Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@02:47:55 GMT

رویکردهای جریان ساز در آینده صنعت خودرو در ایران

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۰۳۲

رویکردهای جریان ساز در آینده صنعت خودرو در ایران

خودروی برقی کوچک برای طی مسافت 100 کیلومتر کمتر از نصف خودروی احتراق داخلی بنزنی هزینه سوخت پرداخت می‌کند همچنین خودروهای برقی متوسط و بزرگ کاهش حدودا 40 درصدی در هزینه مصرف سوخت نسبت به خودروهای احتراق داخلی بنزنی را نشان می‌دهد. نتایج کار تحقیقاتی که در سال 2015 در مجله سیاست انرژی منتشر شده نشان داده است که خودروهای معمول (موتور احتراق داخلی) در مسافت‌های کوتاه بهترین بازدهی را متناسب با هزینه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروی برقی می‌تواند به ‌عنوان بهترین گزینه بازدهی متناسب با هزینه در کلاس خودروهای کوچک در مسافت‌های متوسط و همچنین در همه کلاس‌های خودرویی در مسافت‌های بلند در نظر گرفته شود که مستلزم سه سیاست اصلی اول، تعیین ترجیح مشتری‌ها بر اساس کلاس خودرو و یا مسافت طی شده، دوم، توسعه زیرساخت‌های شارژ کننده بین‌شهری و سوم، حمایت‌های مالی بیشتر در بخش تحقیق و توسعه به‌منظور کاهش قیمت باتری است. کشورهای پیشگام در این عرصه با لحاظ مشوق‌هایی نظیر پرداخت یارانه به مصرف‌کننده‌ها برای خرید این وسایل نقلیه، ایجاد زیرساخت‌های مناسب در سطح شهرها برای شارژ باتری‌های وسایل نقلیه برقی به‌منظور راحتی دسترسی مشتریان و از طرفی پرداخت کمک‌هزینه‌های تحقیق و توسعه به شرکت‌های ذی‌ربط برای طراحی و تولید مقرون‌به‌صرفه و اقتصادی این نوع وسایل نقلیه، مشتریان را ترغیب به استفاده از این وسایل نقلیه می‌کنند.

چهار رویکرد جریان ساز در آینده صنعت خودرو در ایران قابل تصور است:

1-    برقی سازی خودرو: با توجه به کاهش هزینه باتری و افزایش ایستگاه های شارژ و الزامات کاهش مصرف سوخت و گازهای گلخانه ای برقی سازی خودرو مورد توجه قرار گرفته است.

2-    اتصال‌پذیری خودرو: تغییر سبک زندگی، الزامات ایمنی، رشد شبکه های ارتباطی و تکمیل و رشد سایر حلقه های اتصال پذیری در این رویکرد مورد توجه قرار گرفته است.

3-    خودروهای خودران: رشد هوش مصنوعی در زندگی انسان و ایجاد زیرساخت های مرتبط از علل توجه به این فناوری نوین است.

صورت های نوین حمل‌ونقل نظیر حمل‌ونقل اشتراکی: ترجیح مشتریان به دسترسی تا مالکیت، پررنگ شدن نقش تلفن های هوشمند و مساله ترافیک در شهرهای بزرگ در این رویکرد مطرح است.

این یادداشت تحلیلی منبعث از نشست ؛ روندها و سناریوهای محصول در صنعت خودرو برقی و خودران در کنفرانس حکمرانی و سیاستگذاری است

پربیننده ترین پرفروش ترین موتورسیکلت‌های بازار چند؟ (۱۰اردیبهشت۱۴۰۰) کوییک دست دوم چند؟ + جدول قیمت پراید امروز ۱۴۰۰/۲/۱۱ قیمت جدید خودرو در انتظار افزایش نرخ ارز؟ قیمت خودرو جک در تهران + جدول

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو وسایل نقلیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کد خبر 6096387

دیگر خبرها

  • چطور باتری های لیتیومی صنعت خودرو را دگرگون کردند
  • آینده صنعت خودرو ایران؛ ارزخوری یا خودروسازی؟
  • عرضه خودروهای برقی آغاز شد
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • چه کسانی خودروهای وارداتی برقی را خواهند خرید؟
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟
  • نقره و خودروهای برقی/ نقش فلز نقره در صنعت انرژی‌های تجدیدپذیر!