Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۲۱ درصد از دانش آموزان استان از دسترسی به شبکه شاد محروم هستند.

مهدی مودی در نشست خبری به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم به صورت وبیناری اظهارکرد: در استان خراسان شمالی دو هزار و ۱۲ آموزشگاه با هشت هزار و ۶۴۵ کلاس درس و ۱۸۰ هزار و ۲۳۸ دانش آموز وجود دارند که ۱۵ هزار و ۷۶۶ نیروی آموزش و پرورش ارائه خدمات به این دانش آموزان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۵۸ درصد دانش آموزان استان در مقطع ابتدایی و ۴۲ درصد در مقطع متوسطه مشغول به تحصیل هستند، ادامه داد: ۹۲ درصد از فعالیت های آموزش در استان خراسان شمالی در قالب مدارس دولتی، یک درصد خرید خدمات، هفت درصد در قالب مدارس غیردولتی انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه های هفته معلم اظهار کرد: ۲۳ عنوان برنامه در این هفته در ۹  شهرستان  اجرایی می شود  که در مجموع ۲۳۰ برنامه در سراسر استان انجام می گیرد

 مودی با اشاره به تجلیل های معلم های برتر استان افزود: تجلیل ها در این هفته در دو طرح کشوری واستانی انجام می شود که در طرح کشوری ( جلوه های ویژه معلمین)۱۲۱ نفر منتخب شهرستانی و ۱۱ نفر منتخب استانی و یک نفر نیز منتخب کشوری می باشد  ودر طرح استانی (معلمین پویا ) ۳۶۹ نفر  تجلیل و ۵۰ معلم جهادگر نیز توسط سپاه تجلیل می شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۷۹ درصد دانش آموزان استان به سامانه آموزشی شاد دسترسی دارند و ۲۱ درصدی که از سامانه محروم هستند، از طریق درسنامه آموزششان دنبال می شود.

مودی با اشاره به شیوع کرونا در استان و کشور، گفت: برگزاری کلاس‌ها و امتحانات طبق مصوبات ستاد کرونا است و به این ترتیب در شهرهای قرمز و نارنجی هیچ کلاسی حضوری برگزار نخواهد شد و در شهرهای زرد با نوبت بندی دانش آموزان می‌توانند در کلاس حضور یابند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: امتحانات پایانی از ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد برگزار خواهد شد و در این بین امتحانات پایه نهم و دوازدهم و بزرگسالان حضوری خواهد بود.

وی در ادامه به برخی از دستاوردهای آموزش و پرورش خراسان شمالی در سال گذشته اشاره داشت و افزود: آموزش و پرورش خراسان شمالی در رشد شاخص‌ها رتبه دوم کشور را از آن خود کرد و در رتبه نهم ایستاد.

مودی کسب رتبه دوم در جشنواره تجارب برتر، کسب ۱۴ عنوان کشوری در حوزه قرآن و عترت و کسب رتبه نخست در حوزه نوسازی مدارس را برخی دیگر از این دستاوردها عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی روز معلم خراسان شمالي شبکه شاد آموزش و پرورش خراسان شمالی دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی

محمدکاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد  مراسم تجلیل از دانش آموزان برتر گفت: با همت و همدلی دست اندرکاران نظام تعلیم و تربیت و تلاش دانش آموزان یزدی، استان یزد توانست برای سی امین سال پیاپی رتبه اول قبولی در کنکور سراسری را کسب کند.

وی افزود: همچنین دانش آموزان یزدی در کنار کنکور توانستند در مجموعه مسابقات کشوری پنج و هشت گانه دانش آموزی حائز رتبه برتر شوند. 

رحیمی نژاد اظهار داشت: تحقق اسناد چند ساحتی بر اساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، موضوع مهم و حرکتی روشن و دقیق است که تاکنون در استان در این زمینه اقدام شده و ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • حدود ۳ هزار نفر جذب آموزش و پرورش البرز می شوند
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل هنرستان نوآوران فولادشهر
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • تجلیل از دانش آموزان برتر یزدی
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۱۰۰ درصد شبکه های توزیع نیروی برق خراسان شمالی ایمن شد
  • شرکت ۹ هزار و ۷۹۲ نفر در آزمون استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی