Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، «احمد مهدوی‌ابهری» از آمادگی و همکاری جدی شرکت‌های پتروشیمی با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی به‌منظور بومی‌سازی کاتالیست‌های مورد نیاز این صنعت خبر داد و گفت: به‌دنبال تولید تمامی کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت و حتی صادرات هستیم و امیدوارم با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پژوهشگران و کارشناسان این شرکت در آینده نزدیک، از واردات کاتالیست بی‌نیاز شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کاتالیست‌ها در صنعت پتروشیمی نقش مؤثر و مهمی دارند و اگر کاتالیست‌ها نباشند در حقیقت صنعت پتروشیمی نمی‌تواند حرکت کند و اکنون در سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» صنعت پتروشیمی ایران با تکیه بر توان داخلی همگام با افزایش ظرفیت تولید با شتابی مطلوب در مسیر توسعه قرار گرفته است.

دبیرکل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تأکید بر اینکه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پژوهش و فناوری های تمامی پتروشیمی‌ها در تلاش هستند کاتالیست‌ها را در داخل کشور بومی‌سازی کنند، ادامه داد: خوشبختانه در این زمینه به موفقیت‌هایی هم رسیده‌ایم و هر سال بسیاری از کاتالیست‌های گوناگون را در داخل کشور با کیفیت بسیار خوب بومی‌سازی و تولید می‌کنیم، همچنین باید توجه داشت که محصول کاتالیست تولیدی، محصول مرغوبی است.

مهدوی با تأکید بر اینکه تا دو سال پیش محتاج شرکت‌های خارجی مانند شرکت بازل بودیم، گفت: اکنون صنایع پایین‌دستی پتروشیمی محصولات متنوعی را در بخش‌های مختلف به‌ویژه محصولات پلیمری تولید و روانه بازارهای داخلی و خارجی می‌کنند و این حاصل اعتماد شرکت‌های بالادست پتروشیمی به کاتالیست‌های ایرانی است.

وی ادامه داد: دانش فنی موجود در کشور در بهترین شرایط قرار دارد و در صنعت پتروشیمی، بدون کاتالیست دچار مشکل می‌شویم، بنابراین برای تحقیق و توسعه در این زمینه باید بیش از گذشته همسو با شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت‌های دیگر بخش خصوص فعال در این حوزه تلاش کنیم و این موضوع نویدبخش پیشرفت و توسعه است.

دبیرکل انجمن صنفی و کارفرمایی صنعت پتروشیمی درباره همکاری و استقبال شرکت‌های پتروشیمی از شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، اظهار کرد: هر دو طرف از این همکاری استقبال می‌کننند و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز رابطه خوبی با واحدهای پتروشیمی دارد. شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مورد حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت‌های پتروشیمی است تا به نتایج خوبی برسند و ما از واردات بی‌نیاز شویم.

مهدوی تصریح کرد: برای فاصله گرفتن از خام‌فروشی، باید به صنعت پتروشیمی نگاهی ویژه داشت و بخش خصوصی آماده همکاری است.  

به گزارش ایرنا، کاتالیست ماده ­ای است که سرعت واکنش های شیمیایی را از طریق کاهش انرژی فعال سازی، افزایش می­دهد بدون اینکه خود در آنها شرکت کند.  
در مجموع ۴۰ دسته کاتالیست در صنایع پتروشیمی ایران مصرف می‌شود که تا اول سال ۹۹ حدود یک سوم از این کاتالیست‌های مصرفی داخلی‌سازی شده بود، اما این رقم با توجه به اقدامات انجام شده تا پایان سال ۱۴۰۰ به حدود ۷۰ درصد می‌رسد.

برچسب‌ها پتروشیمی رونق تولید توسعه ایران تولید داخلی جهش تولید نفت صنایع پتروشیمی نانو کاتالیست کربنی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پتروشیمی رونق تولید توسعه ایران پتروشیمی رونق تولید توسعه ایران تولید داخلی جهش تولید نفت صنایع پتروشیمی نانو کاتالیست کربنی اخبار کنکور شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی صنایع پتروشیمی صنعت پتروشیمی کاتالیست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۸۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، این دستگاه می تواند داده را با سرعت گیگابیت برثانیه در مسافت ۱۰۰ متر منتقل کند. ۴ شرکت DOCOMO، NTT، NEC و فوجیتسو کنسرسیومی برای این پروژه تشکیل شده اند. این شرکت ها از سال ۲۰۲۱میلادی با پیش بینی ظهور عصر6G درحوزه تحقیق و توسعه دستگاه های زیر تراهرتز تحقیق و توسعه انجام داده اند.

طبق گفته شرکت ها، این گجت در تست ها به سرعت بالای ۱۰۰ گیگابیت برثانیه در انتقال داده در باندهای ۱۰۰ و ۳۰۰گیگاهرتز هرتز در مسافتی تا حداکثر ۱۰۰ متر دست یافت.

فرکانس های طیف الکترومغناطیسی که اینترنت ۵Gو 6G در آن فعال هستند، تمایز اصلی این دو فناوری است. به طور معمول سرعت های بیشتر اینترنت با عملکرد در باندهای بالاتر مرتبط است.

انتقال داده ها در فناوری 5G به طور معمول در فرکانس های کمتر از ۶ گیگا هرتز انجام می شود و به باندهای حدود ۴۰ گیگا هرتز می رسد که از آنها به عنوان باندهای امواج میلیمتری یاد می شود.

بااین وجود باند فرکانس های بالاتر که از آن به عنوان باندهای زیر تراهرتز یاد می شود و بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ گیگاهرتز هستند، احتمالا در فناوری ۶G به کار می روند. فرکانس های بالاتر زیر تراهرتز نیازمند دستگاه های بی سیم کاملا متفاوتی هستند که اکنون از نقطه صفر ابداع شده اند.

کد خبر 6095395 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • بازگشت بنزین مرگبار به چرخه سوخت
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی مارون در نمایشگاه تخصصی ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • گزیده‌های نفتی هفته
  • سکوی توسعه‌ نوآوری و فناوری صنعت پتروشیمی کشور رونمایی می‌شود
  • ◄ رفع انحصار ریلی با ایجاد یک نهاد رگولاتوری
  • نخستین گجت 6G با ۲۰ برابر سرعت 5G تولید شد
  • مرغداران وارد بازی مافیایی واردات مرغ نشوند
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع