Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین – امیر مهدی زاده؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) با ارزش ۳۶۶میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی‌ها معادل ۳۱میلیارد تومان واحدهای صندوق افرا نماد پایدار (افران) را از حقوقی‌ها خریدند (۸۳درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) را به ارزش ۲۷میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۲۱درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام یاقوت آگاه (یاقوت) رشد ۰.۳درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) با زیان ۲.۲درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۶.۴درصد) در رابطه با صندوق «پالایش» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم  ۵۹۵میلیارد تومان معامله شدند یعنی ۳۸درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود هزار و ۵۲۵میلیون تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (۳.۳درصد) این گروه به صندوق پشتوانه طلای لوتوس (طلا) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۵۷۰میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۳۰میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود دو هزار و ۱۴۰میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی ۵۶۰میلیارد تومان بود.

پربیننده ترین هر مشمول سهام عدالت در هر استان چقدر دارایی دارد؟ مروری به عملکرد بورس در هفته اول اردیبهشت۱۴۰۰ بازدهی منفی همه بازار‌ها به جز بورس / زیان بازارها طی پنج هفته متوالی در هفته‌ای که گذشت چه بر سر بورس تهران آمد؟ / مهم‌ترین اخبار بورسی این هفته سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش / فلزی‌ها سنگین صفوف فروش را به نام خود زدند

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: امیر مهدی زاده صندوق ETF امیر مهدی زاده صندوق پالایشی یکم معاملات صندوق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش پول ایران!

تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش پول ایران!

دیگر خبرها

  • بریکس می‌تواند جایگزینی برای دلار آمریکا ارائه کند
  • تصویری غم‌انگیز از سقوط ارزش پول ایران!
  • پراپ تریدینگ: سفری هیجان‌انگیز در دنیای معاملات با سرمایه شرکتی
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • معامله بلوک «شازند» قانونی است