Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی گفت: براساس مصوبه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا با هدف حمایت از کسبه بحث صدور گواهی عدم پرداخت چک های برگشتی متوقف شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  عصراترک، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا اظهارکرد: با پیشنهاد وزیر کشور به عنوان فرمانده قرارگاه عملیاتی ستاد ملی کرونا و تاکید سیستم قضایی کشور با آگاهی از مشکلات به وجود آمده برای کسبه در ایام شیوع بیماری کرونا، بحث صدور گواهی عدم پرداخت چک های برگشتی متوقف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی افزود: در استان مقرر شد حتی برای چک هایی که از قبل گواهی عدم پرداخت صادر شده است در شرایط کنونی به مدت 10 روز از به جریان افتادن پرونده مربوطه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص بحث مالیات، جرایم و امهال در حوزه مالیاتی کسبه به زودی ابلاغ می شود، گفت: این دو مصوبه برای برطرف کردن مشکلات کسبه در حوزه های بانکی و مالیاتی است.

شجاعی در بخش دیگر سخنان خود بر کاهش حضور کارکنان در ادارات بر اساس رنگ بندی ابتلا در شهرستان ها اشاره کرد و اظهارکرد: اداره ای که رعایت نکند مدیرکل مربوطه توبیخ و به وزیر مربوطه معرفی خواهد شد.

به گفته شجاعی هر گونه کوتاهی در عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باید از دستگاه متولی به دادستان استان گزارش شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی گفت: شرایط رو به بهبود است اما اگر رعایت پروتکل ها را نداشته باشیم قطعا تعداد مبتلایان و فوتی ها افزایش می یابد.

 شجاعی در خصوص برگزاری مراسم شب های قدر افزود: رعایت دستورالعمل های بهداشتی بر اساس وضعیت رنگ بندی شیوع بیماری است و باید فهرست فضاهای غیر مسقف برای برگزاری به فرمانداری ها ابلاغ شود.

 وی با تاکید بر برگزاری مراسم شب های قدر با نظارت ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا، تصریح کرد: صدا و سیمای استان پوشش خوبی از برگزاری مراسم ها داشته باشد.

رئیس ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در خراسان شمالی گفت: مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا یک سند بالادستی است ما باید با توجه به شرایط این مصوبات را بومی سازی کنیم اما نباید با مصوبات ستاد ملی منافاتی داشته باشد.

شجاعی با اشاره به نقش موثر صدا و سیما و اصحاب رسانه برای آگاه سازی مردم در راستای رعایت پروتکل های بهداشتی، افزود: با هدف انسجام اجتماعی و همراهی بیشتر مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی باید کارهای انجام شده و واقعیت ها به نمایش گذاشته شود.

تعطیلی بوستان ها در شب، مسدود کردن مسیرهای پیاده روی با درصد بالای شیوع کرونا در طول روز، جلوگیری از ورود و توقف اتوبوس ها و خودروهای مسافربری به شهرها، توجه به حل مشکلات خانواده های متوفیان، اطلاع رسانی دقیق در مورد واکسن با هدف جلوگیری از سواستفاده، ورود اتحادیه ها برای رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در سوپرمارکت ها و خواربار فروشی ها و نظارت بر رعایت پروتکل ها در صنایع کوچک و کارگاه ها از دیگر مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است بر اساس گزارش اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این نشست در شبانه روز گذشته 41 نفر در بیمارستان های استان بستری شدند که نسبت به روزهای گذشته روند کاهشی داشته است اما نتیجه مثبت نمونه گیری ها همچنان 50 درصد به بالا و 85 درصد فوتی ها مربوط به رده سنی 50 سال به بالا هستند.


انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیریت بیماری کرونا پروتکل های بهداشتی رعایت پروتکل ها خراسان شمالی ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمرین در روز تعطیل: ستاره مصدوم رم به لورکوزن می‌رسد

به گزارش "ورزش سه"، روملو لوکاکو در روز تعطیل خود در یک جلسه تمرینی اضافی شرکت کرد و امیدوار است بتواند به اندازه کافی برای دیدار رم در برابر بایر لورکوزن آماده باشد.

بازی رفت مرحله نیمه‌نهایی لیگ اروپا پنجشنبه‌شب در ورزشگاه المپیک رم برگزار می‌شود و دیدار برگشت هفته آینده در آلمان برگزار خواهد شد.

لوکاکو در جریان بازی برگشت مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ اروپا مقابل میلان از ناحیه ران پای راست آسیب دید و از آن زمان دیگر برای رم بازی نکرده است.

دنیله د‌ه‌روسی در مورد آمادگی مهاجم بلژیکی تیمش گفت که خوشبین است که لوکاکو می‌تواند به اندازه کافی برای بازگشت در این هفته آماده باشد و این بازیکن تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا برای این بازی حساس آماده باشد.

تلاش لوکاکو به قدری جدی است که حتی امروز که به کل تیم مرخصی داده شده بود هم او به تنهایی به زمین تریگوریا رفت و به تمرین پرداخت. به گفته اسکای اسپورت ایتالیا وضعیت لوکاکو خوب است و می‌تواند برای برابر لورکوزن بازی کند.

کریس اسمالینگ نیز پس از یک مشکل عضلانی در تلاش است تا به فرم خود بازگردد.
گزینه‌ها در دفاع برای ده‌روسی محدود است، زیرا زکی چلیک به دلیل کارت قرمز بازی با میلان محروم است، در حالی‌که دین هویسن و راسموس کریستنسن هم در لیست اروپایی تیم حضور ندارند.

دیگر خبرها

  • تحلیلگر اسرائیلی:زمان آن رسیده تا این جنگ متوقف شود/ دیوان کیفری در حال آماده شدن برای صدور حکم بازداشت نتانیاهو/ یدیعوت آحارانوت: این نتانیاهو است که توافق مبادله اسرا را به تاخیر می‌اندازد+ عکس و فیلم
  • تمرین در روز تعطیل: ستاره مصدوم رم به لورکوزن می‌رسد
  • برگزاری هفدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ۱۶۰ میلیون نفر سالانه قربانی بیماری‌های ناشی از کار می‌شوند | راهکارهای ارتقاء فرهنگ ایمنی در محل کار
  • دستورالعمل فواصل بین کسب و کار‌های کشاورزی اصلاح می‌شود
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • جوجه ریزی بدون دریافت گواهی بهداشت ‌غیرمجاز است