Web Analytics Made Easy - Statcounter

مقامات قرقیزستان از کشته شدن دستکم ۳۱ نفر طی درگیری شدید مرزی میان تاجیکستان و قرقیزستان خبر دادند.

به گزارش برنا، از شبکه «الجزیره»، مقامات قرقیزستان تایید کردند در درگیری شدیدی که در مرزهای مورد مناقشه این کشور و تاجیکستان اتفاق افتاد دستکم ۳۱ نفر کشته شدند. 

درگیری میان گروه ها از مرزهای آبی و یا خاکی سابقه طولانی میان این دو کشور دارد اما تیراندازی هایی که روز پنجشنبه میان ارتش های دو کشور اتفاق افتاد، بی شک شدیدترین منازعه در سال های اخیر بوده و موجب افزایش نگرانی ها شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بر پایه این گزارش، تاجیکستان هنوز به شکل رسمی تعداد کشته شدگان را اعلام نکرده است. 

روز جمعه رهبران دو کشور در تماسی برای پایان این مناقشه ابراز امیدواری کردند. 

« سدیر جاپاروف » رئیس جمهور قرقیزستان و همتای تاجیک وی « امام علی رحمان » در گفتگوی تلفنی روز جمعه بر دیدار یکدیگر در نیمه دوم ماه مه تاکید کردند. 

در ادامه این گزارش آمده است: «کامچی بک تاشیف» رئیس امنیت ملی قرقیزستان در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد که همتای خود « سایمومین یتیموف » را در منطقه بی طرف ملاقات کرده است.

وی در ادامه افزود: مشکلات مرزی تا چند روز آینده حل خواهد شد. 

با این وجود مقامات محلی از ادامه تیراندازی به رغم آتش بس خبر دادند. 

براساس اطلاعات داده شده از سوی مقامات قرقیزستان، ۱۰ هزار شهروند این کشور از دو منطقه مرزی تاجیکستان با افزایش درگیری به مناطق دیگر برده شدند. 

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: قرقیزستان تاجیکستان تیراندازی رئیس جمهور امام علی امنیت ملی مصاحبه مشکلات شهروند تاجیکستان قرقیزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر

فرمانده مرزبانی استان کردستان، گفت: مرزبان هنگ مرزی در درگیری با یکی از عناصر گروهک معاند در "هنگه ژال" بانه به شهادت رسید. - اخبار استانها -

سردار محمدعارف سپهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان، از جزئیات جدیدی از شهادت مرزبان "هنگ ژال" بانه خبر داد و اظهار داشت: شب گذشته مرزبانان هنگ مرزی بانه حین پایش و مراقبت از نوار مرز، با گروهک معاند درگیر شدند که این سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند. 

وی افزود: با مقاومت کم‌نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی، ضمن دفع حمله این جنایتکاران از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری بعمل آمد که اقدامات اطلاعاتی به صورت ویژه جهت دستگیری آنان ادامه دارد. 

فرمانده مرزبانی استان کردستان گفت: در این درگیری سرباز وظیفه "فرزین بلیان" با رشادت و مقتدرانه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و به شدت مجروح شد که اقدامات پزشکی اولیه و تلاش برای احیا مؤثر وقاع نشد و این مرزبان دلاور و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

وی عنوان کرد: علاوه بر شهادت یکی از کارکنان وظیفه، دو سرباز وظیفه و یک کادر دیگر نیز مجروح شدند که جهت سیر مراحل درمان، به بیمارستان شهرستان بانه منتقل شدند. 

سپهری با بیان اینکه شهید بلیان مجرد و اهل شهرستان کرمانشاه بود، بیان کرد: افراد ناشناس عضو گروهک‌های معاند بودند، البته بررسی‌ها جهت روشن شدن زوایای این جنایت ادامه دارد و اطلاعات تکمیلی و زمان و محل تشییع شهید، متعاقباً اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان در پایان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، تصریح کرد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرزها دفاع کرده و قطعاً راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش‌های نظام و انقلاب ادامه دارد. 

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • نتانیاهو با همه درگیر است؛ از سران تل‌آویو گرفته تا مقامات آمریکا
  • الحوثی: خیزش دانشجویان در آمریکا مقامات این کشور را رسوا کرد
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • «فرزین بلیان» مقتدرانه در برابر اشرار مسلح ایستادگی کرد
  • افشاگری از درگیری جنجالی صلاح و کلوپ؛ دلت می‌خواد برگردی روی نیمکت؟
  • ترانزیت خارجی ۷ میلیون تن کالا میان ایران و عراق در سال گذشته
  • توافقات جدید گمرکی میان ایران و عراق برای تسهیل تجارت
  • درگیری لفظی میان لاپید و وزیر شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی بالا گرفت
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تل‌آویو درهم شکست
  • تشدید اختلاف نظر میان مقامات کابینه نتانیاهو/ ادعاهای نظامی تلاویو درهم شکست