Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@16:54:16 GMT

تجمع های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا در ایلام است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۵۸۶۰

تجمع های خانوادگی عامل اصلی شیوع کرونا در ایلام است

محمد رستمی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در زمان کرونا مراسم عزا یا عروسی در منازل شخصی برگزار می شود که منازل حریم شخصی افراد و خانواده ها محسوب شده و حاکمیت حق ورود به این اماکن را ندارد و در این زمینه باید پویش ها و کمیته های مردمی متشکل از بزرگان و معتمدان ایلات و طوایف مختلف استان تشکیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مهار کرونا در گرو نه گفتن به حضور در تجمع ها است، افزود: نه گفتن یکی از مهارت های مهم و گاه حیاتی است که در زمان بحبوحه کرونا می تواند از گسترش روزافزون شیوع و تداوم فعالیت ویروس کرونا تا حدود زیادی جلوگیری کند.

این فعال رسانه ای یادآور شد: به عنوان مثال مهارت نه گفتن در رفتن به مراسم های عروسی یا عزا و مهمانی های دورهمی یا مسافرت های غیرضروری باید به یک سنت و فرهنگ عمقی در بین مردم تبدیل شود.

رستمی با بیان اینکه هم اکنون همه ما در یک نبرد و جنگ هستیم، گفت: دشمن روبروی ما یک ویروس ناپیدا و نامرئی است که شیوع و گسترش آن به علت اهمال کاری و شکل گیری تجمع های مختلف خانوادگی یا عمومی است که با یک نه گفتن ساده می توان هم از ایجاد این تجمع های بعضا غیرضروری و هم از افزایش شیوع ویروس جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: در نبرد فیزیکی یا وقوع هنگامه های مختلف پیروزی در گرو همبستگی، اتحاد و نزدیک شدن به همدیگر است ولی در مورد مقابله با ویروس کرونا کاملا باید برعکس عمل کرد و برای پیروزی در برابر این دشمن از هم دور شویم.

این فعال فرهنگی افزود: سبک و مهارت های زندگی در روزگار کرونا باید به طور کامل تغییر کند که اجتناب از برگزاری یا حضور در هر نوع تجمعی و پرهیز از دورهمی های خانوادگی باید تا زمان نابودی کامل ویروس کرونا در جامعه نهادینه شود.

رستمی تاکید کرد: سلامت مردم یک حق الناس عمومی است که همه ما در مقابل آن مسوول هستیم و روحانیون، وعاظ، اصحاب رسانه و صاحبان تریبون باید در این زمینه روشنگری کنند و در کنار امیدآفرینی به آینده ای نزدیک بدون کرونا، مردم را از مخاطرات این ویروس در صورت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی اگاه سازند.

وی با تاکید بر اینکه رمضان ماه بندگی خداوند و تقوی است، یادآور شد: تقوی یعنی خویشتنداری و قوت ایمان و اراده برای فائق آمدن بر خواهش‌های نفسانی و کمال آزادی انسان یعنی رهایی از سلطه امیال و انسان گرفتار شده در بند امیال، ناآزاد است.

این فعال فرهنگی و رسانه ای ایلام گفت: رمضان هم سبک زندگی خاص خود را دارد و هم اوج مهارت آموزی در آن موج می زند و در راس آنها مهارت نه گفتن است.

رستمی تاکید کرد: کیست که نداند برای مقابله با کرونا هم نیازمند سبک زندگی هستیم و هم نیازمند مهارت های زندگی جدید، در مقابله با کرونا باید اراده قوی داشت و به خیلی از عادت های پیشین نه گفت.

وی ادامه داد: اگر عمری با هم بودن را تجربه کرده ایم اکنون که هنگامه خطر است هم برای سلامت خود و هم سلامت دیگران باید دور از هم بودن را تا رفع بلا تجربه کرد و به خواهش درون برای جمع شدن در برون نه گفت، کسی که راحت می تواند لب از غذا ببندد اراده آنرا هم دارد با ماسک، لب و بینی را از ورود ویروس کرونا ببندد.

رستمی تاکید کرد: پس چه نیکوست از رمضان بیاموزیم و درس نامه آن را برای سلامت از زاویه ای دیگر که تقویت اراده است به نظاره بنشینیم و بصورت سلوک و رفتار درآوریم و در پرتو این خود کنترلی و خویشتن بانی است که به قلمرو سلامت خود و دیگران تجاوز نمی کنیم.

برچسب‌ها کرونا ایلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا ایلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی کرونا ایلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی اخبار کنکور ویروس کرونا نه گفتن تجمع ها نه گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کوویشیلد را این شرکت بریتانیایی‌ـ‌سوئدی با همکاری دانشگاه آکسفورد بریتانیا ساخت و موسسه سرم هند تولید کرد. این واکسن در سطح گسترده‌ای در بیش از ۱۵۰ کشور، از جمله بریتانیا و هند، تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد موثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که کوویشیلد ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود، که شاید مرگبار باشد.

یک شکایت جمعی در بریتانیا ثبت شده و این ادعا را مطرح کرده است که این واکسن به مرگ و آسیب‌دیدگی‌های شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی است.

احتمال لختگی خون در بیماران کرونا بسیار بالاتر از دریافت کنندگان واکسن است

در حالی که آسترازنکا این ادعاها را رد می‌کند، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن «در موارد بسیار نادر، باعث تی‌تی‌اس (TTS)» یا سندرم ترومبوز همراه با ترومبوسیتوپنی می‌شود، که مشخصه‌اش ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

به گزارش نشریه تلگراف، این شرکت در فوریه سال جاری در مدارک دادگاه گفته است: «تایید می‌شود که واکسن آز [آسترازنکا] می‌تواند، در موارد بسیار نادر، سبب تی‌تی‌اس شود. مکانیسم عامل این مسئله هنوز مشخص نیست.»

منبع: نورنیوز

کد خبر 848429 برچسب‌ها خبر مهم كرونا در ايران واکسن کرونا

دیگر خبرها

  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • یک نشانه مهم زوال عقل
  • ۲۴۰ هزار سرباز در کشور مهارت تخصصی فرا گرفتند
  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • مهارت آموزی کارکنان وظیفه در استان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تجمع اساتید و دانشجویان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا برگزار شد
  • تجمع اساتید و کارکنان دانشگاه ایلام در محکومیت آمریکا در سرکوب اساتید و دانشجویان حامی فلسطین