Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-27@13:27:01 GMT

تزریق ۱۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۶۹۵۲۸

تزریق ۱۶ هزار دوز واکسن کرونا در استان قزوین

به گزارش جام جم آنلاین قزوین، دکتر نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین در نشست ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا گفت: از ۲۸ هزار دوز واکسن کرونای دریافت شده در استان قزوین ۱۶ هزار دوز تزریق شده و ۸ هزار دوز باقیمانده است.

دکتر نامدار افزود: ۹۲ درصد مردم استان قزوین در سامانه دریافت واکسن کرونا، ثبت نام شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: اکنون از پیک چهارم عبور کردیم و در هفته‌های آینده شاهد نزول بیماران بستری خواهیم بود اما آمار فوتی‌ها به تثبیت نخواهد رسید.

او افزود: در طی ۱۰ روز گذشته بستری‌ها رو به کاهش و تعداد ترخیص افزایش یافته و بیماران بدحال رو به کاهش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه استان در وضعیت حاد کرونایی قرار دارد گفت: خانم‌های خانه دار با ۳۶ درصد موارد ابتلا، رکورد بیشترین مبتلایان کرونا را در اختیار دارند.

دکتر نامدار با اشاره به اینکه ۵۳ درصد مبتلایان به کرونا با موارد مثبت تماس داشته اند، افزود: کارگران با ۱۶ درصد، کارمندان بانک با ۸ درصد و بازنشسته‌ها نیز با ۷.۹ درصد، میزان مبتلایان به کرونا را تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: مردم استان قزوین رتبه ششم استفاده از ماسک در کشور را کسب کرده اند و با رعایت ۶۹ درصدی دستورالعمل‌های بهداشتی، در جایگاه پنجم کشور قرار دارند.

او افزود: اماکن استان قزوین نیز در رعایت تهویه مناسب، در رتبه هفتم کشوری قرار دارند.

دکتر نامدار با بیان اینکه ۱۳۵ تخت آی سی یو و سی سی یو آماده خدمت رسانی به بیماران کرونایی هستند، گفت: با اجرای طرح خدمات در منزل، هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی در منزل بستری شدند.

او افزود: در ۱۰ روز گذشته ۲۱۲ بیمار کرونایی نیز در بیمارستان صحرایی قزوین پذیرش و بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه ویروس کرونای جهش یافته هندی و آفریقایی در اقصی نقاط کشور شیوع پیدا کرده است، گفت: اگر چه روند بستری‌ها نزولی شده، اما موارد تست مثبت کرونا به ویژه در شهرستان تاکستان، رشد نسبی داشته است.

او افزود: باید اعمال محدودیت‌ها با جدیت دنبال و حتماً مراسم شب‌های قدر نیز در فضای باز برگزار شود.

دکتر نامدار با اشاره به افزایش میهمانی‌ها و دورهمی‌ها، بازگشت منع تردد شبانه به ساعت ۲۱ را خواستار شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین افزود: پاساژ‌ها و بازار‌ها کماکان عامل انتقال ویروس کرونا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ستاد مقابله با کرونا واکسن پیک رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین استان قزوین دکتر نامدار هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا

برخی همچنان بر این باور هستند که واکسن‌های ویروس کرونا، عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته است. 

فرانسوا ژاویه فومو تاموزو، فوتبالیست سابق اهل فرانسه و کنگو، علیه شرکت‌های فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او معتقد است این شرکت‌ها که سازنده واکسن کووید-۱۹ هستند، بر حرفه او تأثیر گذاشته‌اند.

طرفداری | به گزارش اکیپ، فومو تاموزو در حالی که حالا در سن ۲۹ سالگی بازنشسته شده است، علیه شرکت‌های داروسازی فایزر و بیون‌تک به دادگاه شکایت کرده است. او می‌خواهد مشخص شود که آیا واکسن کووید-۱۹ نقش مهمی در مصدومیت‌های او داشته که به شدت بر حرفه وی تأثیر گذاشته است. فومو تاموزو که پیش از خداحافظی از فوتبال در تیم‌های اوسر، یو اس کویوی-روئن، ماریتیمو و استاد لاوال بازی می‌کرد، همچنین از فدراسیون فوتبال فرانسه به دلیل تحت فشار گذاشتن بازیکنان زیر نظر خود برای واکسینه شدن، شکایت کرده است.

به گفته‌ این بازیکن، از زمان واکسیناسیون، مصدومیت‌های پی در پی باعث آسیب به دوران حرفه‌ای او شده است: درد زانو (گونالژی)، تاندونوپاتی و پارگی تاندون آشیل، او را ماه‌ها از زمین دور نگه داشته‌ است. این مصدومیت‌ها اکنون بر زندگی روزمره او نیز تأثیر می‌گذارد:

راه رفتن طولانی مدت به سختی قابل تحمل است، از طرف دیگر دویدن هم برایم غیرممکن است. به محض اینکه می‌خواهم به خودم فشار بیاورم، مثلاً از پله‌ها بالا بروم یا چیزی از قفسه بردارم یا حتی پایین بیایم، درد شدیدی احساس می‌کنم.

دادگاهی برای تعیین ارتباط احتمالی بین واکسن و مصدومیت‌های فومو تاموزو در نظر گرفته شده است. دادگاه پاریس در تاریخ ۲ جولای جلسه‌ای برای این پرونده برگزار خواهد کرد تا در مورد لزوم تشکیل هیئت کارشناسان که وظیفه آن‌ها تعیین ارتباط (یا عدم ارتباط) بین دوزهای واکسن و مصدومیت‌های این بازیکن ۲۹ ساله است، تصمیم‌گیری کند.

 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند نمایند
  • حجاج ابهری و خدابنده ای برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • بیش از سه هزار و ۵۰۰ دوز واکسن سرخک در خراسان رضوی تزریق شد
  • واژگونی تانکر حمل سوخت در محور شادمهر به مهنه/آتش سوزی موجب مسدود شدن جاده شد
  • هدیه وزارت بهداشت به بانوان زاهدانی؛ افتتاح اولین پایگاه اورژانس بانوان