Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، کرونا در کمین افراد بی احتیاط و سهل انگار است زیرا این افراد با رفتارهای غیر مسئولانه خود و بی توجهی به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی باعث گسترش بیشتر این ویروس در جامعه می‌شوند. 

باتوجه به شرایط قرمز کرونایی گناوه، روند بستری روزانه در ۲ بیمارستان این شهرستان همچنان بالا است، طوریکه در چند روز گذشته تنها بیمارستان امیرالمومنین (ع) در یک روز ۵۳ بیمار کووید ۱۹ را  بستری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تعدادی از بیماران کووید ۱۹ بستری در بخش حاد تنفسی  بیمارستان امیرامومنین (ع) گناوه از روی دلسوزی و نصیحت به مردم توصیه کردند که بسیار مراقب سلامتی خود باشند و کرونا را جدی بگیرند.

یکی از بیماران کووید ۱۹ بستری در بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه گفت: افراد تا زمانی که به این بلا گرفتار نشده‌اند، شاید آن را به تمسخر بگیرید و بگویید مبتلا نمی‌شویم اما هر کس در قبال این ویروس بی احتیاطی و سهل انگاری کند مطمئن باشد به آن دچار خواهد شد.

وی که خواست نامش در خبر فاش نشود، افزود: از روی ساده انگاری به این بیماری باور نداشتم به همین دلیل خود و خانواده ام را گرفتار آن کرده‌ام.

این بیمار با ۵۰ ساله بیان کرد: همسرم هم اینک در خانه قرنطینه است و برادرم نیز بر اثر کرونا جان خود را از دست داد.

وی گفت: تا قبل از بستری در بیمارستان، در خانه با علایم تنگی نفس، بی اشتهایی و قادر نبودن در راه رفتن روبرو شدم و تحت مراقبت پرستار شخصی قرار گرفتم  اما بعد از بستری در بیمارستان و تزریق دارو ، بهتر شدم و اشتهایم باز شد.

بانوی گناوه‌ای که بر اثر ابتلا به کرونا در این مرکز درمانی بستری بود گفت: کرونا درد بسیار بد و ناگواری است و باید خیلی مراقب و مواظب باشید تا درگیر عواقب خطرناک این بیماری منحوس نشوید.

وی افزود: در حدود یک هفته روزهای سختی را در منزل  که همراه با علایم تهوع و استفراغ، بی حالی و سرگیجه بود سپری کردم و تا حد مرگ پیش رفتم.

این بیمار حدود  ۶۰ سال سن دارد ادامه داد: بعد از مراجعه به بیمارستان و بستری شدن، با تلاش و زحمات کادر درمانی حالم بهتر شده‌است.

پزشکان و کادر درمانی و پرستاران زحمت کش بخش کرونا بیمارستان امیرالمومنین (ع) گناوه از مردم خواستند که این بیماری را  عادی نگیرند و برای در امان ماندن با جدیت تمام از دورهم نشینی‌ها و مراسم شادی و فاتحه پرهیز کنند.

رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: شهرستان گناوه از نظر وضعیت کرونایی همچنان در رنگ بندی قرمز قرار دارد و تاکنون سه هزارو ۶۴۷ بیمار کووید ۱۹ در این شهرستان شناسایی شده‌اند که ۱۱۸ نفر از آنان جان خود را از دست داده‌اند.
عصمت حیدری افزود: براساس اظهارنظر ۴۲ درصد از مراجعه کنندگان به مراکز درمانی، حضور در تجمع و دورهمی‌ها از جمله خانه باغ‌ها، مراسم فاتحه و عروسی عامل انتقال کرونا به آنان بوده‌است.

وی اظهارداشت: شبکه بهداشت و درمان گناوه برای پیشگیری و کنترل ویروس کرونا، ضمن  آموزش واطلاع رسانی به جامعه، نظارت براصناف، شناسایی و رهگیری بیماران مبتلا  بویژه شناسایی بیماران مشکوک به سوش جدید کرونای هندی را در پایگاه‌های مراقبت مرزی گناوه و بندرریگ با جدیت در دستور کار قرار داده‌است.
حیدری  بیان کرد: تزریق واکسن کرونا طبق برنامه تنظیم  شده از سوی وزارت بهداشت برای گروه‌های مشخص شده اجرایی شده و تاکنون ۹۹۸ نفر از کادر بهداشت و درمان، بیماران خاص، جانبازان بالای ۵۰ درصد و افراد بالای  ۸۰ سال واکسینه شده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان گناوه گفت: در زمینه  ثبت نام واکسیناسیون و تکمیل پرونده الکترونیک نیازی به حضور فرد به مراکز بهداشتی نیست و ازطریق شماره تلفنی که به آنان اعلام شده‌است، تماس بگیرند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.
 

برچسب‌ها ویروس کرونا بوشهر پروتکلهای بهداشتی گناوه بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا بوشهر پروتکلهای بهداشتی ویروس کرونا بوشهر پروتکلهای بهداشتی گناوه بهداشت و سلامت اخبار کنکور کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۵۸۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: دولت در حوزه بهداشت و درمان برای استان گلستان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه توموتراپی برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از ۲۰ سال کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، سعید گل‌فیروزی در دیدار با منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به مناسبت گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اقدامات و دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان اظهارداشت: خدمات دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان با اولویت نگاه به حوزه بهداشت و پیشگیری در سطح یک درمانی استان، بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: ساخت 25 خانه بهداشت، پایگاه اورژانس و پایگاه جامع سلامت شهری و روستایی، بخشی از خدمات دولت سیزدهم در گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی گلستان گفت: ایجاد نخستین مرکز جراحی قلب و نیز نخستین مرکز نازایی سطح 2 در گرگان و گنبدکاووس و نیز نصب و راه‌اندازی سه دستگاه آم.ار.آی (MRI) دولتی در گرگان، علی‌آباد کتول و گنبدکاووس بخش دیگری از اقدامات انجام شده در گلستان حوزه بهداشت و درمان است.

گل‌فیروزی خاطرنشان کرد: تکمیل نخستین مرکز نازایی سطح سه در بیمارستان شهید صیاد شیرازی گرگان با 100 میلیارد ریال اعتبار نیز از خدمات ارزشمند دولت در حوزه بهداشت و درمان گلستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: دولت سیزدهم نیز در حوزه بهداشت و درمان برای این استان اقدام به ایجاد و راه‌اندازی دستگاه «توموتراپی» برای درمان بیماران سرطانی و راه‌اندازی دستگاه اسکن هسته‌ای پس از 20 سال در بیمارستان پنج‌ آذر گرگان کرد.

آیت الله سید محسن طاهری نماینده منتخب مردم استان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه گفت: حوزه سلامت در اولویت استان است و در دولت سیزدهم اقدامات خوبی نیز در این حوزه اتفاق افتاده است.

حجت الاسلام محسن طاهری در این دیدار به موضوعات توزیع عادلانه خدمات سلامت در سراسر استان، ریشه‌یابی و علت یابی شیوه برخی از بیماری‌ها در استان، فرهنگ‌سازی و نمادینه کردن اخلاق پزشکی در جامعه و نیز بر ارزش گذاری مبانی اعتقادی و تقویت عفاف و حجاب تاکید کرد.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • آیین نامه توزیع اینترنتی دارو ابلاغ شد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • راه‌اندازی دستگاه توموتراپی بیماران سرطانی در گلستان
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد