Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشتمین جمهور گزیده‌ای از آخرین اخبار فضای انتخابات و حواشی پیرامون آن را پیگیری خواهیم کرد.


«هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار رسمی و غیر رسمی پیرامون انتخابات و نامزد‌های ریاست جمهوری می‌پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ششمین بستۀ خبری هشتمین جمهور، از جدیدترین نامزد‌ها ریاست جمهوری و وعده‌هایشان و اظهار نظرهایشان گفتیم و به تازه‌ترین اخبار از انتخابات و جریان‌های سیاسی پرداختیم.

شریعتمداری؛ جدیدترین نامزد اصلاحات
جهانبخش خانجانی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به نامزد‌های احتمالی اصلاحات، اظهار داشت: «اصلاح طلبان چهره‌های شاخصی را دارند و زمینه حضور چهره‌های مناسب باید از ماه‌ها قبل فراهم می‌شد. صرف نظر از شخصیت‌های تاثیرگذاری که اصلاح طلبان دارند، نام آن‌هایی را که بیم عدم تایید صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان داریم را مطرح نمی‌کنم، اما افرادی مانند آقای اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی، مسعود پزشکیان، محمد شریعتمداری، محمدرضا عارف، بیژن زنگنه و عباس آخوندی از چهره‌های مدنظر اصلاح طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ هستند.»
وی تصریح کرد: «شریعتمداری یکی از گزینه‌های تاثیرگذار جریان اصلاح طلب و از وزرای کابینه آقای روحانی است که در حوزه‌های شفافیت، جوانگرایی و رفاه اجتماعی فعالیت‌های خوبی داشته و شاخص‌های عملکرد وی در وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از امتیاز خوبی برخوردار است و توانمندی بالایی دارد.»

خرازی: اگر به سال ۹۲ برگردم به روحانی رای نمی‌دهم
سید محمدصادق خرازی در مصاحبه با روزنامه خراسان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۲ گفت: «من به فکر اولیۀ روحانی که حل مشکلات مردم بود و شعاری که برای حل مسئله اتمی داد هنوز معتقدم و به آن فکر رای می‌دهم، اما به شخص روحانی رای نمی‌دهم.»
وی با اشاره به حمایت اصلاح طلبان از روحانی به عنوان یکی از دلایل شکست این جریان، خاطرنشان کرد: «ما از دولتی حمایت کردیم که هیچ نقشی در چیدمانش نداشتیم. من معتقدم ما چوب غرور و تکبر برخی آقایان را می‌خوریم. خیلی بهتر از این می‌توانستند عمل کنند و نکردند؛ ما در اصلاحات می‌توانستیم نقد کنیم و نقدمان از روز اول با نظارت جدی دنبال شود، اما نکردیم.»
صادق خرازی به نقل از سخنگوی حزب ندای ایرانیان یکی از نامزد‌های اختصاصی این حزب به شمار می‌رود. خرازی، وعده واکسیناسیون عمومی تا مهرماه را به عنوان یکی از وعده‌های انتخاباتی خود مطرح کرده بود و پیش از این با این سوال که "فرزندانش کجا هستند"، در رسانه‌ها خبرساز شد.

جریان‌های سردرگم
محمدعلی ابطحی در مصاحبه با روزنامه شرق به بررسی جریان اصلاح‌طلبی و انتخابات پرداخت و گفت: «اتفاق کم‌نظیری را شاهد هستیم که اکنون در اردیبهشت ۱۴۰۰ هنوز تکلیف هیچ‌یک از جناح‌های سیاسی معلوم نیست و چهره‌های شاخصی برای انتخابات معرفی نشده است. معمولا قبل از عید نامزد‌های اصلی جناح‌های سیاسی مشخص می‌شدند، اما این‌بار در اردیبهشت هنوز مشخص نیست چه شخصیت‌هایی قرار است نامزد اصلی اصولگرایان یا اصلاح‌طلبان باشند.»
وی تاکید کرد: «مردم احساس نمی‌کنند که همدلی میان نیرو‌های سیاسی برای رفع مشکلات وجود دارد، طبیعی است که در چنین شرایطی مردم نسبت به انتخابات ناامید باشند.»

کریمی فیروزجایی: انتخابات ریاست جمهوری بر اساس قانون جدید برگزار نمی‌شود
علی کریمی فیروزجایی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنیم، گفت: «قانون جدید مصوب مجلس برای انتخابات ریاست جمهوری به این دوره نمی‌رسد.»
وی افزود: «قانون انتخابات باید همه جانبه نگرانه و مبتنی بر سیاست‌های کلی نظام باشد. اختلاف نظر بین هیئت عالی نظارت و مجلس شورای اسلامی درباره برخی از مفاد قانون تصویبی مجلس همچنان لاینحل مانده است.»

یکی از همیشه نامزد‌ها
روز گذشته، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، کاندیداتوری خود را اعلام کرد و گفت: «من نه برای کسب رای، بلکه بر اساس وظیفه و انتظاری که مردم از سرباز خود دارند، به صحنه انتخابات ورود می‌کنم.»
وی افزود: «من به صحنه آمده ام تا گفتمان شبکه نفوذ را خنثی کنم. جلوی سراب دروغین دیپلماسی در برابر میدان بایستم و با آنانی که رویه دروغ پردازی و اغواگری را به اشکال مختلف تکرار می‌کنند و با دوگانه سازی کنسرت و آزادی‌های اجتماعی در مقابل دیوار و سلب آزادی‌های مردم و سراب آرامش آسایش دیپلماسی ذلت و تسلیم در مقابل مقاومت و میدان به تحریف افکارعمومی می‌پردازند مبارزه کنم.»
محسن رضایی میرقائد پیش از این، در سه دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری از جمله: دوره نهم، دهم و یازدهم ثبت نام کرده بود و سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، چهارمین تجربۀ کاندیداتوری وی محسوب می‌شود.

تلویحاً نامزد
محمدباقر قالیباف رییس مجلس روز گذشته در اینستاگرام خود و با پستی، تلویحاً برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کاندیداتوری کرد و نوشت: «مدد ز غیر تو ننگ است یا علی مدد»

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: هشتمین جمهور انتخابات نامزدهای انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری اصلاح طلبان نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا

مدیرکل صدا و سیما مازندران گفت: با هدف گرم شدن تنور انتخابات پخش مناظرات تلویزیونی در حوزه انتخابیه قائمشهر، جویبار، سیمرغ، سوادکوه و سوادکوه شمالی آغاز می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، هادی ابراهیمی افزود: بر اساس مصوبه ستاد انتخابات، سازمان صدا و سیما مقرر شده تا مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در رسانه استانی پخش شود.

وی با بیان اینکه مناظرات همانند دور نخست پخش خواهد شد، افزود: ضبط مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی 4 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر،جویبار، سوادکوه و سوادکوه شمالی و سیمرغ پایان یافت.

ابراهیمی تصریح کرد: این مناظره‌ها و برنامه‌ها از فردا پنج شنبه 13 اردیبهشت آغاز خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیما مازندران افزود: 3 مناظره انتخاباتی 60 دقیقه‌ای قرار است با موضوع اقتصادی، سیاسی و بومی محلی و فرهنگی با شرکت این نامزد‌ها که در صدا‌ و سیمای مازندران ضبط شده است  پخش شود.

ابراهیمی بیان کرد: هر مناظره تلویزیونی یک بار پخش خواهد شد و یک بار نیز بازپخش دارد.

وی ادامه داد: نخستین مناظره انتخاباتی ساعت 21:30 پنج شنبه 13 اردیبهشت از سیمای مازندران در کنداکتور پخش قرار می‌گیرد.

 مدیر کل صدا و سیمای مازندران ادامه داد: مناظره‌های دوم و سوم انتخاباتی نیز در ساعت 21:30 روز‌های یک شنبه 16 اردیبهشت و روز سه شنبه 18 اردیبهشت پخش می‌شود.

ابراهیمی افزود: صدا و سیمای مازندران از هر 4 نامزد راه یافته به دور دوم انتخابات در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی ،جویبار و سیمرغ یک ویدیوی 20 دقیقه‌ای ضبط کرده است که پخش فیلم‌های تبلیغاتی هم از سیمای مازندران از فردا پنج شنبه 13 اردیبهشت آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: فیلم‌های تبلیغاتی هر نامزد انتخاباتی روزانه یک بار پخش می‌شود.

 ابراهیمی گفت: در زمان یک هفته‌ای تبلیغات که در قانون انتخابات به آن اشاره شده است فیلم تبلیغاتی هر نامزد در مجموع 7 بار در یک هفته پخش می‌شود.

مدیر کل صدا و سیمای مازندران یادآور شد: پخش فیلم‌های تبلیغاتی و مناظره‌های انتخاباتی میان نامزد‌ها از جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه استانی در طول انتخابات‌های گذشته است که به شور انتخاباتی کمک می‌کند.

ابراهیمی گفت: رسانه ملی تلاش دارد با تولید و پخش مناظره‌های انتخاباتی و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌های مجلس فضای جامعه را به سمت مشارکت انتخاباتی سوق دهد.

وی یادآور شد: تولید و پخش مناظره‌ها و فیلم‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در دور دوم انتخابات رایگان بود و هزینه‌ای دریافت نشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه های صدای آبادان
  • آغاز پخش مناظرات تلویزیونی دور دوم انتخابات مازندران از فردا
  • آغاز پخش مناظره نامزد‌های انتخابات دور دوم مجلس از فردا
  • عدم مشارکت جبهه نجات ملی تونس در انتخابات
  • رژیم صهیونیستی پاسخ پیشنهاد حماس را با اصلاحات به مصر داد
  •  واکنش اصلاح‌طلبان به سخنان نصیری درباره اتحاد شاهزاده و تاجزاده؛ تکرار یک شوخی بی‌مزه است | ارتباطی به جریان اصلاحات ندارد | واقعا یک توهم است
  • آغاز تبلیغات نامزد‌های دور دوم انتخابات از ۲ روز دیگر
  • آشنایی با ۸ نامزد راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس در تبریز
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی