

محمد علی الحوثی: با آتش بازی نکنیدالحوثی: بندر ایلات در پی حملات یمن به طور کامل تعطیل شده است

در بیانیه این شورا تاکید شده است که همه کشتی‌ها به جز کشتی‌های مرتبط با دشمن اسرائیلی و کشتی‌های آمریکایی و انگلیسی هنگام عبور از دریای سرخ و خلیج عدن و باب المندب در امان هستند و اقدامات نیروهای مسلح یمن مطابق با قوانین بین‌المللی و بشردوستانه است.

همچنین در این نشست مهدی المشاط، رئیس شورای عالی سیاسی یمن درباره مذاکرات صلح با طرف سعودی به عربستان توصیه کرد که منافع ملی خود را در روند مذاکرات صلح با یمن بر منافع آمریکا ترجیح دهد تا این روند به شکلی مثبت تکمیل گردد.

المشاط تاکید کرد که طرف سعودی باید از روند کاهش تنش به سمت رسیدن به صلح حرکت کند.

شب گذشته نیز «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در واکنش به تحرکات خصمانه آمریکا و متحدانش علیه یمن، با انتشار توئیتی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «با آتش بازی نکنید؛ بسیار بسیار بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید، ذخایر استراتژیک سلاح‌های بازدارنده را در اختیار داریم؛ بسیار بیشتر از میزانی که فکر می‌کنید از لحاظ تعداد و تنوع و کیفیت».

توئیت این مقام ارشد یمنی پس از آن بود که نیروهای مسلح یمن شامگاه سه شنبه صحنه‌هایی از هدف قرار دادن کشتی « CYCLADES » با پهپاد را در روز دوشنبه که عازم بنادر فلسطین اشغالی در دریای سرخ بود منتشر کرد.

نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای تاکید کرده بود هدف قرار دادن این کشتی پس از نادیده گرفتن تصمیم ممنوعیت عبور کشتی‌ها به سمت بنادر فلسطین اشغالی صورت گرفته است.

در این راستا وبگاه Tradewindsnews، متخصص در حوزه اخبار اقتصادی و تجارت نوشت: هدف قرار دادن کشتی MSC Orion در اقیانوس هند توانایی یمنی‌ها برای هدف قرار دادن کشتی‌ها از فاصله دور را نشان می‌دهد؛ حمله به کشتی MSC Orion در اقیانوس هند این سوال را ایجاد کرد که چگونه یمنی‌ها توانستند در صدها کیلومتری سواحل یمن حمله‌ای را به یک هدف متحرک انجام دهند».

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات جدید توافق سه مرحله ای حماس و اسرائیل منتشر شد/شمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۹۶ نفر رسید
  • قدردانی حماس از اقدام کلمبیا در قطع روابط با رژیم صهیونیستی
  • استقبال حماس از قطع روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • تقدیر حماس از قطع کامل روابط کلمبیا با رژیم صهیونیستی
  • چرا سران تشکیلات خودگردان از «طوفان الاقصی» خشمگین هستند؟
  • رایزنی‌های مصر برای حل اختلافات ۲ طرف درباره آتش‌بس در غزه
  • هشدار یمن درباره پیامدهای آتش‌افروزی آمریکا
  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست