Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@16:21:56 GMT

گشتزنی مشترک نظلامیان روسیه و در ترکیه در شمال سوریه

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۰۴۵۷

گشتزنی مشترک نظلامیان روسیه و در ترکیه در شمال سوریه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، نظامیان روس و ترکیه‌ای یک ماموریت مشترک گشت زنی را در شمال شرقی سوریه و در طول طولانی‌ترین مسیر که بیش از 100 کیلومتراست، انجام دادند.

 به گزارش خبرگزاری «تاس» سرهنگ «آندره تیتوف» در این باره گفت: «امروز یک مأموریت گشتزنی مشترک روسیه و ترکیه از گذرگاه "شیریک" در استان حسکه به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسیر گشت به مناطق پرجمعیت‌تر گسترش یافت. مأموریت در ساز و کار عادی پیش رفت، پرسنل و تجهیزات اهداف خود را برآورده کردند. در اکثر موارد در شهرها و روستاها، مردم از کاروان استقبال کردند .»

بر اساس این گزارش، در این ماموریت مشترک بیش از 60 نظامی از دو کشور و 10 وسیله نقلیه شرکت کردند و بالگردهای هواپیمایی ارتش روسیه  نیز کار پشتیبانی هوایی را انجام دادند. ارتش‌های روسیه و ترکیه با انواع خودروهای زرهی  و ضد مین در ماموریت مشترک مشارکت کردند.

در 22 اکتبر 2019، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ا ترکیه تفاهم نامه ای را در مورد فعالیت‌های مشترک با هدف حل اوضاع در شمال سوریه تصویب کردند. بر اساس این سند ، پلیس نظامی روسیه و نیروهای سوریه در مناطق مجاور منطقه امن ترکیه مستقر شدند. سربازان روس و ترکیه در یکم نوامبر گشت‌های مشترکی در شرق رود فرات راه اندازی کردند.

مرکز آشتی وابسته به وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود که ترکیه متعهد شده گروه‌های افراطی را که در برابر گشت‌زنی‌ مشترک روسیه و ترکیه در ادلب مانع‌تراشی می‌کنند، نابود کند.

نخستین گشت‌زنی مشترک ارتش ترکیه و روسیه، پس از گفت‌و‌گوی تلفنی «یاشا گولر» رئیس ستاد مشترک ارتش ترکیه  با «والری گیراسیموف» همتای روسی‌اش،  آغاز شد. این توافق پس از تجاوز نظامی ترکیه به سوریه حاصل شد. ارتش ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» سوریه سال گذشته  عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف ادعایی دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُرد سوریه آغاز کردند. 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: ترکیه روسیه مشارکت گشت زنی روسیه و ترکیه در شمال سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی لِبِدف» هماهنگ‌کننده عملیات‌های مخفی ارتش روسیه در منطقه نیکولایف اعلام کرد که نیروهای مسلح روسیه بامداد امروز یکشنبه یک کارخانه کشتی‌سازی و هتلِ محل اقامت مزدوران انگلیسی‌زبان ا رتش اوکراین را هدف قرار دادند.

لِبِدف دراین‌باره گفت: ساکنان نیکولایف گزارش دادند که انفجارهایی را در کارخانه۶۱ و مناطق پیرامون آن شنیده‌اند؛ جایی که تفنگداران دریایی ارتش اوکراین در آن ساکن بودند؛ قایق‌های بدون سرنشین نیز در این منطقه مونتاژ می‌شدند.

وی اشاره نکرد که در این حمله موشکی چند نفر از مزدوران ارتش اوکراین کشته شدند.

وزارت دفاع روسیه دیروز شنبه نیز پ در گزارش روزانه خود اعلام کرد که واحدهای بخش غرب نیروهای مسلح روسیه ۹ حمله ارتش اوکراین را دفع کردند. واحدهای یگان جنوب روسیه، دو منطقه جدید در دونتسک را آزاد کردند و موفق به بهبود مواضع خود در این محور شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری در محور غرب، ارتش اوکراین بیش از ۲۵۵ نظامی خود را از دست داد.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که واحدهای شرق نیروهای مسلح روسیه، با بهبود موضع نظامی خود در این منطقه دو تانک ارتش اوکراین را نیز منهدم کردند. اوکراین حدود ۸۲۵ نیروی نظامی خود را از دست داد

کد خبر 6090540

دیگر خبرها

  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حمله حزب‌الله لبنان به مقر فرماندهی ارتش صهیونیستی در شمال سرزمین‌های اشغالی