Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.

سخنگوی حزب ندا: کاندیدای اختصاصی ما ظریف و خرازی هستند

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: کاندیداهای اختصاصی ما همچنان که قبلا اعلام کردیم آقایان محمد جواد ظریف و صادق خرازی هستند.«شهاب طباطبایی»، سخنگوی حزب ندای ایرانیان، در گفت و گو با برنا با بیان اینکه اصلاح طلبی این روزها از جمله سخت‌ترین کارهاست، شاید راحت‌ترین روش کنار کشیدن و انفعال باشد، گفت: جبهه اصلاح طلبان این روزها در رقابت با براندازان خارجی و داخلی که هر دو باهم بر طبل ناامیدی می کوبند، باید یکی از سخت ترین و حیاتی ترین کارهای ممکن را انجام دهد. قانع کردن مردم که اکثریت شان زیر بار سختی معیشت و فشار گذران روزمره زندگی بی انگیزه، خسته و به دلیل فعالیت رقبا و البته ناکارآمدی ها و بی تدبیری ها بی اعتماد شده اند باید صورت بگیرد.او اظهار کرد: در این مسیر هنوز امیدوار و معتقدیم فضا قابل تغییر است، هنوز عقلانیت و اراده و ظرفیت های فراوانی در جامعه امروز ایران برای اصلاح وجود دارد. اکثریت جبهه اصلاحات هم معتقدند همچنان تنها راه اصلاحات با همه محدودیت های پیش رو صندوق رای است.

نظر ابطحی درباره جریان فکری ظریف

محمدعلی ابطحی فعال معروف اصلاح طلب معتقد است ظریف خارج از جریان اصلاحات نیست.ابطحی از اعضای دولت اصلاحات با اشاره به نکات مثبت ظریف تاکید کرد ظریف اگر نامزد شود، قدرت اجماع‌سازی بالایی دارد و همچنین می‌تواند بسیار رأی‌آور هم باشد.وی در ادامه افزود از طرفی می‌دانیم پاشنه‌آشیل اقتصاد، مشکلات سیاست خارجی است و ظریف به‌دلیل آنکه تبحر ویژه‌ای در رفع مشکلات سیاست خارجی دارد، می‌تواند باعث بهبود اوضاع اقتصادی هم شود.ابطحی در بخش دیگری از مصاحبه خود گفت: مردم انتظار داشتند فردی که مورد حمایت آقای خاتمی بوده است، به مطالبات اصلاح‌طلبانه جامه عمل بپوشاند، اما چنین نشد. از سوی دیگر وحدت افراطی‌ها با براندازها، آمریکا و اسرائیل، اصلاح‌طلبان را تحت فشار قرار داد. وقتی هم آقای خاتمی می‌بیند که هر کاری که می‌کند اعم از نامه نوشتن، حرف‌زدن یا هر کنش دیگری فایده ندارد، می‌گوید دیگر از من توقع نداشته باشند؛ زیرا امکان کار برایم فراهم نیست. بسیاری از مردم از اصلاح‌کردن امور گذر کرده‌اند و می‌گویند چرا باید در انتخابات شرکت کنیم. لیدر اصلاحات هم در این شرایط شاید محبوبیتش کم نشود، اما توقعات از او کم می‌شود.

ضربه اطلاعات سپاه به گروه معاند هبوط ایران

سازمان اطلاعات سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در اطلاعیه‌ای از متلاشی شدن گروه معاند "هبوط ایران" توسط پاسداران گمنام امام زمان (عج) در آذربایجان شرقی خبر داد.براساس این اطلاعیه، "هبوط ایران" گروهی است که از دی ماه 96 اعلام موجودیت کرد تا بتواند با استفاده از ظرفیت گروه‌های مختلف برانداز و موج سواری بر روی مشکلات صنفی و معیشتی مردم، به زعم خود، براندازی در ایران را محقق کند.سلطنت‌طلبان، اصلی‌ترین حامی این گروه بودند که با تکیه بر دولت‌های غربی و عربستان برنامه‌های خود را در ایران اجرایی می‌کردند.در این اطلاعیه آمده است که یکی از ترفندهای رسانه‌ای این جریان استفاده از فریب‌خوردگان و عناصر داخل کشور برای فعالیت در شبکه های اجتماعی بود که این افراد با شکل و شمایل مختلف به خصوص در لباس نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران جلوی دوربین حاضر می شدند و خود را یک نظامی جدا شده معرفی کرده و با قرائت بیانیه‌ها و فراخوان‌ها مردم را به شورش خیابانی دعوت می‌کردند.

امام: تاجزاده می‌خواهد مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کند

جواد امام–رئیس کمیته‌ی استان‌ها در جبهه اصلاحات ایران- درباره‌ی نامزد شدن مصطفی تاجزاده در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ به انصاف نیوز گفت: آقای تاجزاده به دنبال این است که مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق کند.وی در پاسخ به این پرسش که برخی معتقد هستند، تاجزاده کاندیدایی است برای رد صلاحیت شدن تا طیفی از اصلاح طلبان بهانه‌ای برای تحریم انتخابات داشته باشند، می‌گوید: اگر قرار بر تحریم بود، ایشان عملاً نامزد نمی‌شدند، اینکه چقدر امکان تایید صلاحیت ایشان وجود دارد، موضوع دیگری است، آقای تاجزاده در واقع سابقه‌ی سوئی، دزدی و اختلاس که نداشته است. هیچ جرمی به جز فعالیت سیاسی هم مرتکب نشده است و اتهام ایشان فقط سیاسی بود.او افزود: وقتی مدعی انتخابات آزاد هستیم. وقتی کسی جرمی مرتکب نشده است، چه ایرادی دارد نامزد شود. ایشان حتی اگر امروز زندانی بود؛ باز هم می‌‌توانست از داخل زندان کاندید شود. حق طبیعی او این بود که بیاید و ثبت نام کند. باید دید تا روز ثبت نام جمع‌بندی ایشان به چه صورت است، در حقیقت مردم باید تشخیص دهند که او صلاحیت دارد یا خیر. اینکه دیگران بخواهند این حق را از او سلب کنند، یک موضوع دیگر است. اگر شورای نگهبان او را تایید کند، جامعه خیلی خوشحال خواهد شد، چون شاهد تغییر رویکرد بزرگی از سوی شورای نگهبان خواهند بود و حق تعیین سرنوشت را به انسان‌ها می‌دهند و این مسئله در قانون اساسی هم محترم شده است.

نماینده مجلس ششم: سید حسن خمینی هم کاندیدا شود نمی تواند رای بیاورد

نماینده مجلس ششم شانسی برای اصلاح طلبان در این دوره انتخابات ریاست جمهوری قائل نیست. آیتی معتقد است حتی اگر رئیس دولت اصلاحات یا حتی سید حسن خمینی کاندیدا شود هم رای نمی آورد.مهدی آیتی نماینده دوره ششم مجلس در پاسخ به این سوال که با انتشار فایل صوتی آقای ظریف فکر می کنید این امر به ضرر اصلاح طلبان تمام می شود؟ گفت: انتشار یک فایل صوتی محرمانه یک کار غیراخلاقی بود، از طرف هر کسی این اتفاق افتاده باشد یک کار مجرمانه است. از طرف هر کسی که اتفاق افتاده باشد حتماً باید دستگاه های اطلاعاتی و امنیتی کشور این موضوع را جدی رسیدگی کنند و ببینند چه کسانی باعث نشر این خبر شدند و این خبر را از حالت محرمانه به صورت عمومی درآوردند و بصورت خوراک تبلیغاتی برای بیگانگان و رسانه های بیگانه شده است.وی ادامه داد: باید نگاه کنیم به اینکه این نگاه محرمانه وقتی بصورت غیرمحرمانه درآمد یک جرم سیاسی، امنیتی است و باید درباره آن رسیدگی شود و این از نظر اخلاقی در اخلاق رسانه ای مردود است. وقتی کسی با یک رسانه ای صحبت می کند و از آن رسانه تقاضا می کند این مطالب باید برای ثبت در تاریخ باقی بماند و آن رسانه آن خبر محرمانه را غیرمحرمانه می کند در نتیجه این کار غیراخلاقی در ساحت و حوزه رسانه ای و ژورنالیستی اتفاق افتاده است.

واکنش عضو هیئت رئیسه مجلس به اظهارات جهانگیری

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر دولت کارآمدی روی کار بود و امور کشور را در دست داشت، حتما می‌شد بودجه‌ای ضد فساد مصوب کرد، اما متاسفانه این دولت توان چندانی ندارد و بیم آن بود که حتی اصلاحات خوب بودجه‌ای را هم در اجرا به تهدید تبدیل کند.«احمد امیرآبادی‌فراهانی» در واکنش به اظهارات جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در فضای مجازی مبنی بر اینکه دیدید مجلس چه بر سر بودجه آورد و آن را رد کرد، گرانی‌های ناشی از مصوبات مجلس بسیار است و مانده‌ایم چگونه این مصوبات را اجرا کنیم، گفت: مجلس لایحه بودجه ۱۴۰۰ پر از فساد و تبعیض را تحویل گرفت و تا حدی که توان دولت اجازه می‌داد از آسیب‌های آن کاست و تبعیض‌ها را کاهش داد.عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر آقای جهانگیری توان اجرای همین بودجه را هم ندارد، پس چرا در دولت هنوز مانده و می‌خواهد حتی رئیس جمهور بشود.نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد: اگر دولت کارآمدی روی کار بود و امور کشور را در دست داشت، حتما می‌شد بودجه‌ای ضد فساد مصوب کرد، اما متاسفانه این دولت توان چندانی ندارد و بیم آن بود که حتی اصلاحات خوب بودجه‌ای را هم در اجرا به تهدید تبدیل کند.امیرآبادی‌فراهانی تاکید کرد: بودجه تصویب شده اصلا در حد انتظارات نمایندگان مجلس نیست، اما بودجه ۱۴۰۰ متناسب با توان این دولت بی‌ثمر است و اگر آقای جهانگیری توان اجرای همین بودجه را هم ندارد، پس چرا در دولت هنوز مانده و می‌خواهد حتی رئیس جمهور بشود؛ بنابراین این دلیل محکمی است که مردم در ۲۸خرداد امسال انتخاب متفاوتی برای تعیین دولت کارآمد داشته باشند.

پیش‌بینی نمازی از وضعیت اصولگرایان درصورت عدم کاندیداتوری رئیسی

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران درباره فعالیت‌های جریان اصولگرا، گفت: اگر ابراهیم رییسی اعلام نامزدی کند داوطلبان اصولگرا از انتخابات کنار می‌کشند و اگر نیاید رقابت جدی بین نامزدهای اصولگرا بوجود خواهد آمد.علی محمد نمازی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، درباره برخی خبرها در مورد معرفی محمد شریعتمداری وزیر تعاون به عنوان گزینه حزب کارگزاران سازندگی ایران برای انتخابات ریاست‌جمهوری، گفت: از این موضوع بی‌خبرم و تاکنون حزب روی معرفی محسن هاشمی و محمدجواد ظریف اجماع داشته است و حتی اگر اسحاق جهانگیری بخواهد به این جمع اضافه شود، این موضوع را حزب بررسی می‌کند و جوانب را می‌سنجد.عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران ادامه داد: اصلاح‌طلبان مشکلی برای اجماع بر روی نامزد مورد نظر خود ندارند و همه نسبت به سازوکار نهاد اجماع ساز (جبهه اصلاحات ایران) وفادار هستند. باید داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری ابتدا ثبت‌نام کنند و زمانی که اسامی اعلام شد، می‌توانیم روی نامزد مورد نظر جماع کنیم.

هاشمی طبا: در اجماع همه اصلاح طلبان روی جهانگیری تردید دارم

فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال تایید صلاحیت جهانگیری گفت: آقای جهانگیری در آن مناظره مباحثی را مطرح کردند و در همان دوره نیز شورای نگهبان صلاحیت ایشان را تایید کرد و به نظر نمی‌رسد که اتفاق خاص جدیدی رخ داده باشد که احراز صلاحیت ایشان با مشکلی یا مانعی مواجه باشد.اما در مورد اجماع روی ایشان تردید دارم.هاشمی طبا گفت: من در اینکه آقای جهانگیری را به عنوان نامزد مورد اجماع تمام اصلاح طلبان بدانم، کمی تردید دارم و این احتمال وجود دارد که فعلا اجماع کامل در حمایت از ایشان وجود نداشته باشد.

ادعای عباسی: ۵ خرابکاری عمده در نطنز اتفاق افتاده است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس در گفت‌وگویی تفصیلی جزئیات عملیات خرابکاری در نطنز را تشریح کرد.فریدون عباسی، رییس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: در طول ۱۵ سال گذشته پنج انفجار «بزرگ» در تاسیسات هسته‌ای نطنز رخ داده و به جز آن انفجارهای کوچک هم انجام داده است.خرابکاری‌های صورت گرفته در نطنز نو و جدید است ولی موضوع خرابکاری و استفاده از مواد منفجره در این تأسیسات برای اولین‌بار نیست؛ با مواد منفجره خیلی کوچک که در گیج‌های خلاء یا سنسورهایی که میزان فشار کم را در ماشین‌های سانتریفیوژ اندازه‌گیری می‌کند و انفجار آن ماده که اندازه یک عدس بود موجب تخریب شد که این خرابکاری ساعت 30 دقیقه بامداد روز 15 شعبان سال 1390 صورت گرفت.به گفته عباسی، بعضی از این انفجارها در روزهای نمادین و ایدئولوژیک مانند روز قدس و نیمه شعبان انجام شده است.

رهامی راهش را از جبهه اصلاحات ایران جدا کرد

داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری در اعتراض به روند ممیزی قبل از ثبت نام داوطلبان جبهه اصلاحات ایران، خواستار خودداری این نهاد از معرفی او به عنوان یکی از نامزدهای این جبهه شد.محسن رهامی داوطلب نامزدی انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری روز شنبه در بیانیه‌ای ضمن اتخاذ روش فراجناحی و ملی برای کمپین خود، در واکنش به روند ممیزی قبل از ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری جبهه اصلاحات ایران، نوشت: اینجانب راه‌حل مشکلات کشور را برخورداری داوطلبان ریاست‌جمهوری از رویکرد ملی و فراجناحی برای حل مسایل و مشکلات کشور می‌دانم و با همین رویکرد ملی و فراجناحی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری اعلام آمادگی کرده‌ام.

پس لرزه های دستکاری بودجه ۱۴۰۰ در مجلس

احمد توکلی، درباره مباحث اخیر پیرامون وقوع برخی تغییرات در جداول لایحه بودجه توسط رئیس مجلس، گفت: اگر جهت‌گیری در تغییرات شخصی یا حوزه‌ای باشد و یا به نفع اشخاص حقوقی خاص باشد، حتما باید مواخذه شود.بهرام پارسایی، با اشاره به تغییرات در جداول بودجه ۱۴۰۰ در مجلس، گفت: این اتفاق یک پدیده نادر در تاریخ مجلس شورای اسلامی بود که برای نخستین بار و به این شکل در نهاد قانونگذاری کشور رخ داد.متاسفانه در یک رفتار غیرمرسوم، بودجه ای که در سال ۹۹ مراحل تصویب و تایید نهایی شورای نگهبان را گذرانده، تغییر کرده و در این میان عده‌ای به جای عذرخواهی و پاسخگویی، به بدترین شکل از این کار دفاع هم می‌کنند./ایلنا

واکنش عباس عبدی به شوخی وزیر ارتباطات در کارگروه فیلترینگ

عباس عبدی، فعال سیاسی اصلاح طلب، در توئیتی به شوخی وزیر ارتباطات در کار گروه فیلترینگ واکنش نشان داد و نوشت: وزیر ارتباطات در اعتراض به کارگروه فیلترینگ به شوخی پیشنهاد فیلتر سایت پیوندها را داده! نتیجه: 4 عضو موافق و یکی هم نوشته قبلا فیلتر شده!! درس مهم؛ محدود کرردن اطلاع رسانی یا فیلترینگ برای جلوگیری از آکاهی مردم است، ولی بیش از مردم خودشان در گرداب ناآگاهی خودساخته اسیر می شوند.

توصیه به ابراهیم رئیسی برای کاندیدا نشدن در انتخابات 1400

عباس سلیمی نمین،فعال سیاسی اصولگرا،گفت:به عقیده من آقای رییسی تنها کسی است که می تواند اصلاحات در قوه قضاییه را به عنوان امری حیاتی ادامه بدهد. بعد از خروج او از این قوه اصلاحات سخت تر و کندتر خواهد شد.شخصیتی مثل او قوه قضائیه را به خوبی می شناسد و امروز هم دارای این ایثار و و فداکاری است که با همکاران لغزش کرده خود برخورد کند و این شجاعت را داشت که در مقابل آنها صف آرایی کند این شجاعت در مدیران گذشته کم رنگ تر بود. مصلحت کشور بیشتر در حضور او در قوه قضاییه است./برنا

قالیباف و نادران به دردسر افتادند

علی خضریان، نماینده مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی تاکید کرد با توجه به محرز بودن تخلفات صورت گرفته شده در بودجه ۱۴۰۰ توسط عده‌ای معدود، بهترین اقدام رسیدگی به تخلفات صورت گرفته شده در مسیر صحیح و منطقی آن جهت عدم تکرار این تخلفات در سال‌های آینده می‌باشد./ایلنا

شعار و رنگ انتخاباتی محمد رضا عارف مشخص شد

بنابر شنیده های محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان برای حضور در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری، که در خردادماه امسال برگزار خواهد شد، اعلام کاندیداتوری می‌کند. قرار است عارف طی روزهای آینده با برخی رسانه های تصویری و خبرگزاری ها مصاحبه هایی درخصوص تشریح برنامه های خود برای اداره کشور داشته باشد. برخی از افراد نزدیک به محمد رضا عارف به دیده بان ایران گفته اند این فعال سیاسی اصلاح طلب «رنگ سفید » را به عنوان رنگ انتخاباتی خود برگزیده است. این فعال سیاسی در توضیح رنگ انتخاباتی عارف گفته است: « چهل سال است که کشور ما در وضعیت غیر عادی بسر می برد. ما در حوزه سیاست بین الملل، اقتصاد و در حوزه روابط ما با دیگر کشورها در وضعیت قرمز بسر می بریم. هدفی که محمد رضا عارف برای خود برگزیده بازگرداندن کشور به وضعیت عادی است» وی همچنین افزود: شعار دولت دکتر عارف دولت «زندگی» است و می خواهد زندگی مردم در به وضعیت عادی باازگرداند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف دعای روز هجدهم رمضان کارخانه ارج بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز ماه رمضان حسام الدین آشنا فایل صوتی جواد ظریف دعای روز هجدهم رمضان کارخانه ارج انتخابات ریاست جمهوری جبهه اصلاحات ایران آقای جهانگیری شورای نگهبان اتفاق افتاده اصلاح طلبان تردید دارم بودجه ۱۴۰۰ فعال سیاسی جبهه اصلاح اصلاح طلب خواهد شد رسانه ای خبر هایی بودجه ای رسانه ها ثبت نام خبر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۶۹۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید

دریافت 7 MB

به گزارش همشهری آنلاین، ابراهیم رئیسی در ادامه افزود:‌ جمهوری اسلامی ایران با نیروی انسانی کارآمد و با اراده و با ابتکارات و خلاقیت‌ها و با بهره مندی از فناوری‌های نوین می‌تواند در عرصه‌های مختلف برای دنیا نوآوری‌هایی داشته باشد و به جهان عرضه کند.

کد خبر 847408 منبع: مهر برچسب‌ها صادرات و واردات خبر ویژه تحریم سید ابراهیم رئیسی

دیگر خبرها

  • تصویری از پلاکارد روحانیون علیه ابراهیم رئیسی در تجمع قم
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • تحریم‌ها در ایران هرگز به نتیجه نخواهد رسید
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • ادعای جالب دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • (ویدیو) ادعای دختر ابراهیم رئیسی درباره حقوق ماهانه پدرش
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • اصلاح احکام رتبه بندی ۱۰۰ معلم بازنشسته سال‌های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲
  • ببینید | ادعای جدید ابراهیم رئیسی در حضور مردم درباره ساخت مسکن