Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@16:48:31 GMT

بی توجهی تعدادی از صنوف تبریز به تعطیلی کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۷۰۷۵

بی توجهی تعدادی از صنوف تبریز به تعطیلی کرونایی

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا، در حالی که علاوه بر ستاد ملی و استانی کرونا، فرمانداری شهرستان تبریز از سه روز قبل نسبت به تعطیلی مشمول مناطق قرمز کرونایی اطلاعیه داده و از اصناف و کسبه مختلف خواستار تعطیلی واحدهای خود شده بود، برخلاف این اطلاع رسانی بسیاری از پاساژها و واحدهای صنفی و اصناف و کسبه در مناطق مختلف تبریز اقدام به بازگشایی کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همین گزارش حاکی است در حال حاضر علاوه بر اینکه تعداد معدودی از پاساژهای واقع در منطقه بازار و هسته مرکزی تبریز باز شده و فعالیت های تجاری و اقتصادی در آنها جریان دارد، بسیاری از صنوف محلات و معابر این شهر نیز فعالیت خود را از سرگرفته اند که این موضوع موجب اعتراض شهروندان شده است.

تعدادی از صاحبان واحدهای باز شده در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، تامین منابع مالی برای اجاره بهای واحدهای صنفی و تامین معیشت را دلیل اصلی و مهم خود برای بازگشایی های امروز بیان کرده و افزودند: ادامه تعطیلی های مستمر به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.

آنها با اشاره به اینکه در شرایط سخت اقتصادی کنونی تعطیلی هر روز واحد صنفی برای خانواده اصناف مشکل زاست، معتقدند: بدون همراهی  و مساعدت های مالی دولت امکان تعطیلی چند هفته ای صنوف وجود ندارد.

در همین رابطه مدیرکل امور اجتماعی استانداری و رییس کمیته سازمان‌های مردم نهاد و نظارت ستاد استانی مقابله با کرونای آذربایجان شرقی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، ضمن تایید بازگشائی های موردی از امروز در تبریز، گفت: بدون تردید با متخلفان برخورد می شود.

بدر شکوهی اظهار داشت: در همین رابطه قبل از ظهر امروز جلسه ای با ریاست استاندار آذربایجان شرقی برگزار و تصمیماتی برای بررسی موضوع و شرایط شهرهای قرمز و نارنجی کرونایی استان اتخاذ شد که نتایج آن به زودی اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس تصمیم ستاد ملی و استانی مبارزه با کرونا شهرهای به رنگ قرمز تا پایان هفته جاری تعطیل هستند، تاکید کرد: اصنافی که نسبت به این مصوبات بی توجهی نشان دهند از طریق ستاد اسانی به مراجع قضائی معرفی شده و با آنها به شدت برخور می شود.

شکوهی ادامه داد: در شهرهای قرمز کرونایی تمامی مشاغل  و گروه های صنفی ۲، ۳ و ۴ و در شهرهای به رنگ نارنجی نیز گروه های شغلی ۳ و ۴ تعطیل است.

وی خاطرنشان کرد: در شهرهای قرمز حضور کارکنان دستگاه‌های ارائه دهنده خدمات ضروری به ۵۰ درصد و حضور کارکنان سایر دستگاه‌ها و ادارات نیز به میزان دو سوم کاهش می‌یابد.

برچسب‌ها ویروس کرونا تبریز اصناف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تبریز اصناف ویروس کرونا تبریز اصناف اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۷۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب

حجت‌الاسلام والمسلمین یونس مهدوی نیادر همایش اصناف و بازاریان شهرستان خرم‌آباد که در سالن همایش حوزه هنری برگزار شد، با اشاره به اینکه حجاب ارزنده‌ترین نمود‌های فرهنگی اجتماعی تمدن ایرانی اسلامی است که پیشینه به آن به ۱۲۰۰ سال قبل از میلاد مسیح برمی‌گردد، اظهار کرد: مسئله حجاب با توجه به مستندات در تمدن ایرانی همواره مورد توجه بوده است.
 
وی تاکید کرد: حجاب ارزش مهمی در تعالیم اسلامی دارد و باید در زمینه‌های فرهنگی توجه ویژه‌ای به مقوله حجاب بشود.
به گفته دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان مقوله حجاب نیازمند آموزش مداوم به خانواده، مدارس، دانشگاه و جامعه است.
مهدوی نیا گفت: الگو پذیری فرهنگ حجاب نیاز به نهادینه سازی در وجود و باور افراد است و برای رسیدن به این هدف مهم همه گروه‌ها، احزاب، نهادها، سازمان‌ها و دستگاه‌های موثر باید پای کار بیایند.
وی با بیان اینکه در حوزه اجتماع یکی از ویترین‌ها اصناف و بازار است، گفت: بازاریان و اصناف نسبت به نشر فرهنگ و آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و تبیین فرهنگ حجاب وظیفه موثری دارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر لرستان با اشاره به اینکه حجاب ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد، اظهار کرد: بر همین اساس دشمن از مسائل فرهنگی و دینی استفاده و به اهداف امنیتی و سیاسی خود نفوذ می‌کند.
مهدوی نیا با بیان اینکه طرح عملیاتی نور یک طرح مبارک و مبارزه با طرح عملیاتی اسرائیلی و آمریکایی که سال گذشته شروع کرد، گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر انتظاری که ستاد امر به معروف و نهی از منکر از اتحادیه‌های صنفی و بازاریان داریم این است که نسبت به آمرین و ناهیان حمایت لازم را داشته باشد.
وی از برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های حجاب و عفاف توسط اصناف و بازاریان حمایت و اعلام آمادگی کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • ۲۵۴۳ مورد بازرسی از واحدهای صنفی محلات انجام شد
  • نقش موثر اصناف و بازاریان در تبیین فرهنگ حجاب
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۶۵ واحدصنفی املاک و خودرو در کرمان
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری