Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی گفت: کانون‌های مساجد استان میزبان شب زنده داری عزاداران امیر مومنان در شب‌های قدر هستند.

هاشم شیرازیان، در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مراسم احیاء شب‌های قدر و عزاداری ایام شهادت پیشوای شیعیان، حضرت امام علی (ع)  به همت کانون‌های فهما خراسان شمالی  به صورت مجازی و حضوری در مساجد این استان  برگزار می‌شود، اضافه کرد: برنامه‌ها با در نظر گرفتن نکات بهداشتی و رعایت محدودیت‌های لازم برای مقابل با شیوع ویروس کرونا  به صورت مجازی و در محوطه باز مساجد برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید براینکه این مراسم با تدابیر ویژه شامل مناجات خوانی و قرائت قرآن و ادعیه شب‌های قدر، سخنرانی، مدیحه‌سرایی و قرآن به سر گرفتن است، افزود: اطعام نیازمندان با طبخ و توزیع غذای گرم و نیز تهیه بسته‌های معیشتی و اهداء به خانواده‌های نیازمند توسط خیرین و با مشارکت فعالان کانون‌ها از اهم برنامه‌های این شب‌های بزرگ می‌توان نام برد.

مدیر ستاد هماهنگی  کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان شمالی برگزاری برنامه‌های مجازی و طراحی مسابقات فرهنگی، آموزش و تفسیر و نیز روخوانی و روانخوانی قرآن ویژه کودکان و نوجوانان را به این برنامه‌ها افزود و ادامه داد: برگزاری احیاداری و منبر مجازی در قالب  برنامه زنده اینستاگرامی«ضیافت دوست»، تکریم از خادمان علوی در قالب سه شنبه‌های تکریم، تهیه و تدارک افطاری‌های ساده و برگزاری مسابقه قرآنی مجازی «نسیمی از بوستان قرآن» به طور روزانه از دیگر برنامه‌ها اعلام کرد.

شیرازیان  همچنین از برگزاری نخستین دوره مسابقات مجازی اذان با عنوان «به بلندای آسمان» همزمان با اجرای آن در سراسر کشور نیز خبر داد و اعلام کرد: این  دوره با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و برج میلاد برگزار می‌شود که علاقمندان از  تاریخ چهارم تا ۲۲ اردیبهشت فرصت دارند که ضمن  ثبت‌نام،  آثار خود را  به سایت و همچنین اینستاگرام برج میلاد به نشانی‌های tehranmiladtower@ و miladtower.tehran.it ارسال کنند.

وی گفت: فعالان کانون‌های مساجد استان می‌توانند با مراجعه به سامانه بچه‌های مسجد تا تاریخ ۲۲ اردیبهشت فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی انجام شده در کانون خود را از ابتدای سال تا پایان ماه مبارک رمضان را در این سامانه ثبت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری خراسان شمالي کانون مساجد شب قدر خراسان شمالی شب های قدر برنامه ها کانون ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۱۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مسئول اداره امور قرآنی سازمان تبلیغات خراسان شمالی گفت:آزمون سراسری نوزهمین دوره آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم همزمان با سراسر کشور جمعه چهاردهم اردیبهشت ساعت هشت و نیم صبح در مجتمع شهیدین نرسیده به دانشکده علوم قرآنی برگزار می‌شود.
 سید ناصرحسینی افزود: در این دوره ۸۶ نفر از حافظان (۳۴ آقا و ۵۲ شرکت کننده خانم) در ۳ بخش (حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حافظ کل) شرکت کردند که ۱۷ نفر از حافظان اهل سنت و مابقی از اهل تشیع هستند.
وی گفت: افراد شرکت کننده در این آزمون ، هشت نفر با مدرک کارشناسی ارشد، هشت نفر دانشجو ۲۳ نفر کارشناسی، ۱۴ نفر دانش آموز، ۱۵ نفز دیپلم و ۱۸ نفر نیز در مقطع زیر دیپلم هستند.

در خراسان شمالی بیش از دو هزار نفر حافظ قرآن کریم وجود دارد.

دیگر خبرها

  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برگزاری آئین دسته‌روی روز شهادت امام صادق(ع) در بجنورد
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • برگزاری ویژه برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ‌پیگیری بیش از ۱۰۰ برنامه کانون‌های مساجد فارس برای ایام تابستان
  • برگزاری ویژه‌ برنامه‌های دهه کرامت در مساجد و حسینیه‌ها
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)