Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:33:30 GMT

پست خراسان جنوبی نخستین‌ بار به سوددهی رسید

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۸۳۹۰

پست خراسان جنوبی نخستین‌ بار به سوددهی رسید

علی الهامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی که شرکت ملی پست در ارائه خدمات پستی دارای رویکرد اقتصادی است تعادل هزینه، درآمد از شاخص‌های ارزیابی عملکرد واحدهای پستی محسوب می‌شود که بیانگر هدفمند بودن هزینه‌ها و بهره‌وری مجموعه است.

وی از افزایش سهم بازار حمل و نقل کالا در استان توسط پست خبر داد و گفت: طراحی و تولید و توسعه خدمات پستی متناسب با نیاز مشتریان امروزی و ارائه خدمات لجستیکی به کسب و کارها و صنعت که نقش اساسی در رونق تولید آنها داشته از رموز این موفقیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل پست خراسان جنوبی اظهار داشت: اداره کل پست استان به لحاظ  شاخص‌های عملکردی در سال ۹۹ رتبه نخست کشور را بین ادارات کل استان‌های کشور کسب کرد.

وی گفت: در این راستا شاخص‌هایی از جمله میزان درآمد حاصل از خدمات مختلف، ترافیک مرسولات، ضریب تعادل درآمد بر هزینه، کیفیت خدمات پستی، فرایندهای داخلی و رضایت مشتریان بررسی و پایش شده است.

الهامی درآمد پست استان خراسان جنوبی را در سال ۹۹ بیش از ۲۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: پست خراسان جنوبی در سال گذشته با رشد ۱۲۱ درصدی به لحاظ درآمدی نسبت به سال ۹۸ توانست رتبه اول را بین استان‌های کشور کسب کند.

وی بیان کرد: مرسولات پستی وارده به استان در سال گذشته یک میلیون و ۴۲۰ هزار فقره بوده‌ که نسبت به سال قبل از آن ۱۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل پست خراسان جنوبی تعداد مرسولات پستی صادره از استان را در این مدت ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار مرسوله اعلام کرد و افزود: این آمار نسبت به سال ۹۸ بیش از ۶۶ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ملی جی نف (استعلام نشانی استاندارد مکان محور) گفت: در این پروژه اطلاعات کدپستی به اطلاعات مکانی متصل می‌شود که در سال ۹۷ اجرای آن در ۲ شهر استان شامل بیرجند و قاین عملیاتی شد و در پایان سال گذشته این رقم به ۲۲ شهر رسید.

الهامی اظهار داشت: این شهرها دارای نشانی استاندارد سه سیلابی هستند که شامل نام محله، نام معبر آخر و پلاک است و نیز این شهرها دارای یک نقشه پایه بوده که سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان می‌توانند با دسترسی به آنها اطلاعات مشترک خود را روی آن بارگذاری کنند و این پروژه نقش بسزایی در بهره‌وری و جلوگیری از دوباره کاری دستگاه‌ها دارد.

وی با اشاره به توسعه سرویس‌های جدید پستی در استان افزود: سرویس پستی «خدمت قبول از مقر فرستنده» در سال گذشته توسعه یافت که با استفاده از این سرویس نیاز نیست مردم به پست‌ مراجعه داشته باشند بلکه از طریق تلفن شماره ۳۱۱۴۰ یا سامانه Www.postsam.ir می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند و پیک پست با مراجعه به محل، مرسوله را از مشتری دریافت می‌کند.

مدیرکل پست خراسان جنوبی گفت: درخواست غیرحضوری و اینترنتی پلاک‌های تلفیقی کدپستی و شهرداری از طریق سامانه  Www.postsam.ir یکی دیگر از سرویس‌های پستی در استان است که با شهرداری‌های استان قرارداد منعقد کرده‌ایم تا به شکل اینترنتی به مردم این خدمات ارائه دهد و در این راستا پنج هزار پلاک تاکنون درخواست و نصب شده است.

وی راه‌اندازی پیک شهری یا همان سرویس هوشمند حمل و نقل و لجستیک در شهر را از برنامه‌های پست استان در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی با هدف کاهش رفت و آمدها ذکر کرد و گفت: انجام خریدهای مردم، جابه‌جایی کالا در سطح شهر و ارائه خدمات به سایر شهرستان‌ها که اموری را در مرکز استان دارند از مزایای این سرویس است.

الهامی با اشاره به استقبال از خدمات پستی در شرایط شیوع کرونا اظهار داشت: سال گذشته میزان خرید اینترنتی مردم استان ۸۷ هزار و ۶۰۰ فقره بوده که نسبت سال قبل آن ۸۰ درصد رشد داشته است.

وی تعداد فروشگاه‌های اینترنتی فعال در خراسان جنوبی را ۸۲ فروشگاه بیان کرد و گفت: از این تعداد ۲۳ فروشگاه در سال ۹۹ جذب شدند و در این مدت ۹ هزار و ۹۰۰ فقره کالا از فروشگاه‌های طرف قرارداد پست استان به فروش رفته که نسبت به سال ۹۸ به میزان ۵۷ درصد رشد داشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا شرکت ملی پست ایران توسعه ایران ارتباطات خراسان جنوبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا شرکت ملی پست ایران توسعه ایران ویروس کرونا شرکت ملی پست ایران توسعه ایران ارتباطات خراسان جنوبی اخبار کنکور پست خراسان جنوبی رشد داشته نسبت به سال خدمات پستی پست استان سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گزارشی از میزان خسارت وارده شده به تاسیسات و زیرساخت‌های این استان را ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، محمدعلی آخوندی، امروز_ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته درخصوص میزان خسارت‌های سیل اخیر در استان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طی بارندگی‌های اخیر که اکثر نقاط استان را تحت تاثیر قرار داد، ضمن برنامه‌ریزی برای پیگیری و آمادگی دستگاه‌های ذیربط، به مردم و کشاورزان و دامداران نیز اطلاع‌رسانی گسترده صورت گرفت.

وی افزود: باوجود بارندگی‌های بسیار شدید در زمان کم (در بعضی نقاط مثل زیرکوه ۶۴ میلی‌متر و خوسف ۵۹ میلی‌متر)، اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: به واسطه سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، خسارت زیادی به بخش‌های مختلف وارد شد که بیشترین این خسارت ها مربوط به زمین‌های کشاورزی، قنوات، جاده بین مزارع، عمران شهری، دیواره‌های حفاظتی و جاده‌های اصلی و فرعی و روستایی در سطح استان است.

وی طی گزارشی از میزان خسارت‌های واره به تأسیسات استان و با بیان اینکه این ارزیابی‌ها تا دهم اردیبهشت جمع‌بندی شده است و البته همچنان ادامه دارد، گفت: سیلاب و بارندگی‌های اخیر بر اساس بررسی‌های اولیه به بخشی از زیرساخت‌ های استان به ویژه کشاورزی و راه‌ها خسارت زد که مجموع ارزش آن ۱۹ هزار و ۵۵۳ میلیارد ریال برآورد شد.

آخوندی به بیان جزئیات خسارات ناشی از سیل اخیر پرداخت و ادامه داد: سیلاب به ۲۹ کیلومتر کانال انتقال آب در حوزه جهاد کشاورزی به مبلغ ۱۸۵ میلیارد ریال، ۱۲۵ استخر ذخیره آب بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال، ۱۳ هزار و ۲۰۰ هکتار باغات و مزارع به مبلغ ۴۵۸ میلیارد ریال، ۱۲۶ کیلومتر جاده‌های بین مزارع به مبلغ ۴۸۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

وی با اشاره به اینکه سیل به ۱۰۱ رشته قنات به طول ۳۴ کیلومتر به مبلغ ۹۴۰ میلیارد ریال خسارت زد، عنوان کرد: ۸۴۹ رأس دام سبک (۹۵ میلیارد ریال) نیز در اثر جاری شدن سیل تلف شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به خسارت سیل اخیر به پنج واحد مرغداری و تأسیسات آبیاری و دامی روستایی به مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال گفت: بارندگی اخیر و جاری شدن سیل ۱۳۰ میلیارد ریال به تأسیسات برق استان خسارت زد.

وی خسارت وارده به ۱۰ بند خاکی و آبخیزداری را بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال و به پنج مورد سیل‌بند روستایی را بالغ بر ۷۵ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در جریان این حوادث پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه های اصلی، فرعی و روستایی بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال خسارت دیده است.

آخوندی با بیان اینکه میزان خسارات به هزار و ۶۳۵ ابنیه فنی نظیر پل و آبنما بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال است، ادامه داد: این سیل به چهار هزار و ۸۰۰ کیلومتر ایل راه عشایری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال و شش طرح هادی روستایی بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال و ۴۸ واحد مسکونی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال خسارت زد.

وی بیان کرد: خسارت وارده به ۳۰ کیلومتر خطوط انتقال آب به مبلغ ۵۹۰ میلیارد ریال و چهار حلقه چاه آب بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی افزود: براساس برآوردها سیلاب‌های شدید و بارندگی هم‌زمان با آن، به دیواره‌های حفاظتی و لایروبی فوری رودخانه‌ ها یک‌هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال و سیل‌بند حفاظتی فرودگاه بیرجند ۱۰۰ میلیارد ریال و عمران شهری(معابر، آسفالت، کانال‌ ها، پل‌ها و فضای سبز) یک‌هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است.

کد خبر 749381

دیگر خبرها

  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • افزایش ۳۳ درصدی خدمات پستی البرز در خرید و فروش اینترنتی
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • باور به سوددهی «دلالی» علی‌رغم حمایت فرهنگ عمومی از کار مولد
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • تجلیل از ٣٨ خیر مدرسه ساز در خراسان جنوبی
  • اجرای ۷۹ پروژه بازآفرینی شهری در محلات خراسان جنوبی
  • رونق رشته مینی‌گلف در خراسان جنوبی